Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Afstandsbediening sleutel werkt wel, fysieke sleutel werkt niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    36
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Afstandsbediening sleutel werkt wel, fysieke sleutel werkt niet

    Ik heb sinds kort mijn eerst eigen auto. Een Audi A6 C5 Avant uit 2002.
    Ik verwacht er geen perfecte auto voor, voor deze prijs, maar het leek me wel een prima auto om mee te starten.

    Er zit maar één sleutel bij. Les geleerd - volgende auto wil ik er meteen al 2 bij. Jezus wat zijn die krengen duur om bij te maken!
    Langs de sleutelboer geweest, maar fysiek wil hij helemaal niet reageren op de sleutel. Zelfs niet op de originele sleutel.

    Als ik dus de afstandsbediening van mijn originele sleutel gebruik, werkt alles.
    Als ik de originele sleutel fysiek in het portier of de kofferbak steek en draai, gebeurt er NIETS.

    Enig idee wat er mis kan zijn? Ik snap het niet.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Afstandsbediening sleutel werkt wel, fysieke sleutel werkt niet

    Dan zijn de sloten kapot, denk ik. Er zit een nogal zwak metalen verbindingsstripje tussen het cilinderslot en het deurslot, breekt vrij makkelijk af. Heb het ook gehad bij mijn ex C5, tijdens het vervangen van het deurslot ivm een elektrisch probleem brak het stripje.
    Lijkt erop dat het kofferbakslot ook zo’n stripje heeft….
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Afstandsbediening sleutel werkt wel, fysieke sleutel werkt niet

    Nu 3x gelezen maar snap nog niet wat er wel of niet werkt. Maak even onderscheid tussen de ab en de sleutel.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Afstandsbediening sleutel werkt wel, fysieke sleutel werkt niet

    AB werkt wel, sleutel niet. Conclusie: sloten stuk of baard komt niet overeen maar AB is wel ingeleerd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Afstandsbediening sleutel werkt wel, fysieke sleutel werkt niet

    Ah, dank tom

    Dan nog of hij wel draait maar niets gebeurd of ook helemaal niet draait.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    36
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Afstandsbediening sleutel werkt wel, fysieke sleutel werkt niet

    Garage heeft portier helemaal uit elkaar gehaald en het kunnen vinden. Er was een deel van het fysieke slot kapot gegaan.
    De achterklep blijft wel gek doen, die gaat niet echt op slot tenzij ik hem in de permanente stand zet.

    Dank voor de reacties!

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Afstandsbediening sleutel werkt wel, fysieke sleutel werkt niet

    Dan zal de aansturing van het slot via de CV niet meer werken. Draadbreuk of slot defect.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •