Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Schokdempers versleten en APK afkeur

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Schokdempers versleten en APK afkeur

    Slecht nieuws voor mijn 2002 A6 3.0l V6 Quattro. Hij komt met de huidige scholdempers niet meer door de APK en ik kijk nu naar 1900 euro kosten om hem weer APK waardig te maken.

    Ik vind dat eigenlijk te veel geld voor deze auto (175.000km) en ik twijfel eigenlijk of deze Duitse dame nu maar met pensioen moet. Vervangende (youngtimer) alternatieven zijn er niet echt veel. (200pk+, quattro, sedan) en ik lees ook dat de 3.2 FSI (TFSI?) motoren in de C6 van veel lagere kwaliteit zijn dan de 3.0l C5.
    Kortom: wat denken jullie? 1900 euro uitgeven voor een kleine beurt en 4 nieuwe schokdempers of op zoek gaan naar een youngtimer A6?
    Ik ga nu met lood in de schoenen de (niet-afgemeldde) A6 ophalen. Ik baal enorm.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdempers versleten en APK afkeur

    Ik zou eens rondvragen bij wat garages. Lijkt me wel een stuk goedkoper te kunnen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Schokdempers versleten en APK afkeur

    Ik zit even snel te bladeren, maar een setje Koni sport (recommended!) kost zo'n €450 all-in (4x, incl. BTW). Reken ik even een goede dag voor montage (10 uur) a €50/u, dan ben je voor €950 klaar. Realistisch en als alles een beetje mee werkt denk ik dat 't 2 tot 4 uur werk is. De voorkant is lastig, achterkant stelt zo te zien weinig tot niets voor (half uurtje max).

    Een kleine beurt (filters + olie wisselen) kost aan materiaal misschien €150, ruig gerekend. Uurtje werk, €200, klaar. In welke regio zit je? Kan je er wellicht bij helpen/voor je doen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Schokdempers versleten en APK afkeur

    Ja veel te duur die 1900,- of zit daar een weekje vakantie bij in, of de huur van een Rs6 voor 2 dagen of zo incl borg. Man man, even verder surfen als ik jou was zoals bastet al aan geeft.
    En alle 4 tegelijk afgekeurd is ook onwaarschijnlijk, voor of achter 1 schokbreker kan en dat je dan beide (links rechts) doet is normaal, maar dat zou je dan voor en achter hebben?


    edit:
    let op dit is een voorbeeld.

    als je echt weinig zou kwijt willen zou je dit kunnen aanschaffen, reken uurtje per poot (ruim) en je weet wat het kost.
    https://www.ebay.de/itm/132987783997...Cclp%3A2334524

    of
    https://www.ebay.de/itm/132830420140...cAAOSwvO5bzy7S

    https://www.ebay.de/itm/363334446734...EAAOSwmndgbS~k
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdempers versleten en APK afkeur

    Ik woon in Den Haag. Ik heb wel geen brug oid, maar wel een ruime parkeerkelder waar ik de auto b.v. op poten zou kunnen zetten.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdempers versleten en APK afkeur

    Dit wil je liever niet doen zonder brug. Een doe-het-zelfgarage kan een uitkomst zijn maar nogmaals, dit kan een behoorlijke garage ook voor veel minder geld doen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdempers versleten en APK afkeur

    Verrassings update: vandaag naar de Kwikfit gegaan voor een APK. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik een boel extra zaken moest gaan vervangen daar (ruitenwissers oid). Ik heb specifiek gevraagd om goed naar de schokdempers te kijken.
    Resultaat: de A6 is met vlag en wimpel door de APK. Er hoefde helemaal niets vervangen te worden en hij kan er weer een jaar tegenaan. Wat....een...raar...verhaal...

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdempers versleten en APK afkeur

    Helaas zijn er garagehouders die op deze manier hun jacht, vakantie of iets anders willen financieren. Een second opinion is soms geen gek idee.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Schokdempers versleten en APK afkeur

    Zoals ik al riep, voor en achter tegelijk is al dubieus. Neemt niet weg dat er 1 aan het zweten is bijv, die mag je reinigen en na een rit moet het niet terug zijn dan is het afkeuren.
    Kwikfit heeft waarschijnlijk goed de regels aangehouden, de vorige garage zag nog wat handel.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Standaard Re: Schokdempers versleten en APK afkeur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6jeroen Bekijk Berichten
    Ik woon in Den Haag. Ik heb wel geen brug oid, maar wel een ruime parkeerkelder waar ik de auto b.v. op poten zou kunnen zetten.
    Mooi dat het gelukt is! Mocht je in de toekomst toch willen: ik woon in Arnhem, maar heb (nog) een loods in Lekkerkerk (Rotterdam) met brug.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •