Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 3 deuren gaan niet open

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    39
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 3 deuren gaan niet open

    Beste leden,

    Ik ben sinds kort in het bezit van een audi a6 quatro avant 3.0 uit 2002.

    Nu stuit ik op een heel raar probleem. mijn ab werkt niet althans de auto reageert er niet op.

    als ik met de sleutel handmatig de bestuurderskant open en instap en het contact aanzet hoor ik wel dat de auto de andere deuren van slot wil doen maar ze gaan niet daadwerkelijk van slot.
    als ik in mijn deur paneel de ontgrendel knop indruk gebeurd er helemaal niks. ik moet telkens van binnen uit met de hendels de deuren van slot halen.

    bij het opslot draaien met de sleutel gaan wel alles op slot.

    zodra ik delphi aan de obd hang krijg ik alleen de meldingen dat hij deze 3 deuren niet heeft kunnen openen. bij een systeem test via delphi werkt het ontgrendelen wel en vergrendelen ook. op dat moment werkt de bediening in het deurpaneel ook.

    ook als ik de ingangen controleer van de ab komt deze wel binnen maar gebeurd niks.

    weet iemand hier op het forum hier raad mee?

    dankjewel alvast

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 3 deuren gaan niet open

    Verplaatst naar het A6 C5-subforum, svp voortaan zelf hier de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 3 deuren gaan niet open

    Vrees dat je aan drie (of vier) nieuwe deursloten toe bent.....
    Is een bekend probleem, valt op dit forum veel over te lezen. Sommigen slagen erin ze te repareren (losse soldeercontacten, of vervuilde microswitches), even de AF zoekfunctie gebruiken voor meer info.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 30-06-20 om 09:35.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    39
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 3 deuren gaan niet open

    Dat kan ik dan me eigen weer niet voorstellen. Want zodra ik uitlees apparatuur er aanhang en open en dicht stuur werkt hij gewoon alleen zodra de laptop er weer af is. Werkt er weer niks. En de ab zoiezo niet.

  5. #5

    Standaard Re: 3 deuren gaan niet open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door strikedancer Bekijk Berichten
    Dat kan ik dan me eigen weer niet voorstellen. Want zodra ik uitlees apparatuur er aanhang en open en dicht stuur werkt hij gewoon alleen zodra de laptop er weer af is. Werkt er weer niks. En de ab zoiezo niet.
    Er zitten meerdere schakelaars in elk slot die het bedrag bepalen, afhankeljk van hoe ze aangestuurd worden.

    Het kan, in jouw geval, ook de moeite waard zijn om specific-unlock te onderzoeken.
    http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5...LockCoding.pdf

    (one touch unlock of all doors vs drivers door only)
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 3 deuren gaan niet open

    Ik weet niet welke slotensystemen allemaal gelijk aan elkaar zijn, maar vroeger kon je een AB (Golf en A3) instellen op 1x klikken alleen de bestuurdersdeur en 2e klikken voor alle deuren.
    Dat is het niet?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    39
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 3 deuren gaan niet open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Er zitten meerdere schakelaars in elk slot die het bedrag bepalen, afhankeljk van hoe ze aangestuurd worden.

    Het kan, in jouw geval, ook de moeite waard zijn om specific-unlock te onderzoeken.
    http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5...LockCoding.pdf

    (one touch unlock of all doors vs drivers door only)
    Klopt deze opties zijn allemaal te programmeren.
    Aangezien mijn ab niet werkt dien ik mijn auto te openen met het slot in de bestuurdersportier.

    dit werkt prima.

    nu komt het. in het bestuurders portier zit een knop om de deuren aan te sturen open en of dicht.
    deze knop werkt niet. gebeurd niks als ik op unlock druk. wel als ik alle deuren handmatig heb geopend kan ik ze met de lock knop sluiten.

    verder zou ten alle tijden alle deuren open moeten gaan bij het aanzetten van contact. je hoort wel een tik maar hier gaat enkel de safty lock eraf. en dien ik nog handmatig van binnen uit de deuren te openen met de klink voor deze van het slot zijn.

    het vreemde is alleen als ik met uitlees apparatuur delphi se150 het systeem test werken de knoppen in het portier wel. kan ik hem zowel open als dicht sturen zelfs 100x achter elkaar(beetje overdreven maar veel). en dit blijft ie doen tot dat ik sleutel uit contact haal en uitstap en weer handmatig mn bolide op slot doe.

    dan maak ik hem weer met de sleutel in het portier open en druk op de open knop in het portier en het blijft dodelijk stil. als ik bovenstaande weer opnieuw uitvoer werkt het weer wel en zo heel de tijd in een cirkel (om gek van te worden).

    Het volgende gekke is ook.

    als ik met delphi se150 in het systeem zit bij centrale deurvergrendeling en bedien de knoppen van mijn ab zie ik daar wel een response maar er gebeurd vervolgens niks met de sloten zelf. zo ook met de knoppen in het bestuurdersportier komen daar ook netjes binnen.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •