Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Lampen RS6 van linksverkeer naar rechtsverkeer?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    54
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Lampen RS6 van linksverkeer naar rechtsverkeer?

    Hallo, ik heb een RS6 C5 uit 2004 die vanuit Japan is geimporteerd. Nu ben ik een vraag over de lampen en hoop dat iemand mij kan helpen. Is het mogelijk om de lampen aan te passen van links rijdend naar rechts rijdend? Moet dan de hele lamp vervangen worden of alleen het binnenwerk misschien? Lampen demonteren bij een RS6 houdt in dat ook de bumper gedemonteerd moet worden dus als dat niet hoeft met een aanpassing aan de lamp dan zou dat mooi zijn.

    WIN_20190305_12_31_15_Pro.jpg

  2. #2
    BasBoos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Lampen RS6 van linksverkeer naar rechtsverkeer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dean RS6 Bekijk Berichten
    Hallo, ik heb een RS6 C5 uit 2004 die vanuit Japan is geimporteerd. Nu ben ik een vraag over de lampen en hoop dat iemand mij kan helpen. Is het mogelijk om de lampen aan te passen van links rijdend naar rechts rijdend? Moet dan de hele lamp vervangen worden of alleen het binnenwerk misschien? Lampen demonteren bij een RS6 houdt in dat ook de bumper gedemonteerd moet worden dus als dat niet hoeft met een aanpassing aan de lamp dan zou dat mooi zijn.

    WIN_20190305_12_31_15_Pro.jpg
    Voor de lamp units te verwijderen moet inderdaad de bumper er af. Drie schoeven kan je zo bij maar de 4de (rechts onderin bij de linkse en links onderin bij de rechtse).

    Volgens mij zit het in het glas (de driehoek beeld) dus ik denk dat je ze moet vervangen maar weet ik niet zeker.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

  3. #3
    BasBoos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Lampen RS6 van linksverkeer naar rechtsverkeer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BasBoos Bekijk Berichten
    Voor de lamp units te verwijderen moet inderdaad de bumper er af. Drie schoeven kan je zo bij maar de 4de (rechts onderin bij de linkse en links onderin bij de rechtse).

    Volgens mij zit het in het glas (de driehoek beeld) dus ik denk dat je ze moet vervangen maar weet ik niet zeker.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
    ... Had me zin niet afgemaakt... die vierde schroeven kom je niet bij namelijk zonder de bumper te monteren. CONTROLEER DIT WEL met een zaklamp... soms worden deze niet terug geplaats door een vorige gebruiker omdat het iritante schoeven zijn.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

  4. #4
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: Lampen RS6 van linksverkeer naar rechtsverkeer?

    ik heb bij mijn S6 de koplampunits vervangen zonder de bumper te demonteren, het is wel een enorm gepruts (!) maar het lukt, als de lampunit hetzelfde is zou het bij een RS 6 ook moeten gaan...

  5. #5

    Standaard Re: Lampen RS6 van linksverkeer naar rechtsverkeer?

    Bij de B5 zat er een haakje achterop de koplamp waarmee de cutoff shield omgeklapt kon worden van RHD/LHD. Misschien dat de C5 dat ook heeft?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    54
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BasBoos Bekijk Berichten
    ... Had me zin niet afgemaakt... die vierde schroeven kom je niet bij namelijk zonder de bumper te monteren. CONTROLEER DIT WEL met een zaklamp... soms worden deze niet terug geplaats door een vorige gebruiker omdat het iritante schoeven zijn.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
    Veelal lees ik dat de bumper verwijderd moet worden om inderdaad het laatste lastige boutje los te krijgen. En de aanpassing in rijrichting zit hem in de lens (weet ik nu) en niet in het glas. De lenzen zijn gelukkig wel los te koop op Ebay dus dat zal het dan wel worden. Bij "Retrofitlab" kun je ook de lenzen apart kopen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Bij de B5 zat er een haakje achterop de koplamp waarmee de cutoff shield omgeklapt kon worden van RHD/LHD. Misschien dat de C5 dat ook heeft?
    Volgens de Audi dealer niet en heb het ook niet ergens gezien. Helaas.
    Laatst gewijzigd door tom; 13-03-19 om 15:29.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    54
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Lampen RS6 van linksverkeer naar rechtsverkeer?

    Uiteindelijk, inderdaad met veel gefrummel, de lamp los kunnen krijgen zonder de bumper te verwijderen. Als ik de lamp open dan zie ik een plastic stelschroef die je een kwartslag kunt draaien. Kan niet zien wat het doet. Weet iemand dat?

    file-6.jpgfile1-6.jpg

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampen RS6 van linksverkeer naar rechtsverkeer?

    Er zit een hendeltje in de lamp waarmee je de lamp omstelt naar links- dan wel rechtsrijdend verkeer.
    Zie bijlage voor een plaatje ervan. Dit is eender voor alle types A6 C5 (xenon zowel als halogeen).
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    54
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Lampen RS6 van linksverkeer naar rechtsverkeer?

    Dank je voor het plaatje. Ik denk dat dat hendeltje op het plaatje hetgeen is wat ik aanwijs op mijn foto. Dat is ook een soort hendel, die je dan een kwart slag kunt draaien. Vanavond even op de projectie op de garagedeur bekijken of deze inderdaad veranderd is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •