Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Tiptronic S6 kapot?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    33
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Tiptronic S6 kapot?

    Hallo allen ,


    Ik merkte vandaag ineens extravagant raar gedrag van mijn audi.

    Vanaf stilstaand rustig optrekken blijft de auto stilstaan maar trekt een 1000 tal toeren omhoog waarna plot de bak lijkt te grijpen
    en een klap geeft die ik nu nog kan voelen in mijn rug. Ik heb aan een aantal mensen gevraagd er eens naar te willen kijken en ik krijg verschillende
    uitkomsten van deze personen

    - Koppelomvormer
    - bak zelf
    - hoofd/hulp cilinder????\


    vandaag kreeg ik de tip om is naar de remolie te kijken of er niet te weinig in zou zitten en of dit geen vieze drap geworden zou zijn..
    Echter verbaast het mij dat de vloeistof in het reservoir groen ?! was. ik dacht te weten dat dit roodachtig van kleur zou moeten zijn.

    wat ik ook merkte is dat bij op 1 snelheid rijden bijv 70 dat de toeren heel erg schommelen. en dat de bak heel erg loop te twijfelen of hij nou in zijn 4 of 5 wilt rijden.


    verders is de S6 een geweldige auto. motorisch aangepakt en onderhouden. maar sinds de bak kuren vertoond ( 3 weken dat alle versnellingen rood gemarkeerd zijn )
    merk ik een verlies van vermogen.

    ik hoop dat iemand van jullie mij duidelijkheid geven kan.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Tiptronic S6 kapot?

    Km stand?
    Ooit de bak ververst?
    Het verhaal wat ik eens gelezen heb is dat het schommelen van het toerental onder het rijden de torq converter is, iets over een scheurtje wat er in zou zitten.

    Mijn advies is, bel de jongens van ZF in delftsgauw eens voor een afspraak en kijken wat die zegt, reken minimaal op een olie wissel en het brein (mechatronic) servicen van rond de 800,-
    https://www.zf.com/site/locations/en...html#undefined
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    33
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tiptronic S6 kapot?

    Dankje voor je response !


    ik ga gelijk even kijken. als het uit de hand gaat lopen kwa kosten dan zit ik eraan te denken er een handbak in te gooien

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •