Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Koppakking vervangen, nu amper kracht van de turbo (1.9 TDI 130 PK)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Koppakking vervangen, nu amper kracht van de turbo (1.9 TDI 130 PK)

    Hallo iedereen, ik zit met een klein probleem, zou fijn zijn moest iemand dit weten op te lossen.

    Ik heb de koppakking eindelijk laten vervangen, maar nu doet de turbo het niet meer goed (1.9 TDI 130 PK). Na een uur rijden komt hij tegenwoordig wel terug een beetje op gang, maar de power die ik had is weg. Beetje vervelend. De garage die het had vervangen, heeft geprobeerd het op te lossen, maar dat heeft niets geholpen. Ik keer niet meer terug naar deze garage.

    Ik heb al eens rondgehoord, de ene zegt misschien moet de flexibel van de uitlaat vervangen worden nabij de katalysator (deze is een beetje verouderd bij mij), de andere zegt misschien een klep ofzo die terug geopend moet worden, nog een andere zegt dat er misschien nog een andere koppakking vervangen moet worden, of wat buizen. Ik kreeg een foutcode van de luchtmassameter, die zelf maar even vervangen, maar probleem blijft.

    Omdat ik merk dat er soms na een tijdje rijden terug wat power bijkomt, dacht ik misschien dat ik wat product moet bijkappen of een lange rit doen of sportiever rijden om de injectie te reinigen.

    In ieder geval, na de koppakking vervanging dus geen turbo meer vanaf 100 per uur, zelfs zo dat ik snelheid verlies terwijl ik bergop rij, maar nu blijkt dat de situatie al iets beter is naarmate ik langer dan een uur rij. Echter niet helemaal terug zoals daarvoor, en ik wil ook niet telkens een uur rijden voor een beetje power. Haalt een beetje het plezier van het rijden er af.


    Moest iemand een idee hebben wat het probleem is, zou ik dat fijn vinden te horen!
    Laatst gewijzigd door OKREW; 21-06-21 om 16:14.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppakking vervangen, nu amper kracht van de turbo

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Koppakking vervangen, nu amper kracht van de turbo

    Even snel aangepast

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koppakking vervangen, nu amper kracht van de turbo

    Gezien de fout van de LMM zou ik het complete inlaat traject even nalopen op lekkage, van gasklep tot luchtfilter, als hij geen druk op kan bouwen heb je geen vermogen. Onderweg goed kijken naar lekke of vergeten vacuüm slangen, kapot inlaat spruitstuk enz


    ah 1.9 tdi
    check de vacuum slang op de turbo actuator die de vnt beweegt, als die er op zit kan het nog zijn dat hij vervuild is van roet, verklaard ook dat hij het warm beter doet.

    vnt

    https://youtu.be/o1Hvt2b7PL0
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppakking vervangen, nu amper kracht van de turbo

    Wanneer deze fout is ontstaan na de koppakking vervanging is er gegarandeerd iets mis met de aansturing van de turbo. Dus domweg het vacuümsysteem controleren naar de turbo. Hier zitten nogal wat slangetjes over en voor het luchtfilter en onderin naar de N75 klep, de voorraadbol en natuurlijk de turbo zelf.

    Jos,


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •