Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Waarvoor dienen die rode streepjes ?

  1. #1
    Corvieman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    67
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Waarvoor dienen die rode streepjes ?

    Hoi iedereen,

    Waarvoor staan nu eigenlijk die rode streepjes op je kilometriek?
    Greetz
    Corvieman 8)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard Ja

    Dat zijn de streepjes voor de minimum snelheid bv in een woonerf mag je niet onder het 30km rode streepje komen.
    En op de snelweg is 130 echt het minimum alles erboven is goed :-D






    Nee hoor ze staan voor de snelheden die in de versch landen gelden bv 30 bebouwde kom en 130 snelweg
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  3. #3

    Standaard

    En daarbij stel ik me de vraag of de motor niet zo is ontworpen om bij die snelheden in de gepaste versnelling lekker te draaien

    130 is bv om één of andere reden veel relaxer dan 120. Kan je subjectief makkelijker die snelheid aanhouden.
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4-fahrer
    En daarbij stel ik me de vraag of de motor niet zo is ontworpen om bij die snelheden in de gepaste versnelling lekker te draaien

    130 is bv om één of andere reden veel relaxer dan 120. Kan je subjectief makkelijker die snelheid aanhouden.
    Stel ik ter discussie. Mn A3 doet met 120 (op teller) 3800 toeren, het max koppel ligt daar ook. 130 gaat ie over de 4000 toeren heen. Vind dit overigens veel toeren eigenlijk... Daarna gaat het overigens veel beter, 175 is iets van 5500 toeren
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc
    Stel ik ter discussie. Mn A3 doet met 120 (op teller) 3800 toeren, het max koppel ligt daar ook. 130 gaat ie over de 4000 toeren heen. Vind dit overigens veel toeren eigenlijk... Daarna gaat het overigens veel beter, 175 is iets van 5500 toeren
    De motor is sowieso niet ontworpen voor bepaalde snelheden eerder is de versnellingsbak afgestemd op bepaalde snelheden maar of dat gebeurt durf ik zoals Marc ook al zegt te betwijfelen. Een auto en elk onderdeel daarvan maar in dit geval specifiek de motor heeft een bepaalde trillingsfrequentie. Bij bepaalde toerentallen krijg je resonanties (trillingen versterken elkaar en dat geeft resonantie). Dat zijn toerentallen waarbij de motor/auto gewoon minder lekker loopt.

    3800 t/pm bij 120 en dan +/- 4100 t/pm bij 130 vind ik overigens ook veel. Ken het hoogtoerige rijden echter van de new Beetle die ging met een 2L in de 4000 T/pm bij 130....dat past echt niet bij zo'n motor. Mijn A3 2L draait bij 120 ong. 3000 t/pm (let wel een 6e versn.) en onze 1.4 A2 ong 3400 t/pm.

    Gr. Apolo2


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc
    Stel ik ter discussie. Mn A3 doet met 120 (op teller) 3800 toeren, het max koppel ligt daar ook. 130 gaat ie over de 4000 toeren heen. Vind dit overigens veel toeren eigenlijk... Daarna gaat het overigens veel beter, 175 is iets van 5500 toeren
    3800rpm? ..sow, da's behoorlijk, ik zit op een kleine 2000rmp (tdi 6bak)
    Overigens zijn die rooie streepjes om de "standaard" snelheden aan te geven (30 woonerf, 50 bebouwde kom, en 130 autoweg ..duitse auto he..)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door germy
    3800rpm? ..sow, da's behoorlijk, ik zit op een kleine 2000rmp (tdi 6bak)
    Overigens zijn die rooie streepjes om de "standaard" snelheden aan te geven (30 woonerf, 50 bebouwde kom, en 130 autoweg ..duitse auto he..)
    Franse autos hebben dit ook volgens mij.

    En die toeren... Tja ik vond het ook wel even wennen in het begin. De Volvo S40 2.0 16v van mn ouders waar ik eerst mee reed doet 120 ook met veel minder toeren, dacht iets van 3000. De A3 rijdt dan ongeveer 100. Mgoed, heb iemand gesproken met een zelfde A3 en ook die heeft dezelfde toerentallen dus dat zal wel goed zijn. Een vriend van me heeft ook een TDI met 6 bak en als die mee rijdt zegt ie ook van he schakel is op

    Meestal rijd ik rond de 100 dan maakt ie niet zoveel herrie. Bij 120 is t eigenlijk best merkbaar te horen dat ie wat toeren maakt. Als ik 140 rij word ie iig stiller, maarja, die kans heb je hier in Zuid Holland niet zo vaak

    [mod:29f199c4c9]Aantal quotes ingekort.[/mod:29f199c4c9]
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    hehe, gelukkig hebben we daar in zuid limburg iets minder last van
    overigens is zowel in frankrijk als in duitsland de (advies) maximum snelheid 130 ..dus dat kan kloppen ja. Bij peugeot staat ook geen 120 op de teller, maar 130 ..lijkt me best lastig.

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc
    Mgoed, heb iemand gesproken met een zelfde A3 en ook die heeft dezelfde toerentallen dus dat zal wel goed zijn. Een vriend van me heeft ook een TDI met 6 bak en als die mee rijdt zegt ie ook van he schakel is op
    Toerentallen zijn bij een handbak ook niet variabel bij een zelfde snelheid in een zelfde versnelling. Het is ook niet zozeer vreemd dat hij veel toeren maakt....de bak is gewoon voorzien van relatief korte versnellingen dat zorgt voor een betere acceleratie maar aan de andere kant voor relatief veel toeren en ook een ietwat hoger verbruik. En diesels draaien altijd lagere toerentallen, ze zullen moeten want het effectieve toerenbereik is kleiner.

    Ik gaf al aan het hoogtoerige van de New Beetle te kennen maar me valt net ook weer m'n eerste kennismaking met de 116i in, volgens mij draaide die zelfs tegen de 4000 bij 120. Ik weet niet of zoiets onder de categorie ff wennen of storend valt....ik denk uiteindelijk de eerste.

    Gr. Apolo2

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •