Even laten uitlezen, dit kan van alles zijn.
Goeiedag,
Ik ben eigenaar van een audi a6 c5 2.7 biturbo quatro.
Het oude blok was vast gelopen en daarom heb ik er een nieuw blok in laten leggen. De persoon die dat zou doen heeft hem er in gezet, maar niet afgewerkt omdat hij het nieuwe blok "niet vertrouwde". Maargoed mijn auto stond al een jaar bij hem dus denk dat het een andere reden had waarom ik hem half terug kreeg.
Nu heb ik hem zelf verder klaar gemaakt, alles werkt naar behoren, starten=lopen enzo, allemaal goed. Het enige ding is dat hijwel in de "N" start maar niet in de "P", zodra die loopt en ik zet hem in de vooruit, doet die niks en op het dachbord blijven alle letters ingekleurd. Als ik hem in de "R" zet pakt hij de parkeersensoren wel maar hij stopt niet met piepen zodra ik hem uit de "R" haal.
Ik heb het gevoel dat er nog een stekker in gedrukt moet worden ofzo maar kan het niet zien. Heeft iemand enig idee?
Die zit onder het schuifrooster en geeft de positie van de pook aan bij de betreffende sensor(en). Bovenzijde demonteren en dan kom je erbij. Anders even bij 7Zap de juiste afbeelding erbij zoeken.
Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
Is dit zo bij de nieuwe type? Want ik zie geen magneet zitten zo. Of het ligt aan mij en ben blind. Maar zou niet weten waar die moet vinden
Of bedoelen jullie die vergrendeling van de "N" en "P". Die werkt wel dmv een magneet volgens mij. Al kan ik het me haast niet voorstellen dat jullie die bedoelen
Hier een filmpje over hoe en wat miss iets duidelijker dan
Gaat wel over een engelse B7 maar principe is het zelfde
https://www.youtube.com/watch?v=9UqiTJF7ego
Wel het magneetje weer met de goede kant boven doen ivbm de plus en min kant van een magneet (had ik dus)
deze en dan printplaat overzetten miss
https://www.ebay.de/itm/185675114898...pid=1077546019
Ik heb de pook kabel goed afgesteld en den nieuwe rijstandensensor geplaatst. Daarna alle foutmeldingen laten verwijderen met vagcom. Toen die er uit waren deed die het weer. Hij rijd vooruit en achteruit. Maar zodra ik van de 3 naar de 4 overschakel vliegt de foutmelding er weer in en doet die weer niks, zodra je de foutmelding weer verwijderd pakt die hem weer in de 1,2 en 3. Zodra die in de 4e versnelling wil gaat het dus fout. Kan dit iets met afstelling te maken hebben? De garage zegt meteen dat de bak kapot is maar ik vind dat raar omdat die van 1 tot 3 perfect schakelt en geen foutmeldingen aangeeft. En ook in de bakolie zie ik geen ijzer slijtage. Kan het nog iets anders zijn waarsoor hij dit doet? Bijvoorbeeld door een verkeerde afstelling of iets?
Doet ie dat ook in S? Of handmatig naar 4 gaat? Ik zou Zf even vragen, misschien een solenoid lek of kapot in de bak die ze simpel kunnen maken. Als dat niet zo is hoor je het ook.
Goeiemorgen. De auto rijd inmiddels tot zover. In de 1,2 en 3 rijd die echt perfect. Maar zodra hij in de 4 gaat springt hij in noodloop en wil hij niet meer rijden (voelt alsof hij slipt dan). De eene keer is dat meteen zodra die over schakelt en de andere x probeert hij het nog wel even in de 4 waardoor je voelt dat die versnelling niet kapot is.
Ik kan de foutmelding onder het rijden verwijderen en weer door eijden in de 3, en dan is er niks meer aan de hand. Wat kan dit zijn?
De codes zijn:
p0711 ( sensor olietemperatuur transmissie?)
P0741 ( koppelomvormer overbruggingskoppeling - geen krachtoverbrenging, dit is in mijn ogen door de noodloop. Maar als dat niet zo is hoor ik dat graag)