Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 88

Onderwerp: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

  1. #21

    Standaard

    Inveritas,

    Mijn wagen moest vandaag binnen bij de dealer om een stofkap van de aandrijfas te vervangen, heb vant weekend de stuurstangen zelf vervangen en gezien dat er een stofkap stuk was.

    Nu vertelde de dealer mij dat ze ook een aanpassing moesten doen ivm een terugroepactie, en dit had te maken met de overloop van de airco.

    Misschien is dat ook wel jouw probleem en gaan ze het gratis oplossen bij de dealer.

    Groeten

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lazybones
    Inveritas,

    Mijn wagen moest vandaag binnen bij de dealer om een stofkap van de aandrijfas te vervangen, heb vant weekend de stuurstangen zelf vervangen en gezien dat er een stofkap stuk was.

    Nu vertelde de dealer mij dat ze ook een aanpassing moesten doen ivm een terugroepactie, en dit had te maken met de overloop van de airco.

    Misschien is dat ook wel jouw probleem en gaan ze het gratis oplossen bij de dealer.

    Groeten
    dat zou lekker zijn, maar mijn auto is wel al uit 1997. Lijkt me stug dat die nog in aanmerkering komen voor een actie
    PP

  3. #23

    Standaard

    Even een oud topic gebruiken..

    In mijn 1999'er A4 B5 Avant blijft na een wasbeurt / heftige regen te veel water in de waterbak liggen. Zo erg dat je tijdens een scherpe bocht naar rechts min of meer de fan hoort verzuipen in het water dat via het luchtfilter naar binnenwil. Lekkage is er gelukkig nauwelijks maar toch lijkt het me zaak dit zo snel mogelijk te verhelpen.

    Ik heb al alle bladeren en troep uit de bak verwijderd maar zonder resultaat. Weet iemand waar de drainagegaten zitten? Ik heb al overal gezocht maar niet gevonden..

    Alvast bedankt!

  4. #24
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    even je accu verwijderen.daaronder zit de grote verstopte boosdoener..
    Audi A2 1.4 aua

  5. #25

    Standaard

    Oke super, dat is inderdaad ook de enige plek waar ik niet heb gekeken.

    Daaronder is het ook gewoon kwestie van de meuk verwijderen, met schroevendraaier oid doorprikken en voila?

    En krijg ik geen gedonder dat het alarm afgaat als ik de accu verwijder? (origineel Audi)

    Alvast bedankt!


  6. #26

    Standaard

    Uugh, mijn auto heeft inmiddels zo ver onder water gestaan dat hij niet eens meer wilde starten.

    Heb hem op moeten laten halen door een sleep bedrijf, hij staat nu bij de garage. Waarschijnlijk de computer onder de bijrijderstoel kaput ;-(
    PP

  7. #27
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    onder de accu zit een gat,je kunt die het beste doorprikken met een dikke grond/stroomkabel of iets anders dik en flexibel
    Audi A2 1.4 aua

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Bedankt voor de reacties, de goot onder de accu was hopeloos verstopt. Daar lag echt 9 jaar aan troep. Eerst met een schroevendraaier het hardnekkige vuil verwijderd en daarna de complete waterbak met de tuinslang schoongemaakt.

    Werkt weer helemaal perfect!

  10. #29

    Standaard

    Okay ... mijn auto rijdt weer, na 6 weken.

    Beide computers waren dus stuk, nieuwprijs 2300e, 2e hands 650

    Alles bij elkaar heeft het mij 1350 gekost, maar de lekkage is er nog steeds (stroomde naar binnen bij de wasstraat), wat blijkt ......

    ...... er mist gewoon een fucking onderdeel! Kennelijk heeft een garage waar de auto ooit is geweest, het kapje van de luchtinlaat eraf gehaald en nooit terug geplaatst. We hebben gekeken bij andere een Audi en daar zat dus wel zo'n afvoer kapje. Kapje kost een paar euro, lekker verhaal dus dat het mij nu VEEL meer heeft gekost omdat iemand vergeten is het kapje er weer op te zetten.

    Oh well, live and learn.
    PP

  11. #30

    Standaard

    Ter verduidelijking een foto. Die 'rails' (for lack of a better word) bij het raam is overigens ook redelijk los nu, kan ik die met siliconen weer vastmaken? Het gaat namelijk weer flink regenen morgen heb ik gehoord.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    PP

  12. #31
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    over het int.filter zit nooit geen kap volgens mij.is het afwateringspunt niet gewoon verstopt ?

    Die "rails" zit met van die grote plastic schoeven vast, toch ?
    Audi A2 1.4 aua

  13. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé
    over het int.filter zit nooit geen kap volgens mij.is het afwateringspunt niet gewoon verstopt ?

    Die "rails" zit met van die grote plastic schoeven vast, toch ?
    zit idd geen afdekkap op.

  14. #33

    Standaard

    Ok, vreemd.

    De garage heeft het mij laten zien bij een andere audi, daar zat wél een kapje op.

    Het afwateringssysteem zit nu niet meer verstopt, maar er komt nog wel water binnen.

    Die rails zit niet meer goed vast en daar kan nu dus water doorheen lopen, wat dan dus rechtstreeks op die interieur luchtinlaat valt.

    Morgen gaat het storten: tik tak tik tak.....
    PP

  15. #34

    Standaard

    Inmiddels heb ik ook gezien dat dit bij een a4 anders is dan bij a6.

    Ik ga die paar mm opening tussen raam en kapje dichten.
    PP

  16. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé
    over het int.filter zit nooit geen kap volgens mij.is het afwateringspunt niet gewoon verstopt ?

    Die "rails" zit met van die grote plastic schoeven vast, toch ?
    Ja zeker te weten zit daar een kap op
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluestar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé
    over het int.filter zit nooit geen kap volgens mij.is het afwateringspunt niet gewoon verstopt ?

    Die "rails" zit met van die grote plastic schoeven vast, toch ?
    Ja zeker te weten zit daar een kap op
    haha, wat is het nou?

    Wel of geen kap? De dealer zei ook "geen kap".
    PP

  18. #37

    Standaard

    Nou het spreekt voor zich Want als er niets op zit En je gooit water over jou raam kijk eens waar het heen loopt Door die rooster onder jou raam en dan loopt het zo in de filter En dan naar binnen En op die A4 van Coupe zat ook nog een rooster over de waterbak En als ik mij niet vergis was die van een Pasaat
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  19. #38

    Standaard

    Weet ook iemand hoe dit zit bij een TT wat betreft de regengoot, waterbak en interieurfilter? Ik heb sinds enige tijd last van vocht in mijn auto en ook mijn airbaglampje brand het eerste half uur na wegrijden. Allemaal herkenbare dingen lees ik in dit topic.
    de ene dag in de TT de andere dag het Smartje Cabrio, maar alleen als t zonnetje schijnt!

  20. #39

    Standaard

    Om te voorkomen dat er water op het interieurluchtfilter en in de verwarming loopt, moet de afdekking van de waterkast en de windgeleider goed zijn gemonteerd.
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  21. #40

    Standaard

    Ik weet dus niet waar dat interieurluchtfilter en de afdekking van de waterkast zitten. Afbeelding in dit topic is niet van audi TT. Stom he? sorry...
    de ene dag in de TT de andere dag het Smartje Cabrio, maar alleen als t zonnetje schijnt!

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •