Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Stationair 3.0 niet volledig stabiel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Stationair 3.0 niet volledig stabiel

    Hallo allen,

    Ik heb op dit forum al gezocht, maar ik kan toch niet helemaal vinden wat ik nu zelf heb.

    Mijn 2001 A6 (3.0L 6 cyl benzine zonder turbo) loopt op zich prima op de snelweg, maar ik merk dat het toerental stationair niet helemaal constant is. Ik voel het ook als een kleine trilling en dan zakt het toerental even kortstonding in. Een zoekactie geeft mij een aantal tips varierend van luchtmassasensor tot vervangen van bougies, maar ik denk ik vraag het hier ook eens. Wellicht dat jullie nog goede diagnosetips hebben, want b.v. het preventief vervangen van 6 bougies is ook niet kostenloos natuurlijk.

    Wellicht totaal ongerelateerd, maar ik heb ook vaak het gevoel dat de auto niet lineair reageert op het gas bij het van stilstand optrekken. Dus dan geef ik een beetje gas, maar de auto begint dan maar langzaam te rollen en als ik dan een beetje gas bij geef, dan komt er ineens een stuk meer vermogen los. Wellicht dat dit gewoon eigen is aan de 2001 ZF automaat (geen DSG helaas), maar ik kan me ook voorstellen dat dit hier ook mee te maken heeft.

    Bedankt voor de tips alvast!
    Laatst gewijzigd door a6jeroen; 30-03-19 om 17:44. Reden: Vraag over type motor

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •