Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Sinds deze week is mijn auto een paar keer afgeslagen tijdens het rijden (stapvoets) sinds gisteren iedere keer weer opnieuw kunnen starten en thuis gekomen..... Sinds vandaag nog maar één keer gelukt te starten (thuis voor de deur). Brandstof zit in de leiding, vp44 recent vervangen, katalysator losgehaald om uit te sluiten dat die verstopt is, verder geen enkel probleem gehad tijdens het rijden / veel trekkracht / normaal geluid etc. Uitlezen geeft geen foutmelding, gloeispiraal knipperde wel gisteren. Nokken lijken ok! WAT KAN DIT ZIJN? Iets met vacuum ergens? Kapote sensor ?

    A6 2.5tdi 132kw AKE Quattro Tiptronic 2001 300.000km

    Ps. ik heb gezocht hier op het forum, maar kwam niets tegen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Waarmee heb je 'm uitgelezen, VCDS of een generieke OBDII-scanner?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Waarmee heb je 'm uitgelezen, VCDS of een generieke OBDII-scanner?
    Hallo Tom, met een OBD app op mn telefoon. Ik heb een HEX V2 kabel maar die ziet de auto niet.... zonder stekker aan auto alles ok, met stekker aan auto geen verbinding te maken

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Bdp sensor? Lmm? Heeft ie misschien ook kabelbomen in de kop voor de verstuivers of heeft deze motor dat niet?

    beter uitlezen met vcds
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 08-04-22 om 22:16.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Het is met gelukt de VCDS aan de praat te krijgen (welliswaar in het Duits maar beter dan niets).

    foutcodes.jpg

    In hoeverre zijn deze codes het resultaat van het loshalen van stekkers vandaag?

    De inspuitpomp is vervangen in September vorig jaar (had gereviseerd moeten zijn) hoe aannemelijk is het dat deze het weer begeven heeft, of kan het zijn dat deze codes nooit gereset zijn?


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Even wissen en dan gaan rijden, dan weet je het zeker.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Even wissen en dan gaan rijden, dan weet je het zeker.
    Wissen is gelukt, starten niet, dus rijden ook niet....

    is er nog een mogelijkheid om een specifieke test te doen / specifieke waardes uit te lezen van de - Regelmodule van Inspuitpomp (J399) ??

    Verder, waar zit de Sensor Luchtkwaliteit (G238) , is ook kapot namelijk en is niet te wissen..... wat doet deze sensor? Ik kan me niet voorstellen trouwens dat het iets met het start probleem te maken heeft.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Sensor luchtkwaliteit zit in je kachelhuis, is vaak een melding en heeft idd niets met je motor te maken.

    ik gok op een bdp sensor
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 09-04-22 om 12:43.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Dat, of een brandstofpomp.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Sensor luchtkwaliteit zit in je kachelhuis, is vaak een melding en heeft idd niets met je motor te maken.

    ik gok op een bdp sensor
    Moet die geen foutmelding geven / Hoe te testen ??

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audidag Bekijk Berichten
    Moet die geen foutmelding geven / Hoe te testen ??
    Nee, als die geen puls geeft is het zelfde als niet rond draaien, dus spuit ie geen brandstof in.

    Misschien wel te zien in vcds bij toerental, ik zou verwachten dat hij daar op 0 blijft tijdens starten.

    lees dit stukje even en dan met name onder "Let op"

    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_nokkenas.html

    hij heeft dus geen nokkenas sensoren, anders had je een correlatie melding gehad met een kapotte krukas sensor.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 09-04-22 om 14:41.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat, of een brandstofpomp.
    Is de pomp nog verder uit te lezen of alleen met speciale software en stekkers direct op de regelmodule van de pomp zelf ?

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Er zijn volgens mij twee pompen, een opvoerpomp in of bij de tank en een hogedrukpomp. Lijkt me dat deze met VCDS wel te controleren zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Er zijn volgens mij twee pompen, een opvoerpomp in of bij de tank en een hogedrukpomp. Lijkt me dat deze met VCDS wel te controleren zijn.
    Klopt
    Maar als de opvoer pomp niet werkt hoor je die niet bij contact aan en slaat hij slecht aan maar wel aan. De hogedruk pomp die niet werkt natuurlijk niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Klopt
    Maar als de opvoer pomp niet werkt hoor je die niet bij contact aan en slaat hij slecht aan maar wel aan. De hogedruk pomp die niet werkt natuurlijk niet.
    De opvoerpomp in de tank kan je horen als je ergens met de vcd een testje draait !! doorzichtige diesel slang zit ook vol (geen lucht)!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Nee, als die geen puls geeft is het zelfde als niet rond draaien, dus spuit ie geen brandstof in.

    Misschien wel te zien in vcds bij toerental, ik zou verwachten dat hij daar op 0 blijft tijdens starten.

    lees dit stukje even en dan met name onder "Let op"

    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_nokkenas.html

    hij heeft dus geen nokkenas sensoren, anders had je een correlatie melding gehad met een kapotte krukas sensor.
    wat is een bdp sensor ?? heeft die een nummer / code oid ?
    Laatst gewijzigd door tom; 09-04-22 om 20:50.

  17. #16
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audidag Bekijk Berichten
    De opvoerpomp in de tank kan je horen als je ergens met de vcd een testje draait !! doorzichtige diesel slang zit ook vol (geen lucht)!



    wat is een bdp sensor ?? heeft die een nummer / code oid ?
    Bovenste dode punt sensor, krukas sensor.
    Kijk even in vcds, motor, measuring bloks en dan 004.
    Daar moet je een toerental hebben bij starten.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Bovenste dode punt sensor, krukas sensor.
    Kijk even in vcds, motor, measuring bloks en dan 004.
    Daar moet je een toerental hebben bij starten.
    daar heb iets van 139rpm op dit moment (de accu krijgt het zwaar zo langzamerhand) Kan het zijn dat hij na de reset niet meer start omdat de accu ondertussen te zwak is geworden?

    139 rpn lijkt mij te langzaam om te starten... wat moet het minimaal zijn 300-400 oid ?

    11.93 volt heeft de accu nog
    096f707a-d83a-447d-8bdd-f3e58a055d90.jpg

    wat is de 4.6 BTDC ? eronder staat 10-14 ?

    Als ik G28 loshaal krijg ik daar wel een melding van, maar bij starten nog steeds 139 rpm bij deze uitlees positie....... dit is dus niet de krukas sensor lijkt mij dan
    Laatst gewijzigd door audidag; 10-04-22 om 12:57.

  19. #18
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    BTDC = Before Top Dead Centre voor het bovenste dode punt.

    ATDC = After Top Dead Centre na het bovenste dode punt.
    Laatst gewijzigd door fons716; 10-04-22 om 12:02.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    G28 stekker gevonden (3)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door audidag; 10-04-22 om 12:55.

  21. #20
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI slaat niet aan - gloeispiraal knippert - geen foutmeldingen

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •