Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: S6 sedan verlagen met maximaal comfortbehoud

  1. #1

    Standaard S6 sedan verlagen met maximaal comfortbehoud

    Beste Leden,
    Voor mijn S6 sedan hebt wat advies nodig. Ik was van plan om hem te verlagen met Eibach veren . Dit omdat ik lees dat schroefsets van Kw of Bilstein wat hart zijn.
    Ik hoef niet heel laag. Het gaat mij om 3 cm ongeveer. En maximaal comfort. Ik denk er bv aan om de RS6 veren te plaatsen.
    De s6 is voorzien al van een sportonderstel.
    Graag jullie advies

  2. #2

    Standaard Re: S6 sedan verlagen met maximaal comfortbehoud

    Ik zou ook voor Eibach gaan. Goed progressief, dus zacht op de kleine richels en hard op de drempels en bodyroll. Een schroefset geniet wel mijn voorkeur, vooral omdat je dan precies kan bepalen hoe hoog/laag je wil gaan, en zo'n set is niet per se stug. Mijn Eibach ProStreet S is comfortabeler dan de standaard S-Line set onder de A4 B6.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    DenS6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 sedan verlagen met maximaal comfortbehoud

    Mijn S6 staat op een Bilstein schroefset en die bevalt prima. De hoogte zelf instelbaar en qua comfort lever je niet veel in.
    Al heb ik de mijne wel 2 cm omhoog laten zetten. De Japanner welke de set er oorspronkelijk onder had laten zetten had de auto maximaal laag laten zetten. Misschien hebben ze geen verkeersdrempels in Japan, maar hier was dat geen doen. Ik ben nu tevreden met de hoogte. Prima sportieve handling en niet teveel ingeleverd wat betreft comfort en praktisch gebruik. Ik rij de mijne dagelijks, dus ook dat is niet onbelangrijk.
    2010 Audi S5 3.0 V6TFSI Quattro Sportback
    Ex.2004 Audi S6 4.2V8 Quattro Sedan
    Growing old is mandatory, growing UP is optional...

  4. #4

    Standaard Re: S6 sedan verlagen met maximaal comfortbehoud

    Hallo Den,

    Oke dan....bedankt voor je bericht. Dat klinkt weer hoopgevend . Zou het mogelijk kunnen zijn dat we elkaar een keertje ontmoeten en dat ik even mag ervaren hoe het voelt?
    Ik woon in Wageningen, redelijk centraal.

  5. #5

    Standaard Re: S6 sedan verlagen met maximaal comfortbehoud

    Ik heb ook een pro street eronder, en ik vind hem echt top. Ik heb ook inderdaad in veel stuggere auto's gereden van andere, sommige fabrieks af inderdaad.
    Het feit dat je ze kunt stellen is echt een must inmiddels voor mij, de afgelopen 4 jaar 2x veranderd. En als we dit jaar of volgend jaar op vakantie gaan draai ik hem achter ff omhoog voor het extra gewicht.


    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk


  6. #6
    DenS6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 sedan verlagen met maximaal comfortbehoud

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monzazilver Bekijk Berichten
    Hallo Den,

    Oke dan....bedankt voor je bericht. Dat klinkt weer hoopgevend . Zou het mogelijk kunnen zijn dat we elkaar een keertje ontmoeten en dat ik even mag ervaren hoe het voelt?
    Ik woon in Wageningen, redelijk centraal.
    Misschien kunnen we dat eens op een meeting regelen, en dan ben je zeker welkom om een stukje te sturen met de S6.
    Ik woon in de buurt van Hoek van Holland, dus als je in de buurt ben kan je altijd even contacten. Ik stuur je wel een PB met mijn mobiele nummer.
    RS6 veren zijn volgens mij trouwens geen optie omdat die -af fabriek- voorzien waren van actieve demping (dacht ik) . Dan zal je een heel systeem om moeten bouwen en dat is een prijzige aangelegenheid. Heb veel gelezen dat C5 RS6 eigenaren juist vaak het actieve systeem vervangen door een aftermarket set vanwege de toren hoge kosten van het originele systeem.
    2010 Audi S5 3.0 V6TFSI Quattro Sportback
    Ex.2004 Audi S6 4.2V8 Quattro Sedan
    Growing old is mandatory, growing UP is optional...

  7. #7
    DenS6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 sedan verlagen met maximaal comfortbehoud

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DenS6 Bekijk Berichten
    Ik stuur je wel een PB met mijn mobiele nummer.
    Hmmm.. dat gaat dus niet geloof ik.... moeten we dat anders inpassen denk ik.
    2010 Audi S5 3.0 V6TFSI Quattro Sportback
    Ex.2004 Audi S6 4.2V8 Quattro Sedan
    Growing old is mandatory, growing UP is optional...

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •