Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Schokdemper los?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Schokdemper los?

    Ik heb een rammel in het onderstel, met name achter. Ook deint deze daar wat na. Schokbreker zal niet de beste meer zijn. Maar ik zag ook dat de zuiger die naar boven vastzit in de vatting, ook mee naar boven gaat als ik het wiel inveer. Is dat normaal? Of zou de bevestiging te los zitten en moet aangedraaid?

    Zie video in de link
    https://photos.app.goo.gl/rj3vdRUdXzWHZJUHA
    Laatst gewijzigd door tom; 23-03-22 om 16:20.

  2. #2

    Standaard Re: Schokdemper los?

    Daar lijkt wel een vrije slag in te zitten inderdaad. Ze zitten vanaf de bovenkant met 1 moertje vast, misschien dat je die kan aandraaien. De "cup" schroef je volgens mij van onderaf eruit (2x dop 10) vanuit de wielkast, dan komt de demper + metalen cup als geheel los (wel effe de onderkant ook loshalen).

    Dempertje ziet er wel lekker roestig/vies uit idd.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Schokdemper los?

    Ik heb 'm gedemonteerd. De demping is wisselend. Soms een slag heel licht met wisselende weerstand. Dan weer zwaar en gelijk matig. Ik heb een nieuwe besteld. Ik hoop dat ik de poot goed uit de houder los krijg.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdemper los?

    Dempers altijd per twee vervangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Schokdemper los?

    Ik heb er nu 1 besteld. Die in ieder geval even monteren, en kijken of de auto na montage achter waggelt of dat de wegligging goed is. Anders is die andere ook zo vervangen.


  6. #6

    Standaard Re: Schokdemper los?

    Beste is gewoon per twee doen, je gaat op termijn andere bandenslijtage/uitlijning krijgen, en als je gaat waarschijnlijk pas meemaken dat 't niet goed is, als 't te laat is. Voor de kosten hoef je 't niet te laten, die dingen kosten letterlijk tientjes (ik zie ze van TRW al vanaf €25/stuk, of van Sachs voor €50 per stuk).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Schokdemper los?

    Ik heb de kapotte schokdemper vervangen. Een Monroe van €30. De auto rijdt weer strak. Probleem opgelost. Ik wil de auto eigenlijk kwijt, dus ben wat terughoudend met het investeren erin voor de andere demper. De uitlijning was al niet heel best (door de slechte demper?) De banden slijten iets harder aan de binnenkant.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •