Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 42

Onderwerp: Avant, alarm gaat willekeurig af

  1. #1

    Standaard Avant, alarm gaat willekeurig af

    Hallo allemaal,

    Ik heb een Audi A6 Avant uit 2001 en mijn alarm gaat willekeurig af.
    Vanacht om 3uur s'nachts

    Ik heb het idee dat het probleem bij de achterklep zit. Het lijkt erop dat deze niet goed sluit. Terwijl de achterklep wel dicht is. Als ik deze opnieuw dicht doe, gaat het alarm niet meer af.
    Het vreemde is dat het alarm plotseling op een willekeurig moment afgaat, terwijl ik de achterklep niet open heb gehad. :-?

    Hebben jullie een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
    Julian

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Fabrieksalarm? Is volgens mij uit te lezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Het gaat om een fabrieks alarm, deze heb ik laten uitlezen en hier zitten geen storingen in.

    Het zou dus volgens mij met de sloten te maken moeten hebben.

    Heeft iemand dit eerder gehad?
    Gaat het alarm telkens af als een slot niet goed is?
    Moet ik de sloten vervangen?

    Alvast bedankt voor de reaktie.
    Julian

  4. #4
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard

    Het kan zijn dat de bewegingssensoren binnen te gevoelig staan afgesteld. Die gevoeligheid is volgens mij in te stellen. Heb ik ook een keer gehad met mijn A6.

    Moet je even vragen aan Pedro Hartog, misschien weet die het.

    Bert

  5. #5
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Welkom to the club. De mijne doet ook raar, en dan het liefste om 2 uur 's nachts (echt!). Compleet windstil, algehele rust, of windkracht 10, het boeit mn alarm niet, loos afgaan zal ie toch...


  6. #6

    Standaard

    Daar heb ik de perfecte oplossing voor; effe dat loeiapparaat eruit knippen ... ... ik heb nu dus ook een "stil alarm" ... :-D

    Maar serieus; dat is wel een rare storing ... ik heb ooit wel eens gehoord van iemand die dat ook had, en achteraf bleek er een vlieg in zn auto te zitten die de bewegingssensors activeerde ... kom er maar op ... :?

    En een ander verhaal is de gevoeligheid; Een kennis van mij reed met zn TT 225pk altijd de straat uit 's morgens, rustig op 1000-1500 toeren in de 3e versnelling, en door de diepe brom die dat genereerde gingen ook alle autoalarmen af van auto's die hij passeerde ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #7

    Standaard

    Ik heb het idee dat het slot van mijn achterklep de boosdoener is.
    De achterklep lijkt gewoon dicht te zitten, maar toch gaat het alarm af. Als ik de achterklep dan open en goed hard dichtgooi, heb ik het idee dat het alarm niet meer afgaat.

    Het vreemde is dat het alarm bv. heel de dag niet af is gegaan, de achterklep is niet open geweest, en s'avonds gaat toch plotseling het alarm af.
    Erg irritant, vooral voor de buren

    Voor wat betreft de sensoren of een vlieg. Ik denk niet dat dit de oorzaak is, want als ik de interieur sensoren uitzet, gaat het alarm toch af.

    Heeft er iemand toevallig nog een slot van de achterklep van een A6 Avant uit 2001 (model 2002) liggen?
    Kan ik het slot een keer verwisselen, kijken of dit resultaat heeft.
    Julian

  8. Ad
  9. #8
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Je kunt na de alarmmelding toch uitlezen welke sensor het alarm triggerde? Of vergis ik me daarin...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  10. #9

    Standaard

    juist, dat is inderdaad mogelijk.

    "uitgelezen, geen storingen" is enkel de meest basale functie van de VAG-COM diagnose apparatuur gebruikt.

    "tot neuslengte niets gevonden" dus.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  11. #10

    Standaard

    Goedemorgen allemaal,

    Ik heb van de week mijn alarm nogmaals laten uitlezen. Nu werd er wel een storing uitgelezen. Hij geeft een storing op de alarmhoorn.
    Waarschijnlijk een slecht contact of breuk.

    Dit zou ook kunnen verklaren dat wanneer het alarm afgaat en ik de kofferklep open en dicht doe, het alarm niet meer afgaat.
    De hoorn zit achterin de kofferruimte. Als ik de kofferklep open en sluit, zal dit invloed hebben op een eventueel slecht contact in de hoorn.

    Hopelijk is het probleem verholpen door het vervangen van de hoorn.

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Grtz, Julian
    Julian

  12. #11
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Daar heb ik de perfecte oplossing voor; effe dat loeiapparaat eruit knippen ... ... ik heb nu dus ook een "stil alarm" ... :-D

    Maar serieus; dat is wel een rare storing ... ik heb ooit wel eens gehoord van iemand die dat ook had, en achteraf bleek er een vlieg in zn auto te zitten die de bewegingssensors activeerde ... kom er maar op ... :?

    En een ander verhaal is de gevoeligheid; Een kennis van mij reed met zn TT 225pk altijd de straat uit 's morgens, rustig op 1000-1500 toeren in de 3e versnelling, en door de diepe brom die dat genereerde gingen ook alle autoalarmen af van auto's die hij passeerde ...
    Beetje offtopic, maar dan zou bij jouw comp de halve stad af moeten gaan, of niet

  13. #12

    Standaard

    Vals alarm wordt vaak veroorzaakt door een motorkapschakelaar of kofferbak schakelaar.
    Deze zitten het meeste in het stof, vuil en water.

    Een alarmsysteem is daarna altijd aan de hand van een ledcode of uitlezen te controleren waar deze op afgegaan is.
    Foutcodes komen er dan ook niet in voor omdat het alarm getriggerd wordt en puur een alarm melding is.

  14. #13

    Standaard

    Nou, we zijn inmiddels een aantal maanden verder en helaas ook een aantal euro's verder

    Zo goed als alles is inmiddels vervangen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost....Grrrr.

    Eerst gaf de hoorn + portierslot bestuurderskant storing -> Hoorn + slot vervangen ( €375,-!! )
    2 dagen later gaat mijn alarm weer af......
    Uit laten lezen, nu gaf ie een storing op de sensor. Welke sensor geeft de computer niet aan, gokken dus. Gegokt op de sensor aan de bestuurderskant, gokje van € 160,-.
    De eerste week leek alles opgelost, geen alarm, heerlijk. Maar na 2 weken toch weer s'avonds het alarm. NEEE!!!!!!
    Het enige wat nog niet vervangen is is dus de sensor van de passagierskant. Deze sensor moet ik nu nog laten vervangen, maar ivm drukte is dit er niet van gekomen.

    De frequentie dat het alarm afgaat is wel een heel stuk minder. De laatste 4 weken is het alarm bv geen één keer afgegaan en gisteren midden op de dag, 11uur, gaat het alarm ineene een paar keer achter elkaar af.

    Ik heb zelf al vanaf het begin het idee dat het met het slot van de achterklep te maken heeft, maar volgens de monteur is het slot van de achterklep in orde. Hij geeft hier ook geen storing op.

    Ik ga binnenkort als laatste hoop ook maar de sensor van de passagierskant laten vervangen. Hopelijk is het dan wel opgelost.

    Grtz, Julian
    Julian

  15. #14
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Arme.. Ik zou dan toch proberen iets vergoed/retour te krijgen, vanwege alle loos vervangen onderdelen... Misschien niet helemaal gewoon, of nodig, maar 't zou wel netjes zijn vind ik.

  16. #15
    Zerix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    @3V: heb je intussen je slot van de achterklep vervangen? En heeft het geholpen?

    Ik heb nl. hetzelfde probleem: het alarm gaat continu af. Nu weet ik toevallig uit andere onderzoeken dat de VAG-COM een storing zag in het linker achterslot. Nu heb ik de stekker eraf getrokken, maar helaas is de computer intelligenter: hij 'ziet' die deur niet dus alarm activeren. Ik ga zelf het slot vervangen in de hoop dat het dan stil wordt op straat!
    Zerix

  17. #16
    Zerix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Wink

    Afgelopen zaterdag het slot zelf vervangen. Ik moest helaas iets meer demonteren om het slot eruit te krijgen, maar het is gelukt! Bij de gelegenheid gelijk maar even andere speakers geinstalleerd. In ieder geval is het alarm weer tot rust gekomen en is stabiel.
    Zerix

  18. #17
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Dat probleem had ik vroeger ook bij mn b5 avant. Bij mij gaf de computer "motorkapsensor" aan. De auto verkocht en het probleem was weg
    De volgende eigenaar wist er wel van don't worry
    Het probleem was bij mij dat hij steeds op de parking afging van mn werk terwijl ik vrijdag pas terug de auto zou ophalen omdat ik van maandag op vrijdag op hotel zat
    Gimme Some Mo

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    73
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik heb ook net een alarm dat de afgelopen dagen zijn eigen leven ging leiden. Vanavond de boel eens geinspecteerd en ik vond 2,5 liter water in mijn reservewiel-bak

    De handel schoongemaakt en wielbak+electronica/sloten gedroogd met een fohn. Kost wat tijd, maar het moet wel droog zijn allemaal. Het alarm lijkt nu rustig te zijn (waarschijnlijk het slot dat nattig was).

    Boosdoener: een randje van de binnenbekleding dat scheef zat. Daarom sloot de achterklep waarschijnlijk niet goed: met dit weer is dat dodelijk
    Laatst gewijzigd door Wekkel; 23-11-09 om 22:31.

  20. #19
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Heb jij een A6? Misschien is je achterruitensproeier defect en lekt ie.Heb al gehoord dat dit een voorkomend probleem is
    Gimme Some Mo

  21. #20

    Standaard

    Ja, dacht dat wekkel ook een 4.2 had..

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •