Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Storing centrale vergrendeling

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing centrale vergrendeling

    Alle garages waar ik ooit ben geweest drukken altijd als eerste op meldingen wissen "om te kijken of ze terug komen". En daar zitten ook twee Audi dealers bij.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing centrale vergrendeling

    99% zeker het probleem gevonden!

    In de centrale deurvergrendelings unit stond een foutcode 1366 (crash signal). We zijn vervolgens de airbag unit gaan bekijken, maar daar stonden geen fouten in. Aangezien een nieuwe BCM niet had geholpen moest dit signal toch echt ergens vandaan komen. Uiteindelijk bleek het probleem te zitten in de alarmlichten schakelaar in het dashboard. Dit ding ontvangt een "crash" signaal als de auto gecrasht is zodat de alarmlichten aan gaan. Echter dit ding doet blijkbaar iets verkeerd en stuurt op dit lijntje nou juist een signaal uit (wat door de BCM weer ontvangen wordt als 1366->crash signal).

    De alarmlicht schakelaar is tijdelijk even verwijderd en het probleem was weg. Meteen een nieuwe besteld (correcte oem nummer), maar ik verwacht dat mijn lange...lange...zoektocht morgen ten einde is!

  3. #23
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing centrale vergrendeling

    En? 👍 of 👎 ?
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #24
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.374
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing centrale vergrendeling

    Als ze die 01366 eerder even hadden gemeld was het een stukje makkelijker geweest en had je ook geen BCM hoeven kopen-vervangen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing centrale vergrendeling

    Even een update: de 1366 is opgelost door een nieuwe knipperlicht "knop unit" te installeren. Deze hoort een "crash" signaal te ontvangen zodat de alarmlichten gaan knipperen bij een ongeval. Blijkbaar ontving mijn unit het signaal niet meer, maar stuurt juist dat signaal uit, waardoor de rest van de auto dacht dat er een crash had plaatsgevonden.

    Terug naar het initiele probleem van mij nu: de auto blijft denken dat de linker achterdeur open staat. Ik DENK dat een chip in de BCM zichzelf heeft losgesoldeerd (loodvrij ). Helaas heeft mijn Bosch-man covid en is de unit nog niet geïnstalleerd.
    Het slot probleem is in elk geval opgelost met een nieuwe knipperlicht unit!


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •