Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Welke zaken vervangen bij een 2.4 AGA na 21 jaar?

  1. #1

    Standaard Welke zaken vervangen bij een 2.4 AGA na 21 jaar?

    Goedendag,

    Ik ga eind deze maand voor mijn 21 jarige bezit wat dingen verfrissen die na 20+ jaar aan vervanging toe zijn.

    Ik heb een thermostaat die niet dicht wil dus ga op 283k de gates: kp2th25493xs-1 set, plus skf: vkma 31066 poly v riem aanschaffen. Lijkt mij logisch op deze stand zonder duidelijke onderhoud historie.

    Ik zag ook dat de bobine en kabels nog fabriek af zijn, dus neem die ook mee in renovatie. Ngk: 48037 en kabels ngk: 0518.

    Mijn actieve koolstoffilter tikt als een malle af en toe en er duikt ook een storing van op zo nu en dan. Borsehung: b13667

    Een complete kleine buurt met filters van mann en edge 5w30 olie.

    Wat ik mij afvraag, welke onderdelen zijn na dit jaartal de moeite waard om even na te kijken, en zijn dit de goede artikelen?

    Hij gaat zondag op de brug voor controle of er nog dingen bij moeten op de bestel lijst zodat ik alles in 1x kan aanschaffen.
    Als er tips zijn of ervaringen voor/over onderdelen die met deze leeftijd echt wel versleten of risico gebieden zijn zou ik zeer blij zijn met die informatie.

    Ik ben blij met alle tips en suggesties.

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Krijn84; 18-05-19 om 22:36.

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Welke zaken vervangen na 21 jaar?

    Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen want er zal toch wel iets vervangen zijn Misschien iets waar je niet meteen aan denkt is de ontluchting van de carterventilatie. Succes met sleutelen!
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3

    Standaard Re: Welke zaken vervangen na 21 jaar?

    Ja inderdaad, dat is ook precies waarom ik het vraag. Zichtbare dingen zullen wel opvallen en meegenomen worden. Het zijn die "vergeet me nietjes" en kennis over de onderdelen dingen, waarin ik niks wil vergeten.
    Ik ga de pcv ook zeker ff bekijken, thx

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke zaken vervangen na 21 jaar?

    Brandstoffilter.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Welke zaken vervangen na 21 jaar?

    Ja die heb ik er bij staan, van mann. Inclusief de lucht, interieur en olie.
    Bougies zijn in september vervangen, vond ik een bon van. Echter weet ik niet wat de juiste bougies zijn. Het waren de goedkoopste bosch bougies, er zijn zoveel verschillende als ik op kenteken zoek. Ook van Bosch alleen al krijg ik er 4. Geen idee wat nou precies de goeie zijn.

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk


  6. #6

    Standaard Re: Welke zaken vervangen na 21 jaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krijn84 Bekijk Berichten
    Ja die heb ik er bij staan, van mann. Inclusief de lucht, interieur en olie.
    Bougies zijn in september vervangen, vond ik een bon van. Echter weet ik niet wat de juiste bougies zijn. Het waren de goedkoopste bosch bougies, er zijn zoveel verschillende als ik op kenteken zoek. Ook van Bosch alleen al krijg ik er 4. Geen idee wat nou precies de goeie zijn.
    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk
    De originele voor deze auto zijn van NGK

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke zaken vervangen na 21 jaar?

    Als je vragen over de motor stelt, zou ik het motortype even duidelijk in de topictitel vermelden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Welke zaken vervangen bij een 2.4 AGA na 21 jaar?

    Nou zeiknat van de olie aan de onderkant, dacht eerst kleppendeksel pakking maar na wat zoeken blijkt het de kettingspanner pakking te zijn. Gelukkig ging ik toch al de distributie doen, en onderdelen kosten geen drol. Een koppel stangetje links voor en deeltje uitlaat lek op het flexibele stuk.

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk

  10. #9

    Standaard re: Welke zaken vervangen bij een 2.4 AGA na 21 jaar?

    Wat een K.., na het vervangen van mijn verdeler en mijn penbobine's. Blijkt dat er 2 bougies zijn overleden, van cilinder 1 en 2. Hoe dan!
    Ik kan het me haast niet voorstellen dat je van het lostrekken van een bobine een bougie de pijp uit kan laten gaan. En ja ik heb de uitsluit Trouble Shoot gedaan. Wisselen kabels en verdeler uitgangen gewisseld, probleem blijft zich op 1ste en 2de cilinder afspelen. Morgen maar nieuwe bougies halen. Iemand nog ideeën over andere opties, hoor ik het graag.

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk

  11. #10

    Standaard re: Welke zaken vervangen bij een 2.4 AGA na 21 jaar?

    Probleem verholpen, bougies vervangen van de niet meewerkende cilinders. Zelfde probleem nog steeds, blijkt dat ik cilinder 4 en 5 verkeerd had. Het stond zelfs nog op de verdeler dat het 5-4-6 was terwijl ik dood leuk 4-5-6 had. Omdat dit links ook zo was 1-2-3, wat een grap.
    Inmiddels rijd ie lekker zoals het hoort, heb zeker een scherpere reactie van het gaspedaal. Of het echt zo is zal blijken als ik weer moet tanken.

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke zaken vervangen bij een 2.4 AGA na 21 jaar?

    Ik weet niet of er een turbo op dat blok zit, maar wellicht de slangetjes eens goed nakijken? Bij mijn even oude audi heb ik meermaals problemen gehad met poreuze slangetjes die braken of scheurden. Vrij simpele en goedkope handeling, maar voorkomt dat je om 3 uur 's nachts met het vermogen van een step naar huis moet komen ;-)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •