Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Schakeldraad via contactslot

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Schakeldraad via contactslot

    Hallo.

    Ik ben sinds kort een gelukkige eigenaar van een audi a6 station uit 2003. Ik heb een andere radio geïnstalleerd van kenwood. Alles is goed gegaan. Ik heb een converter voor me stuurbediening. Nou word via dat kastje de schakeling via mijn contactslot overgenomen maar niet hoe het moet. Ik wil graag dat de radio pas uit gaat als ik mijn sleutel uit het contact haal.

    Het bedrijf waar ik ben geweest die zeggen tegen mij dat dit mogelijk is maar dan moeten er draden via het contactslot komen.

    Het schijnt of 1 draad te zijn. Of 2 draden, 1 voor aan en 1 voor uit. Hun kunnen dit waarschijnlijk voor mij fixen maar ik wil dit graag zelf doen om de kosten te bedrukken. Het schijnt nogal een zoekwerk te zijn.

    Heeft een van jullie hier ervaring mee?

    Alvast bedankt!

    (ps ik ben nieuw op het audi forum dus ik hoop dat het goed gaat )

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.369
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Schakeldraad via contactslot

    Dat signaal komt via de can bus waardoor een originele audi radio aan of uit gaat (is geen geschakelde 12 volt die via het contactslot loopt)
    Een Kenwood werkt niet met can bus signalen en heeft wel een geschakelde 12 volt nodig.
    Dus zal er een can bus adapter tussen moeten die dat signaal omzet naar een geschakelde 12 volt
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Schakeldraad via contactslot

    Bedankt voor je reacty.

    Ik heb vandaag inderdaad een kastje gekocht die die canbus omprogrameerd. Alleen via dat kastje gaat de radio uit als ik de motor uit zet. En ik wil graag dat hij uitgaat als ik mijn sleutel uit het contact haal. Dat laatste klikje zegmaar. Volgens die man zou er dan een geschakelde plus moeten zitten op het contact slot.

  4. #4
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Schakeldraad via contactslot

    Ik heb de geschakelde 12V uiteindelijk vanachter de airco-unit afgetapt en in de originele ISO-plug aangebracht. Dit gaf bij mij iig het door jou beschreven gedrag.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •