Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Opties luchtvering

  1. #1
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Opties luchtvering

    Lang geleden heeft @Bastet wel eens als optie genoemd om een airride set onder mijn A6 4B Avant te plaatsen. Nu we aan het kijken zijn naar een iets hoger staande auto (Q2 bijvoorbeeld) vanwege vakanties in Toscane (slechte weggetjes), ben ik ook benieuwd of dit alternatief nog relevant is.

    Heeft iemand ervaring / een mening over het plaatsen van luchtvering op een normale A6 4B Avant? De airride sets die ik tegen komen lijken allemaal wat overdreven (10 cm bereik). Daarnaast wellicht ter lering: klopt het dat je in dit geval altijd veren + schokbrekers vervangt?

    Enige input is welkom

  2. #2

    Standaard Re: Opties luchtvering

    Airride wordt vaak gebruikt om te verlagen, maar kan in principe ook verhogen (afhankelijk van de schotels). Je vervangt de normale schroefveer door een luchtzak, die je voorziet van perslucht (en daardoor zakt of staat de auto, afhankelijk van de druk in de 'zak'). De montage is vaak anders dan een normale veer, dus moet je de dempers ook vervangen. Temeer omdat ze in een ander werkgebied komen (meestal in verband met de verlaging ook een stuggere demper).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Standaard Re: Opties luchtvering

    Als je een voorbeeld wilt, zoek even naar de C5 allroad op de site van Aerosus. Ze hebben erg duidelijke foto's bij hun producten, o.a. losse schokbrekers en losse balgen ('luchtzak', luchtbalg).

  4. #4
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Opties luchtvering

    @Bastet, @stefan2m, dank voor de reacties, sorry dat het zo lang stil was. Veel in het huis bezig geweest en daarom even niet met de auto bezig geweest. We zijn in ieder geval zover dat we voorlopig deze blijven rijden. Wel de schokbrekers achter moeten vervangen want eentje was lek (binnen nog geen 2 jaar, prut Monroe...).

    Wat Aerosus biedt, lijkt niet een complete set?

  5. #5

    Standaard Re: Opties luchtvering

    Volgens mij wel, zowel sets als losse delen. Ik heb geen ervaring met de producten, moet ik er wel even bij zeggen. De Amerikanen zijn nogal weg van Arnott overigens, en die verkopen ook via Nederlandse retailers.


  6. #6
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Opties luchtvering

    Voor later: hier niet mee doorgegaan en de wagen is nu helaas verkocht.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Opties luchtvering

    Sluiten van topic is niet nodig, er zijn meer mensen op het forum. Heropend.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •