Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 2.4 MT komt "moeilijk" / later op gang na stilstand

  1. #1

    Standaard 2.4 MT komt "moeilijk" / later op gang na stilstand

    Dag mensen,

    Sinds een paar dagen het volgende euvel. Mijn A6 2.4 MT uit 2002, ~ 203.000 op de teller, lijkt wat moeilijker of langzamer weg te rijden vanuit stilstand. Ik weet dat de MT een tragere bak is dan bijvoorbeeld de TipTronic en om de bak niet te verkrachten heb ik me aangeleerd om altijd te wachten tot de auto begint te rijden na het loslaten van het rempedaal, en dan pas gas te geven. Maar sinds een paar dagen duurt het makkelijk twee of drie seconden voordat ie begint te rijden. Als ik eerder gas geef schiet / bokt ie vrij heftig vooruit alsof ik een soort launch control start maak. Nu is het imago van Audirijders al niet al te best en wil ik dat niet nog verder verpesten door achterliggers onnodig te irriteren bij het wegrijden voor een stoplicht door langer te wachten.

    Het zou natuurlijk de MT kunnen zijn maar deze is gereviseerd / omgebouwd naar zeven (geloof ik?) lamellen bij 160.000 km. Verder heb ik ook geen typische klachten die je bij een falende MT zou mogen verwachten ("dansende" toerenteller etc). De auto is goed onderhouden, beurten netjes op tijd gehad. Waar ik vooral benieuwd naar ben: heeft iemand enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen en in welke hoek ik het eens zou kunnen zoeken? Alle tips zijn welkom!

    Gr!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Question Re: 2.4 MT komt "moeilijk" / later op gang na stilstand

    Bij mij idem dito, heb er al wat langer mee leren omgaan.
    Heeft iemand je al op weg geholpen met dit probleem,
    of iemand de oorzaak gevonden?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •