Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Ontvanger centrale deurvergrendeling locatie

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Leeftijd
    47
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Ontvanger centrale deurvergrendeling locatie

    Geachte Leden.

    Ben in het bezit van een A6 C5 avant 2001, nu is mijn vraag waar de ontvanger zit van de centrale deurvergrendeling?

    Audi dealer heeft de sleutels proberen in te lezen, maar er kwam uit dat de ontvanger defect was en het dus niet is gelukt.

    Ik hoor graag jullie reacties hierop.

    Groet Dave

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.656
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Ontvanger centrale deurvergrendeling locatie

    Zit in J429, het regelapparaat centrale deurvergrendeling, in een zwarte plastic doos onder de bestuurdersstoel.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 03-03-24 om 14:14.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Leeftijd
    47
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Hai Kees,

    Wederom dank voor je reactie.
    Onder de passagiers kant zit ie niet, zoals je weet had ik daar een tijdje geleden last van de wel bekende waterlekkage.
    En alles los gehaald en de module vervangen
    Dus dan zal hij waarschijnlijk onder de bestuurders kant zitten?

    Ohh haha zie nu je berichtje van de bestuurders kant, excusses

    Weet jij toevallig ook of ik net zoals de Tcm module me moet houden aan bepaalde coderingen/serienummers ivm anders niet werkend of geldt het voor de centrale deurvergrendeling niet en is dat zo te vervangen voor een andere.
    Heb namelijk al vervangende modules gevonden, maar weet dus niet of ik nog ergens rekenschap mee moet houden?

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.656
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, klopt 😀
    Misschien nu ook wel weer waterschade?

    Betr je laatste bericht, vrees dat ik daar niks over kan zeggen, maar misschien als alleen de antenne niet werkt is het nog te fiksen? 🤞

    Mss heb je hier nog iets aan, # 32, de onderdeelnummers.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Leeftijd
    47
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ontvanger centrale deurvergrendeling locatie

    Zou heel goed kunnen hoor?

    Alhoewel de auto vanaf 2019 in bezit en de deurvergrendeling het nooit heeft gedaan, was er ook niet echt mee bezig.
    Tuurlijk zoals als vele andere manieren geprobeerd, batt vernieuwd, verschillende manieren geprobeerd om de sleutels in te lezen en geen resultaat
    In 2021 tijdens een apk keuring tog maar gevraagd bij de Audi dealer te kijken naar de sleutels, Apk viel dat jaar mee haha dus dacht nah je.
    Tot ik het rapport kreeg dat het niet gelukt was met inlezen vanwege ontvanger defect.
    Audi dealer zei destijds dat het ongeveer 700-800 zou gaan kosten bij elkaar.
    Nah ja dat was het me niet waard.
    Nu ik in de jaren echt wijzer ben geworden en veel zelf heb kunnen doen aan de auto en zo dus een boel geld kon besparen, ben ik zelf nu bezig met de reparatie.

    Betreft de waterschade waar je het over hebt, dat was aan de passagierskant en dat is pas sinds vorige jaar Augustus ongeveer.
    En daar kwam ik alleen maar achter dat achter de passagiersstoel de vloerkleed sopte en ook bij de passagiersstoel zelf.
    Waarna de auto kuren vertoonde zoals in safe mode rijden en bonken wanneer de pook in de versnelling werd gezet en op een gegeven moment kont hij niet eens meer uit de parkeerstand(heb ik weten te omzeilen.
    Maar gelukkig is dit alles al verholpen en werkt alles weer goed en rijd hij weer heerlijk.

    Bij de bestuurders kant is er voor en achter niks aan de hand en is het kurk en kurk droog droog.
    Ik neem aan dat het geen setting is en/of gewist of gerest hoeft te worden, aangezien de Audi dealer het al geprobeerd heeft en hun duidelijk aan gaven dat de ontvanger defect was.

    Dan let mij dus niks anders dan de bestuurderskant open te halen hihi


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.656
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ontvanger centrale deurvergrendeling locatie

    Ja, altijd proberen! Succes.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •