Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Storing op radio (brom over speakers)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    49
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Storing op radio (brom over speakers)

    Update:
    probleem is verholpen; component los geraakt en daardoor stekker los getrokken.

    Goedemorgen,

    Sinds een paar weken ben ik eigenaar van een S6 uit 2001.
    4.2L, Tiptronic, Bose-sound, TV, CD-Wisselaar en DVD met schermen in de hoofdsteunen.
    Preventief een grote beurt gegeven, met distributie, waterpomp, alle (span-)rollen, oliën en filters.

    Ik blijf alleen met één probleem zitten:

    Het audio-systeem werkt perfect en geeft goed geluid... totdat je het contact op accessoire-stand zet: op dat moment komt er een brom over de speakers (redelijk zacht, ongeacht hoe hard het volume staat)
    De muziek blijft ergens op de achtergrond hoorbaar, maar heel zacht en afgevlakt. Volume van de muziek gaat wel mee met de volume-knop, maar blijft heel zacht/onderdrukt.

    Wanneer ik het contact uitzet blijft de brom aanwezig tot 4-5 seconden ná het verwijderen van de sleutel. Vlak voordat het systeem zichzelf uitschakelt. Als je de audio weer aanzet is er weer perfect geluid....

    - Brom is er zolang het contact aanstaat
    - Brom is niet gerelateerd aan toerental, snelheid of aan-uitzetten van andere functies
    - Brom bij Radio en CD functie
    - aanvulling: er is een zeer zachte 'fluittoon' hoorbaar, toerental-afhankelijk
    - aanvulling: nadat sleutel uit contact wordt gehaald, volgt er na 4-5 seconden een harde 'PLOP' en wordt het stil, seconde valt het scherm uit (systeem schakelt uit, zoals het hoort)

    Om een stoorsignaal uit te sluiten, heb ik door het verwijderen van zekeringen de meeste stroomkringen al eens onderbroken, maar er trad geen verschil op (oke, het werd stil toen de zekering voor het audio-systeem werd verwijderd

    Heeft iemand ervaring met deze storing, of kan iemand me in de goede richting sturen?
    Zelf verwacht ik een probleem met de versterker.. maar voordat ik ga demonteren toch even hulp vragen hier..

    Met vriendelijke groet,

    Pascal
    Laatst gewijzigd door QuadroGebruiker; 09-07-19 om 13:11. Reden: Probleem verholpen!

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Storing op radio (brom over speakers)

    Ik kan je niet helpen maar zou ook inzetten op de versterker.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    49
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Storing op radio (brom over speakers)

    Bedankt voor de reactie.

    Probleem bleek veel minder complex dan verwacht:
    De TV-receiver (? onderste kastje, dat met klittenband op z’n plek wordt gehouden) was los geraakt. En hing aan z’n kabels.
    Niks echt losgetrokken of beschadigd, maar na terug plaatsen van het kastje was het probleem verholpen.

    Groet,
    Pascal

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •