Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

    hoi hallo allemaal.

    heb een Audi c5 RS6 en heb een probleempje met vibraties tijdens het remmen op hogere snelheden.

    bij normaal rijden op Nederlandse wegen gedraagt de auto zich prima. ook bij remmen vanaf 100 of 120 is er niets aan de hand.
    geen vibraties, geen rempedaal dat je op en neer voelt gaan als de schijven krom zijn etc. ook bij volle kracht remmen is er niets aan de hand.

    maar wanneer ik van hogere snelheid wil afremmen, vanaf 140/160 kmh ongeveer, gaat de auto te keer als een waanzinnige. trillen in het stuur maar ook door de rest van de auto. als ik zeer licht met t topje van mn teen rem is er ook nog niks aan de hand maar zo snel ik ook maar iets van kracht uitoefen op het rempedaal rammelt de auto zo ongeveer uit elkaar.
    bij iets steviger doortrappen op de rem word het allemaal iets minder in de rest van de auto maar dat voel ik in t stuur dat het wel wil trillen maar dat het met alle macht word tegen gehouden. weet niet zo goed hoe ik t moet uitleggen.

    ik word hier helemaal gek van langzaam.

    auto is al 3 keer uitgelijnd.
    wielen zijn gericht en gebalanceerd met nieuwe banden.
    heb al bij 3 monteurs speling in t onderstel laten controleren en een aantal rubbers en kogels preventief laten vervangen, dus dat is allemaal strak.
    voor zitten nieuwe schijven en blokken erop.
    dit alles heeft het trillen iets minder extreem gemaakt maar niet verholpen. hij doet dit nog steeds.

    het is zo vreemd dat onder 100kmh er helemaal niets aan de hand is, en met 200kmh en meer rijden de auto zich ook netjes gedraagt totdat ik op de rem ga.

    ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet en word er knettergek van.
    heeft iemand van jullie nog een idee waar het aan zou kunnen liggen.

    alvast bedankt.
    groets

  2. #2
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

    schokbrekers getests? ik had ook flinke vibraties bij het remmen van hoge snelheid maar nadat schobbrekers, veerpootlagers en stabirubbers plus twee veerpootarmen en nog wat onderdelen uit de ophanging zijn vervangen blijft ie als een blok liggen bij remmen van hoge snelheden.

  3. #3
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

    en achter nieuwe schijven en blokken? Vorig jaar heb ik de remvoeringen achter op gereden en met nieuwe werd ik helemaal gek op de snelweg bij een afrit. Ook in het stuur en de hele auto rammelde, nu is het er weer uitgesleten.
    Laatst gewijzigd door Golfer; 24-11-18 om 22:16.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

    Ik ervaar hetzelfde in mijn A6 Avant 3.0 TFSI (C7) uit 2011. Als ik boven de 100 km/u afrem, dan trilt het in de auto en onder het rempedaal. Onder de 100 km/u terug gaat het ook vrijwel meteen weer weg.

    Hoe kan je vaststellen wat de oorzaak is zonder meteen "schokbrekers, veerpootlagers, stabirubbers en veerpootarmen en nog wat onderdelen uit de ophanging" te vervangen? Kan het ook voortkomen uit de remschijf of remklauw?

    Hoor graag van iemand die dit herkent en succesvol heeft opgelost.

  5. #5
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Holleboom Bekijk Berichten
    Ik ervaar hetzelfde in mijn A6 Avant 3.0 TFSI (C7) uit 2011. Als ik boven de 100 km/u afrem, dan trilt het in de auto en onder het rempedaal. Onder de 100 km/u terug gaat het ook vrijwel meteen weer weg.

    Hoe kan je vaststellen wat de oorzaak is zonder meteen "schokbrekers, veerpootlagers, stabirubbers en veerpootarmen en nog wat onderdelen uit de ophanging" te vervangen? Kan het ook voortkomen uit de remschijf of remklauw?

    Hoor graag van iemand die dit herkent en succesvol heeft opgelost.
    Remmen van de S6 of RS6 pakken en je probleem is opgelost. Jij hebt dezelde remmen als de 3.0 TDI BiTurbo en deze zijn ondermaats aan het gewicht van de auto. Trekken heel snel krom.


    -----------------------------------------------
    Voor codings en retrofit projecten kijk op www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



  6. #6

    Standaard Re: Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

    Dat lijkt mij wat overdreven, de meeste mensen kunnen prima uit de voeten met de 356mm schijven met dual piston ATE remklauwen op de C7 3.0tfsi. Helemaal als er een aftermarket setje op komt. Als je het alleen boven de 100kmph ervaart en je onderstel gecontroleerd is zou ik eens kijken of het met een ander velgensetje opgelost is.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 19-09-19 om 21:36.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

    Dank. Bedoel je alleen de schijven? Of moet ik dan ook meteen de klauwen etc vervangen?

  8. Ad
  9. #8
    BasBoos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Holleboom Bekijk Berichten
    Dank. Bedoel je alleen de schijven? Of moet ik dan ook meteen de klauwen etc vervangen?
    De oem blokken zijn rommel van een rs6 c5. Ik had het ook namelijk. Welke schijven heb je erop (imiatatie of OEM, gaatjes, gleuven of glad ?)

    Ik heb een upgrade gedaan naar staal omgekochte remslangen, 405mm geboorde schijven van Brembo met 9mm H-bouten en alu hart met MTM Remklauwen (Hebben iets grotere cylinders) en EBC rode blokken.

    Ps: mijn rs6+ is een MTM uitvoering met 588PK.

    ... ik zou eerst beginnen met goede remblokken!!! De set bovengenoemd kost duizenden euro's.





    Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

  10. #9
    bandenspanning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    54
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

    Dit probleem heb ik ook gehad met mijn A6 2.4, trillend rempedaal bij hoge snelheid. Oorzaak bleek verstopte vacuumleidingen en defecte vacuumklep. Feitelijk is het de rembekrachtiger die gaat trillen als gevolg van een sterk wisselend vacuum. Deze onderdelen zitten aan de achterzijde van het blok. Leidingen waren verstopt met meuk en klep vervangen, deze is te bestellen bij de dealer. Daarmee opgelost.
    Laatst gewijzigd door bandenspanning; 25-09-19 om 15:01.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zware vibratie tijdens remmen op hogere snelheid

    Inmiddels heb ik voor nieuwe Brembo blokken en schijven geplaatst. Het trillen op de remmen is verdwenen.
    Misschien binnenkort ook de achterzijde doen, want ergens hoor ik nog een kleine geluid bij het rijden zelf. Mogelijk de blokken achter dus.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •