Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: RNS-D (4.0) naar aftermarket unit

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard RNS-D (4.0) naar aftermarket unit

    Hallo!

    Bij deze post wou ik een beetje meer informatie vragen omtrend een plaatsing van een aftermarket unit in mijn A6.
    Ben hier nieuw dus zal alles ook eventjes op een rijtje zetten.

    De wagen is origineel uitgerust met het navigation plus systeem , met bose system en cd-wisselaar, de huidige navi kaarten zijn die van de laatste update (2014) voor de DX series, en heeft geen stuur bediening, voor de rest is hij ook uitgerust met volledige BIS display waarop radio , navi , en boordcomputer gegevens komen.
    Aangezien voor deze unit de laatsdte versie van de kaarten 2014 is , hij ook geen DAB+ bevat en enkel CD roms als extra optie kan bieden voor muziek af te spelen en in Belgie vanaf volgend jaar alle FM zenders eruit gaan en alles enkel nog op DAB+ zal uitgezonden worden zit ik te zoeken naar een oplossing.

    Welke opties zijn er zoal mogelijk eenderzijds OEM paden of aftermarket paden die iet of wat deftig samenwerken met het huidige systeem en/of ik de BIS display functies verlies met aftermarket.

    Groetjes
    -Kilian

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: RNS-D (4.0) naar aftermarket unit

    Omdat ik de OEM-look wilde behouden werd het voor mij een RNS-E met een Dension. Onlangs bij Audiwereld laten inbouwen in de Allroad Quattro. De RNS-E voor de A6 is wel wat zeldzamer aangezien ze alleen in 2004 en 2005 (Allroad) is geleverd.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-D (4.0) naar aftermarket unit

    Ik ben met de tijd meegegaan en heb een Alpine iLX-702D* erin gezet. Doet aan Carplay en Android Auto (navigatie, muziek, flitsmeister, etc), heeft DAB+ en je kan je stuurwielbediening erop aansluiten (4 van de 6 knopjes in ieder geval). Ingebouwde navigatie op BIS is overigens nog steeds functioneel, alleen geen audio

    * https://www.alpine-electronics.nl/p/...eView/iLX-702D

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •