Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: BNS 4.0 navi, welke head unit?

  1. #1

    Standaard BNS 4.0 navi, welke head unit?

    Sinds donderdag terug op het VAG-nest, nu met een Allroad 2.7t (wat heb ik die motor gemist, schijnbaar is pijn verslavend haha).
    Tot mijn grote ongenoegen zit er een of ander aftermarket enkel-DIN apending van Pioneer in met 0,0 fm ontvangst, terwijl ik een gps dakantenne heb, de knoppen naast de handrem en een subwoofer(tje) rechts achterin; maar wat hoort er dan wél in? Volgens de sticker achterin optiecode 7Q9, en kom na wat googlewerk uit op BNS 4.0... werkt dat navigatiesysteem dan los van de radio? (op schermpje in dash is alleen de onderste rij nog leesbaar, nieuwe is onderweg)

    Het is puur uit interesse, zou graag terug willen naar een OE headunit, maar denk wel aan ombouw naar dubbel DIN, en dan of RNS of goed OE lijkende android (wat er voor mij het fijnst werkt), eerst maar eens uitzoeken hoeveel voeten de ombouw in de aarde heeft.

  2. #2
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: BNS 4.0 navi, welke head unit?

    Met BNS 4.0 wordt het informatie- & navigatiedeel met de knopjes naast de handrem en het BIS tussen de klokken bedoeld. Voor zover ik weet is dit voor de niet-allroad in 2001 met 1-DIN frame een Chorus of Concert unit, mogelijk afhankelijk of het een facelift model is (bij 2-DIN de Symphony). Bij de Allroad weet ik het niet zeker. Misschien kan je voor de volledigheid een fotootje plaatsen? Wellicht ook van de connectors die beschikbaar zijn achter je radio?

    En inderdaad, deze werkt los van de navigatie. Het enige wat je mist is de audio van de navigatie, maar deze zou je ook aan kunnen sluiten op je aftermarket unit (is wel een onversterkt signaal).

    Ik zou in 2018 niet meer naar RNS-D of -E gaan, maar een knap aftermarket 2-DIN systeem gaan wat goed combineert met je smartphone. Zie ook mijn post hier: https://www.audiforum.nl/forum/model...rket-unit.html

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •