Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Dashboardverlichting knippert en meters schokken

  1. #1

    Standaard Dashboardverlichting knippert en meters schokken

    Help..

    Ik heb gisteren de hemel van mijn audi a6 c5 (4B2) 2.4l benzine opnieuw bekleed en ik weet niet of het toeval is maar na het terug plaatsen van mijn hemel wikde ik de verlichting testen en viel mij direct op dat het dashboard raar doet.
    De brandstofmeter vliegt van links naar rechts en de verlichting van o.a. de km stand flikkert.

    Ik weet niet of het toeval is maar voor ik het hele plafond er weer uit ga halen om de bedrading na te kijken ben ik benieuwd of iemand wellicht weet of het ergens anders aan kan liggen. Ik heb de auto net een week en het is me niet eerder opgevallen.

    Alle hulp is welkom. .

    Link naar video van de storing.

    https://youtu.be/ie8xraTQWME

    P.S.

    Toen de hemel er helemaal uit was is ook gewoon met de auto gereden met de bedrading lichtjes opgeknoopt met een ty-rap. Niks aan de hand.
    Het probleem is pas zichtbaar geworden nadat de hemel met nieuwe bekleding terug gemonteerd was.


    Update: vreemde ontdekking!!!
    Ik heb zojuist de zekering (nummer 14) van de verlichting er uit gehaald om uit te sluiten dat het in de kabel van de interrieurverlichting zit. In theorie zou het dus niet de verlichting mogen zijn... toch???

    Daarna ben ik zekeringen gaan trekken om te kijken wat het probleem zou doen stoppen.... (heel raar) de zekering van kl 15 supply (control unit) (nummer 5) verwijderd en het probleem is weg.

    Het klimaatcontrolepaneel werkt nu niet maar daar het lijkt erop dat de storing weg is. Zou dit op de één of andere manier nog in verbinding kunnen staan met de bekabeling boven de hemel?
    Of kan ik concluderen dat het klimaatcontrolepaneel de problemen veroorzaakt?
    Laatst gewijzigd door Njayhuiz; 04-06-20 om 20:34. Reden: Youtube link toegevoegd

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •