Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 88

Onderwerp: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

  1. #41

    Standaard

    zie mij reactie op: S6 Avant: Zat hier een afwateringstule of niet?
    een dag niet gesleutelt is een dag niet geleefd

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lazybones
    dit helpt ook mischien

    Problem description
    Water ingress in passenger footwell, carpet may be soaked up to the back of the passenger compartment

    Cause
    1. A rubber valve of the condensed water drain is stuck. As a result the condensed water in the air conditioning unit rises and spills through the footwell vent into the footwell.

    2. The cowl in the RH windscreen area is not correctly slotted in. As a result the water runs along the windscreen cross member, where it gathers around the clip above the pollen filter and then drips on the pollen filter. This leads to water ingress into the air conditioning unit.
    En wat te doen in geval 1?
    Heb dezelfde problemen als in dit topic, maar kan geval 2 uitsluiten.

    Overigens zit er bij mijn A4 wel een kapje op de interieurfilter. Dit kapje is eigenlijk een sleuf (dus niet helemaal over de interieurfilter) die het regenwater afvoert.

  3. #43

    Standaard

    ik denk dat je dan de rubber klep moet vervangen zou ik vermoeden.

    Grtz
    Lazy

  4. #44
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    ik ben ook maar eens gaan kijken in de waterbak, en het zag er an sich vrij schoon uit, maar het was er wel duidelijk hoog water geweest na de flinke regen van de afgelopen week. zit bij de A6 (4B quattro TDI V6) die afvoer ook onder de accu? want aan de zijkant kan ik niets vinden... zo ja, dan zal ik maar eens wat sterke grote mannen verzamelen, want met mijn lengte krijg ik zo'n 92Ah zwaargewicht er zonder hernia niet uit


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    657
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    ik ben ook maar eens gaan kijken in de waterbak, en het zag er an sich vrij schoon uit, maar het was er wel duidelijk hoog water geweest na de flinke regen van de afgelopen week. zit bij de A6 (4B quattro TDI V6) die afvoer ook onder de accu? want aan de zijkant kan ik niets vinden... zo ja, dan zal ik maar eens wat sterke grote mannen verzamelen, want met mijn lengte krijg ik zo'n 92Ah zwaargewicht er zonder hernia niet uit
    kijk eens hier, en zoek even naar de juiste fotos:

    http://www.audiforum.nl/forum/showro...mislukt-2.html
    A6, 2000 2.7 BiTurbo ~360pk(257kW)/490Nm Hartog tuned, Hartog repaired, Hartog maintained ;-)


  6. #46
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrysmith329 Bekijk Berichten
    kijk eens hier, en zoek even naar de juiste fotos:

    http://www.audiforum.nl/forum/showro...mislukt-2.html
    bedankt!

    Tijdens het vervangen van het interieur filter ook maar even de “waterlekbak” dinges schoongemaakt.
    Afdekkap boven accu verwijderd, Accu er uit (radio codes enzo opschrijven!!!! Voordat de accu er uit gaat. )
    Toen houder voor de accu verwijderd, 2 moeren en 2 bouten losgemaakt, en tadaa daar zitten 2 afvoer kanalen. zie foto's


    het blijft belachelijk, dat iest dat je beter regelmatig kan schoonmaken op zo'n hopeloze plek zit....

    ik zal eens proberen met wat krokodilsnoertjes of ik de 12V er op kan houden, want de vorige eigenaar was de radio code kwijt, dus ik wil niet de spanning er af halen...


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  7. #47
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    zo, allemaal gelukt, 16mm slang aan de waterstofzuiger vast en er in proppen, wat water er achteraan sturen met de gieter, en schoon was t. beide gaten zaten vol met een soort bagger, verder was de bak brandschoon. dat 2e gat zit goed verstopt onder de rembekrachtiger btw... dit gaan we dus elk jaar doen. heeft iemand wel eens geprobeerd om er van onder bij te komen?

    het lastigste was nog het formaat van de accu... de 12V er op gehouden met de boormachine accu en wat snoertjes met krokodillen dus geen last van radiocodes enzo.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Bij mijn A4 heb ik gewoon dat rubberen zeefje er helemaal uitgehaald. Het is nu een stuk moeilijker geworden om ophoping van bladeren te laten ontstaan.

    Ik zag uberhaupt het nut ook niet van die rubberen ring.

  10. #49
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Ik heb het uiteinde van dat ding afgeknipt zodat je altijd een gat ziet. Snap de functie van dat ding ook niet echt...

  11. #50
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    verwante vraag aan mede slachtoffers: hoe krijg je in vredesnaam dat tapijt droog? als ik er onder voel is het daar na 4 weken nog steeds nat, en t is niet dat ik weinig met de auto gereden heb in die tijd (8500km vakantie, hele tijd airco aan)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  12. #51
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Een paar vochtvreters in de auto zetten?
    Of anders het hele tapijt eruit en dan goed laten drogen in de zon...

  13. #52
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    als ik er alleen al aan denk wat ik met zo'n A6 niet allemaal moet demonteren om t tapijt er uit te krijgen.... het is helaas geen typ85..

    er zit een vrijwel ondoordringbare laag in dat tapijt, vochtvreters gaat t niet worden. de bovenkant is helemaal kurkdroog


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  14. #53

    Standaard

    HJ, enige remedie is vloermat er uit halen. Doe je dat niet dan gaat de boel stinken en rotten.

    Ik heb hem er ook helemaal uitgehaald en de mat was met een week droog. Moet ik wel zeggen dat ik hem meteen maar grondig gereinigd heb.

    -edit- paar kiekjes van mijn mat fwiw; http://www.audiforum.nl/forum/showro...tml#post800732
    Laatst gewijzigd door 030; 25-08-09 om 13:05.

  15. #54
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    r*k, daar was ik nou al bang voor.... moet dus voorstoelen, achterbank, en wat nog allemaal niet meer er uit?


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  16. #55

    Standaard

    Waarschijnlijk verschilt het niet veel met een A4 B5; instaplijsten, tunnelbak, middenconsole. Dan ben je al een heel eind.

  17. #56
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    OMG.... lekker, ik zal m'n baas maar melden dat ik nog langer vrij ben...


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  18. #57
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    zo, het was alweer raak eergisteren was hier een flinke hoosbui, ik pak vandaag wat van de grond rechtsvoor en ja hoor nat... ik dus accu er uit en (berg plantenafval zat daar weer zeg) idd die koeienkötten (die dingen op de foto) zaten weer vol met prut. ik heb ze er maar helemaal uit gehaald dus, met de herfst op komst blijf je anders bezig.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  19. #58

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    Hallo beste Audi vrienden,

    Bij het vermoeden van een water lekkage, haal dan even de afdekplaat boven de nattebak weg, kijk even of de nattebak schoon is en in elk geval vrij van bladeren en andere rommel, dit word na een bepaalde tijd gewoon compost.

    Is alles goed schoon, haal dan even het dashboardkastje uit de auto, laat iemand even met een gieter water in de nattebak storten, en gooi dan vooral in de achterhoek van de nattebak achter het interieurfilter, en nee, niet er boven op dus.

    Zie je nu water achter de luchtinlaat in het interieur door sijpelen, let op stromen kan ook goed aan de orde zijn, dat had ik nl ook, het leek wel of ze er een emmer water door heen gooiden, zo lek was het.

    En dan stroomt het water ook via de rechterzijde van de auto naar achteren.
    Wel even uitzuigen met een waterstofzuiger.
    Je dient wel even de rechterstoel te demonteren, dan kan je de gehele rechterzijkant vrij maken van de vloedbedekking, en het geheel droogmaken.

    Haal vervolgens de ruitenwisserarmen los en verwijder de paravan.
    Demonteer nu de filterhouder van het interieurfilter.
    Hier zie je een rubberen pakking onder zitten, en deze is dus lek, daar komt het ellendige water door naar binnen, niet door het filter heen dus.

    Maak het geheel goed schoon, droog en vetvrij, monteer een nieuwe rubberen pakking, en smeer deze dunnetjes in met een butyleenkit, dan kan je het geheel altijd nog losmaken als er iets aan de hand is.

    Ik heb dus het zelfde probleem gehad, bij een goede regebui, dan besloegen direct alle ramen, wat een ellende is dat.
    Je diende constant met de airco aan te rijden, en dat bij temperaturen van 15 graden C. Brr.

    Als je dit alles weer hebt gemonteerd, doe dan nogmaals deze proef met de gieter ( 10 Liter )gooi nogmaals water achter het interieurfilter, en kijk of het nu droog blijft binnen, bij mij heeft het gewerkt, ben nu van deze ellendige lekkage af.

    Ik wens u allen succes toe, en zorg er echt voor dat het droog blijft in uw Audi, want de electronica krijgt er flink van langs met dat vocht.

    Nog een opmerking , de rechterzijde van de auto, dat bepaalt u door achter het stuur zit, zo is het gemakkelijkste, wat links en rechts is.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  20. #59
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    Goeie tip Ad! Die pakking is onderdeel nr. 8D0819165B (A4 B5) en kost ~7,50euro.

  21. #60

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    Hallo beste Audi vrienden,

    Dank u wel al_bundy voor uw compliment.
    Het is een erg rare plaats voor een lekkage, want ik dacht nl ook dat het via het interieurfilter kwam, maar dat filter was kurkdroog, dus dat kon niet.

    Wat ik echter nog wel wilde toevoegen, dat is het volgende.

    Als u de rechter stoel van uw Audi wilt uitbouwen, kijk eerst voor de zekerheid, of er een airbag in de stoel is ingebouwd.

    Als dit zo is, verwijder dan eerst de accupool, en wacht even een minuut of 10, zodat u zeer zeker weet dat die airbag niet afgaat, dit kan voor serieuze verwondingen zorgen.

    Veiligheid gaat voor alles, let daar altijd wel goed op.

    Mijn Audi is een A6 C5, want dat had ik ook niet vermeld, ik ging er dan ook van uit, dat dit topic onder de C5 viel.

    Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

    Ik wens u succes toe met het afdichten van dit lek, het kan erg veel nevenschade ontwikkelen aan de electronische apparatuur, er ligt precies onder de rechtervoorstoel een grote zwarte box met besturings electronica, en daar staat precies een grote plas water als u deze lekkage heeft.

    Met vriendelijke groet,

    Ad
    Laatst gewijzigd door Quattro Ad; 15-08-10 om 21:05.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •