Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Onderdeelnummer homokineet 4.2 V8 automaat

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Onderdeelnummer homokineet 4.2 V8 automaat

    Na reparatie werd door de monteur geconstateerd dat er zo'n 2 mm speling zit m.b.t. homokineet.
    Betreft de homokineet linksvoor versnellingsbakzijde.

    Weet iemand toevallig welk onderdeelnummer dit is wat vervangen moet worden?

    Alvast bedank.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer homokineet 4.2 V8 automaat

    Op 7zap.com vind je alle onderdeelnummers.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderdeelnummer homokineet 4.2 V8 automaat

    Alstu

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6.../407-407020/#3

    Wel even kijken naar je pr code op je sticker, nogal wat verschillen lijkt het.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Onderdeelnummer homokineet 4.2 V8 automaat

    Volgens de monteur van mijn garage is een los onderdeel niet te bestellen. Heel de as dient dus vervangen te worden bakzijde links. Ben benieuwd wat dit gaat kosten.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderdeelnummer homokineet 4.2 V8 automaat

    Bij audi origineel 5-600,- imitatie zo'n 100-150,- , gebruikt origineel 100-120,-
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Onderdeelnummer homokineet 4.2 V8 automaat

    De factuur nog niet ontvangen. Hopelijk valt de hoogte mee.

    Tevreden ben ik met de reparatie. Geen gekke geluiden zoals klik/klak bij schakelen van P naar R en D. Geen vreemde geluiden of dat het voelbaar is bij terugschakelen bij afremmen voor stoplicht.

    Andere vraag: is na vervangen van de aandrijfas linksvoor uitlijnen nodig of is dat zonde van het geld. Uitlijnen is gedaan na nieuwe banden zo'n 3 maanden geleden.
    Laatst gewijzigd door Adje243; 18-07-21 om 19:36.

  7. #7

    Standaard Re: Onderdeelnummer homokineet 4.2 V8 automaat

    Hallo Adje,

    Ik zit op het moment met hetzelfde probleem met dezelfde auto. Beide aandrijfassen voor moeten vervangen worden.
    Nu is er een probleem, mijn garage kan nergens deze assen meer krijgen voor dit type, zowel bij dealer niet als gereviseerd ergens...

    Mag ik vragen waar je de as hebt kunnen vinden?

    Wat betreft uitlijnen, volgens mij moet dat na het vervangen van de as nogmaals gebeuren..

    Groet, Marnick
    Laatst gewijzigd door MarnickS6; 27-07-21 om 13:53.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Onderdeelnummer homokineet 4.2 V8 automaat

    Onder mijn auto is geen origineel exemplaar geplaats. Dat weet ik zeker. Ik heb een doosje zien liggen in de garage en dat zag er niet uit als Audi. De onderdelen van mijn garage worden besteld bij een toeleverancier.

    Factuur heb ik nog niet ontvangen. Ik kan je niet vertellen wat het mij heeft gekost. Onderdeelnummer staat op mijn factuur nooit. Kan ik je dan ook niet aan helpen.

    Nu na 2.000 ben ik nog steeds tevreden. Heerlijk gewoon. Ik ergerde mij al jaren aan de geluiden bij schakelen tussen P/D en R en dan niet te vergeten bij naderen van verkeerslichten. Gelukkig in mijn geval 1 zijde vervangen. Scheelt in de kosten.

    Alleen jammer dat uitlijnen dan niet is gedaan. Echt scheeftrekken doet de auto niet. Volgens een bandenboer is dat bijna niet te merken omdat het Quattro is. Is wel te merken aan de banden, dan ben je dus te laat. Binnenkort maar een bezoekje brengen om de auto uit te laten lijnen.

  10. #9

    Standaard Re: Onderdeelnummer homokineet 4.2 V8 automaat

    Okido, toch bedankt voor de reactie.
    Die geluiden komen mij ook bekend voor, alsook de terugschakeling naar 1. Dacht eigenlijk dat dat wel een beetje hoort bij de versnellingsbak van toen. Maar misschien ben ik er straks dus ook vanaf... Inmiddels een as gevonden met dezelfde vertanding en maat, hopen dat dat allemaal past.

    Veel rijplezier!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •