Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Mijn auto slaat soms over. Je voelt een soort bonk in je gaspedaal onder het rijden.
    Hiervoor ben ik mij mijn garage geweest om de computer uit te lezen. Er is inderdaad soms uitval van cilinder nummer 8.

    De monteur had het er over dat de verstuiver niet in orde meer is. De bougies zijn recentelijk ververvangen voor geheel nieuwe en volgens hem de de bobine nog correct omdat anders de computer een andere foutmelding zou aangeven.

    Mijn vraag is:
    - Is een verstuiver qua werk makkelijk en snel te vervangen?
    - Wat kost een verstuiver?
    - Waar zit cilinder 8 in mijn motorblok?

    Mijn auto is een Audi A6 4.2 V8 uit 1999.

    Alvast hartelijk dank voor de info.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.098
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adje243 Bekijk Berichten
    Mijn auto slaat soms over. Je voelt een soort bonk in je gaspedaal onder het rijden.
    Hiervoor ben ik mij mijn garage geweest om de computer uit te lezen. Er is inderdaad soms uitval van cilinder nummer 8.

    De monteur had het er over dat de verstuiver niet in orde meer is. De bougies zijn recentelijk ververvangen voor geheel nieuwe en volgens hem de de bobine nog correct omdat anders de computer een andere foutmelding zou aangeven.

    Mijn vraag is:
    - Is een verstuiver qua werk makkelijk en snel te vervangen?
    Injector! Een diesel heeft verstuivers
    In principe wel maar omdat ze in een rail zitten moet je de hele kant van 4 er minimaal uit halen, nadeel is dat audi van die kunststof ringen op de injectors heeft die dan snel breken en op je kleppen vallen, maar voorzichtig kan het.
    - Wat kost een verstuiver?
    Ze kosten ongeveer 75,- maar je kan ze ook allemaal er uit halen en laten testen/reviseren, kosten zijn zo'n 25,- per stuk, wel beter voor je blok en het lopen, slechte injectoren kunnen meer slopen.
    - Waar zit cilinder 8 in mijn motorblok?
    Audi telt vaak als cilinder 1 die het verst is van de bestuurder dus passagiers kant bij de radiateur is 1 dan naar het schutboard 2-3-4, bestuurders kant radiateur kant 5 en naar het schutboard 6-7-8
    Mijn auto is een Audi A6 4.2 V8 uit 1999.

    Alvast hartelijk dank voor de info.
    Mooi, geen fsi als je een onderdeel nummer hebt kan ik kijken of ik dezelfde heb nog in mijn auto, dan heb ik er nog wel. Ook heb je seals nodig.

    om te zien wat ik bedoel
    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1902060
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 21-06-22 om 23:18.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    @Rol-Co injector of verstuiver is eigenlijk een uitwisselbare term, al spreekt men inderdaad van een dergelijk onderscheid. Ook bij een benzine motor heeft de injector een bepaald spuitpatroon, daarmee verstuiven ze ook daar de benzine.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.098
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    @Rol-Co injector of verstuiver is eigenlijk een uitwisselbare term, al spreekt men inderdaad van een dergelijk onderscheid. Ook bij een benzine motor heeft de injector een bepaald spuitpatroon, daarmee verstuiven ze ook daar de benzine.
    Ja klopt, daar kijken ze ook naar bij het testen, of het spray beeld het zelfde is, maar ik las het 2x omdat ik eerst dacht dat ts een diesel had totdat de bougies in de text kwamen.

    maar voor de kleppen inspuiten (geen fsi) is alleen de hoeveelheid erg belangrijk, injectoren hebben filtertjes en kan je reinigen als ze verder in orde zijn elektrisch.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 22-06-22 om 18:34.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Mijn auto is uit 1999 . Geen fsi of tsfi.

    Dus als ik gebruik maar van een toevoeging aan benzine dan kan ik e.e.a. verhelpen?


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.098
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adje243 Bekijk Berichten
    Mijn auto is uit 1999 . Geen fsi of tsfi.
    Weet ik, mijne ook niet, maar dat zeg ik ook toch, gelukkig geen fsi

    Dus als ik gebruik maar van een toevoeging aan benzine dan kan ik e.e.a. verhelpen?
    Nee, waarschijnlijk niet, ik zou een paar opties aanbevelen

    1 alle 8 laten testen en reinigen plus revisie (200,-)
    2 alle 8 nieuw kopen
    3 alleen die ene op cilinder 8 vervangen.

    Aan jou de keuze maar dit zou mijn volgorde ook zijn, maar ik kan niet in je portemonnee kijken. Ik heb de eerste gedaan zoals je in de link kan zien.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Ik lees het als een snelle conclusie van de monteur. Omdat de bobine geen fout geeft is de injector kapot?

    Ik zou proberen om een bobine uit te wisselen met een andere daarna ook een bougie. Bobine's kunnen ook aan de secundaire zeide kapot gaan en dan kan de ECU hier niets van registreren (elektrisch ontkoppeld). Een nieuwe bougie kan ook, door bijvoorbeeld transport, beschadigd raken. Als je een van beide uitwisseld en het probleem verplaatst zich dan is een nieuwe bobine of bougie toch nodig. Een monteur zou dit ook moeten weten!
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.098
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    En dat kan je ook met een injector doen, kijken of het mee verhuisd.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Ik denk zelf ook dat de nieuwe bougie of de oude oude bobine de oorzaak is.
    Ik heb ruim 150 kilometer gereden met Tecflow Clean-Up 101. Dit heb ik gedaan in mijn tank met ongeveer 40 liter brandstof.
    Sporadisch heb ik gemerkt dat de motor eventjes op 7-pitten ging lopen. Niet vaak overigens.
    Omdat benzine nu aan de prijs is ben ik overgeschakeld naar LPG (daar rijdt mijn auto overigens al jaren op).
    Vanmorgen had ik weer zo'n moment (dan op LPG) dat de motor bokt zeg maar. Je merkt echt dat deze niet lekker loopt.
    Dat was dus op LPG.
    LPG komt toch niet door dezelfde injector als benzine? Ik ben maar een leek.

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.098
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Nee denk het niet, je had vroeger nog wel eens LPi en dat was vloeibaar gas waar ze wel dezelfde injector of aansturing gebruikte dacht ik, maar begin met bobine en bougie.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Bedankt. Ik heb dit al 2x doorgeven aan de monteur. Volgens zijn zeggen komt er dan een andere foutcode in de computer te staan. Vandaar dat hij mij vertelde dat de injectors geen mooi sproeibeeld geven waardoor de motor zo vreemd loopt, af en toe.
    Ik zal het hem nogmaals onder de aandacht brengen. Is volgens mij ook makkelijker te sleutelen dat een injector vervangen.

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.098
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adje243 Bekijk Berichten
    Bedankt. Ik heb dit al 2x doorgeven aan de monteur. Volgens zijn zeggen komt er dan een andere foutcode in de computer te staan. Vandaar dat hij mij vertelde dat de injectors geen mooi sproeibeeld geven waardoor de motor zo vreemd loopt, af en toe.
    Ik zal het hem nogmaals onder de aandacht brengen. Is volgens mij ook makkelijker te sleutelen dat een injector vervangen.
    Dat zeker, en als je van die rode bobines hebt heb ik er nog wel als je wilt proberen. Maar als je de bobine op een andere plek zet weet je het ook toch?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Komende maandag mag mijn auto weer naar de garage. Dan wordt de computer gewist m.b.t. de storingen en wordt bougie en bonine van cilinder 8 omgeruild met die van cilinder 7. Eens kijken in de week daarna wat de gevolgen zijn.

  15. #14

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Als je de bobine en bougie naar 2 verschillende cilinders wisselt weet je 't meteen 100%.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #15
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.098
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Als je de bobine en bougie naar 2 verschillende cilinders wisselt weet je 't meteen 100%.
    Precies!
    En wachten tot maandag, het is 10-15 min werk om dat te doen
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Tot op heden geen uitval van een cilinder kunnen bemerken. Dat geeft hoop na twee dagen. Maar eens kijken hoe deze de rest van de week houdt.
    De bougie van 7 is in 8 geplaatst en omgekeerd alsmede is de bobine verwisseld.

    De monteur wist mij verder te vertellen dat hij verschillende bobines nog heeft kunnen aandrukken voor een beter contact.

    Een zwaluw maakt nog geen zomer, daarom wacht ik nu ook maar rustig af.

  18. #17
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.098
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Super! Ik ben benieuwd aankomende tijd.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Ik kan melden dat ik na wissel van bougie van 8 naar 7 en van 7 naar 8, alsmede de bobine van 8 naar 7 en van 7 naar 8 niets meer kan opmerken onder het rijden. O ja, daarnaast kon de monteur de andere bobines nog wat aandrukken de vorige keer.
    In mijn optiek is het weg van het af en toe op 7 cilinders rijden. Vanmorgen hiervoor nog even langs de garage geweest (stond in de agenda om verstuiver te vervangen) om te melden zelf niets op te merken en of men de computer wilde uitlezen. Dat laatste was niet nodig zo vertelde men mij. Als ik niets meer merk dan is het er niet meer. Jammer, ik het het graag zeker willen weten. Ik kijk het de komende tijd aan. Er komen weer genoeg kilometers op de teller komende vakantie.

  20. #19
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.098
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Je kan ook zelf een kabel aanschaffen en vcds, of een simpele handheld, dan kan je zelf uitlezen. Kost je 65,- of zoiets.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 4.2, nieuwe verstuiver nodig?

    Vandaag 2x 95km aan een stuk kunnen rijden. Totaal niets gemerkt. In mijn optiek is het probleem dus opgelost.
    Probleem was dus waarschijnlijk het niet goed aandrukken van de bobines op de bougies. Andere verklaring heb ik niet.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •