Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Vreemde lekkage op velg allroad

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Vreemde lekkage op velg allroad

    Hoi allen, ik zal mijzelf eerst even voorstellen (al zit ik al n paar jaar op het forum als audifan), Sander, 44 jaar, woon in oisterwijk. Ik ben sinds vorige week in het bezit van een mooie zwarte a6 allroad 2.7 biturbo uit 2001 met 295.000km op de teller(zie fotos 1-3). Hij wordt gebruikt als tweede auto, caravantrekker en natuurlijk voor de fun/hobby. Heerlijke wagen, afgelopen dinsdag bij Autoparts/ Coen Donkers in Veghel geweest, voor et vervangen van de luchtbalg rechtsvoor en de homokineten lv+rv. Ook kleine beurt en kreeg de duim omhoog over de technische staat van de auto. So for so good. Nu ontdekte ik vanmorgen een vreemde substantie/dikke olie, een beetje teerachtig, dat was uitgelekt op de velg rechtsvoor (waar ook homokineet/aandrijfas en luchtbalg zijn vervangen). Heel vreemd, het lijkt vanuit het afdekkapjete komen. Gaat er ook niet zomaar vanaf, soms enkele mm's dik. Zie foto. Ik heb heel het internet afgespeurd voor wat dit kan zijn,maar niets gevonden. Ik laat m nu maar staan en neem dinsdag contact op met Coen Donkers. Heeft iemand van jullie een idee? Wellicht een afdekhoes gescheurd of zoiets? groet Sander
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde lekkage op velg allroad

    Overgebleven vet van de homokineet, zit waarschijnlijk nog overal. Vieze meuk. De poetsers kunnen je waarschijnlijk vertellen hoe dit schoon te maken zonder je velg te slopen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemde lekkage op velg allroad

    Of de hoes van de homokineet zit niet goed... Even terug naar Veghel voor een check.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Vreemde lekkage op velg allroad

    Dank voor jullie reacties! Laat ik in veghel meteen checken!

  5. #5
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Vreemde lekkage op velg allroad

    Welkom Sander! Heerlijke auto weet ik sinds 2014. Hopelijk zit de afdekhoes goed en is het overgebleven rotzooi.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •