Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Stoelverwarming achteraf

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Stoelverwarming achteraf

    In mijn A6 Avant 3.0 Quattro uit 2003 zit een climat control unit zonder regelaars voor stoelverwarming. De stoelverwarming is naderhand ingebouwd. Ik heb inmiddels een climat control unit met regelaars en een Kufatec kabel. Is er iemand die dit eerder heeft gedaan? Ik heb (nog) geen beschrijving van Kufatec bemachtigd, welke stekkers waar, dus hopelijk heeft een van jullie deze nog liggen. Vragen die ik heb:
    - kan de unit zo worden verwisseld, of moet dit eerst ingeregeld worden?
    - is het een kwestie van stekkers aansluiten aan de control unit en aan de stoelen of is er ook nog een verbinding nodig met de zekeringskast

    Het zou fijn zijn als er iemand met ervaring me op weg kan helpen. Ik ben geen held op elektrisch gebied, maar zo nodig kan ik daar wel hulp bij inroepen.

    Alvast bedankt!
    René

  2. #2

    Standaard re: Stoelverwarming achteraf

    Als ik me niet vergis kan je bij deze auto's de stoelverwarmingsknoppen met frontje van de andere unit gewoon overzetten, mocht je nieuwe unit niet werken. Inleren zou echter niet nodig moeten zijn.

    Je zal stroom moeten aftakken vanaf de zekeringkast (er is daar een terminal voor aanwezig dacht ik, klem 30). De Kufatec kabel heeft als 't goed is een paar dikke kabels met een ring eraan hiervoor. Ook zal je kabels moeten inpluggen in de clima unit (ook wat dikke), en een paar temperatuursensorkabels. Kufatec heeft handleidingen, misschien even bellen/mailen?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelverwarming achteraf

    Geen idee of de achteraf ingebouwde verwarmingsmatjes gaan werken met de originele regelaars, of daarop aansluiten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Stoelverwarming achteraf

    Nog bedankt voor je reactie. Ik laat t er voorlopig even bij zitten. De klima unit die ik had is voor een 1 Din autoradio....heb een 2 Din

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •