Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Motor raammechanisme kapot? (met filmpje)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Motor raammechanisme kapot? (met filmpje)

    Hoi, mijn raam wil de laatste 5 cm niet meer omhoog. Het rare geluid komt volgens mij van de motor. Ik heb de geleiders en kabels ingespoten met siliconenolie. De houders van de kabel zijn prima. De kabels zijn prima. Hierbij het filmpje. https://photos.app.goo.gl/f6dYMokAmBAv6rP49

    Moet het gehele raammechanisme incl motor vervangen worden? Of is het te doen om alleen de motor te vervangen?
    Is het makkelijk om de kabels over te zetten van de ene motor naar een andere?

    Aanvulling: ik heb de motor eraf gehad. Deze draait prima. Het zit dus eerder in het mechaniek erachter. Kan het zijn de deze te laag is afgesteld? Naar boven bereikt het ding zijn uiterste stand te vroeg waardoor het raam nog niet dicht is? Hij kan te ver naar beneden?
    Hoe kan ik dat eventueel opnieuw instellen?
    Laatst gewijzigd door tom; 09-05-20 om 16:10.

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Motor raammechanisme kapot? (met filmpje)

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Motor raammechanisme kapot? (met filmpje)

    Ik heb het mechaniek achter de motor eraf gehaald. Het bleek dat een aantal stringen in de stalen kabel kapot waren, en de boel blokkeerden. Ik heb de spoel eruitgehaald, de kabel van de spoel, en de losse stringen verwijderd. De stalen kabel weer 'schoon' gemaakt zeg maar. Daarna weer opgerold op de spoel en de spoel gemonteerd. Dat is met een handigheidje prima te doen. Voorlopig werkt het raam weer als een zonnetje. De stalen kabel is nu wel een stukje dunner, maar ik denk dik genoeg. De enige zorg is dat er nog een aantal gebroken stringen ergens in de kabel eindigen. Die moeten niet gaan uitsteken, anders is het probleem weer snel terug.

  4. #4
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Motor raammechanisme kapot? (met filmpje)

    @pengelen, als ik jou was zou ik het mechaniek vervangen, de kosten hiervan link naar 13euro wegen niet op tegen het ongemak die je hebt als de kabel breekt. Omdat de kabel nu verzwakt is kan deze op elk ongewenst moment breken. Montage is bij een C5 super simpel maar dat zal je wellicht al ondervonden hebben omdat je het gehele mechaniek na losnemen van 4 bouten uit de deur kan verwijderen. Dan is het alleen nog een kwestie van uitboren en nieuwe frame monteren. Kan je in elk geval het raam iedere keer met een gerust hart openen en sluiten.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Motor raammechanisme kapot? (met filmpje)

    Herkenbaar. Bij mij was het zo dat het nieuwe systeem op een iets andere plek vastgezet diende te worden. Dus niet in de oude gaten. Iets verdraaien waardoor het raam niet meer vastloopt. Dat was bij mij het probleem. Het nieuwe systeem stond teveel onder spanning.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •