Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Auto start niet, wel functie op instrumentenpaneel en werkende radio, startmotor draait niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Auto start niet, wel functie op instrumentenpaneel en werkende radio, startmotor draait niet

    Ik loop regelmatig tegen het volgende probleem aan dat mijn Audi A6 avant quattro 4B C5 2.4 BVD handbak nu met 367 Dkm uit 2002 niet wil starten.
    Bij het omdraaien van de contactsleutel om te gaan starten gaan de lampjes op het bedieningspaneel gewoon branden de radio gaat aan alleen veder gebeurt er niks (startmotor gaat niet draaien).
    Ik hoor geen relais klikken in de zekering kast of iets klikken op de start motor.
    na een aantal keren proberen kan het zomaar zijn dat de auto probleemloos start.
    Ik heb bij de storing met beide auto sleutels geprobeerd te starten omdat ik dacht dat er eventueel een sleutel versleten zou kunnen zijn.

    Ik heb gelezen dat dit probleem zich wel voordoet bij de Audi C6 modellen met het contactslot, maar kom dit niet tegen bij de C5 modellen.

    Heeft iemand ervaring met deze storing of advies waar ik zou moeten gaan zoeken.

    Zit nu zelf aan de start motor te denken,maar vindt het vreemd dat ik geen geluiden hoor van een relais of iets dergelijks.

    Groeten Ronald

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet, wel functie op instrumentenpaneel en werkende radio, startmotor draait niet

    De zoekfunctie had je geleerd dat het elektrisch deel van je contactslot waarschijnlijk op sterven na dood is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto start niet, wel functie op instrumentenpaneel en werkende radio, startmotor draait niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    De zoekfunctie had je geleerd dat het elektrisch deel van je contactslot waarschijnlijk op sterven na dood is.
    Oké dank dit had ik voor de Audi A6 4B C5 niet gevonden.

    Is dit onderdeel eenvoudig te vervangen en is hier en how to do van?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto start niet, wel functie op instrumentenpaneel en werkende radio, startmotor draait niet

    Ik heb nog een vraag.
    moet voor het verwijderen van de airbag specifiek de accu spanning worden los gekoppeld?
    Of veroorzaak ik anders problemen bij het terug plaatsen.

    Ik heb de how to do beschrijving gevonden geen moeilijke klus.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •