Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 88 van de 88

Onderwerp: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

  1. #81
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    ik heb net heel ETKA doorgespit, maar kom niets anders tegen.... die ik noem kost iets van een euro of 6, dus langs de dealer rijden, aanwijzen wat je wil hebben, en laten komen zou ik zeggen.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  2. #82

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    voor 6 euro kan je inderdaad niet lopen klote maar het is gewoon fijn om meteen de juiste onderdelen te hebben. zal heb bij mijn lijstje van onderdelen toevoegen.

  3. #83

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro Ad Bekijk Berichten
    Haal vervolgens de ruitenwisserarmen los en verwijder de paravan.
    Demonteer nu de filterhouder van het interieurfilter.
    Hier zie je een rubberen pakking onder zitten, en deze is dus lek, daar komt het ellendige water door naar binnen, niet door het filter heen dus.

    Maak het geheel goed schoon, droog en vetvrij, monteer een nieuwe rubberen pakking, en smeer deze dunnetjes in met een butyleenkit, dan kan je het geheel altijd nog losmaken als er iets aan de hand is.
    Beste Ad, dank voor deze goede beschrijving. Ik heb namelijk al twee jaar dit probleem, de officiële garage heeft het twee keer geprobeerd op te lossen maar de lekkage kwam telkens terug.

    Met jouw handleiding ben ik zelf aan de slag gegaan. De pakking bleek helemaal verrot. Nu is de pakking in bestelling, hopelijk is dit 4B1 819 165

    Nog even geduld dus, maar hopelijk lost dit het probleem op!

  4. #84

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    hallo audi gekken !!!
    Ik lees hier over de lekkage maar iedereen heeft het over water achter de bijrijdersstoel ??? Ik heb last van water achter de bestuurders stoel???
    Kan dit ook van de waterbak komen ?? dacht zelf van niet omdat die aan de andere kant zit en ook het int. filter waar iedereen het over heeft.
    Heb al op kop onder het stuur gelegen maar kan daar eigenlijk niets raars ontdekken of iets wat nat is??
    Wie kan mij helpen?? Gaat om een a6 2,4 van 99 avant.
    thanx

  5. #85
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    bij mij kwam het er ook aan de bestuurderszijde uit (bijrijderszijde droog), dus ik gok dat de oorzaak van het het probleem gelijk is


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5


  6. #86

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    Thanx. Heb in de bak gekeken maar daar waren de rubbers reeds uit gehaald !!! Zag dat er een dikke blauwe kabel ( versterker van de vorige eigenaar) langs een afdichtingsrubber was gelegd, toevallig regende het ook net een beetje en zag ik dat er water via deze kabel naar binnen kwam!!!! Deze er dus direct uitgehaald en het rubber weer op de juiste manier geplaatst!!! Hoop dat het nu over is!! Kan het zo zien want hier regent het alweer😝.
    Ps was wel veel water incl wax/ zeep van de wasstraat ??? Maar het meeste is eruit!!!😊😊

  7. #87

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inveritas Bekijk Berichten
    Okay ... mijn auto rijdt weer, na 6 weken.

    Beide computers waren dus stuk, nieuwprijs 2300e, 2e hands 650

    Alles bij elkaar heeft het mij 1350 gekost, maar de lekkage is er nog steeds (stroomde naar binnen bij de wasstraat), wat blijkt ......

    ...... er mist gewoon een fucking onderdeel! Kennelijk heeft een garage waar de auto ooit is geweest, het kapje van de luchtinlaat eraf gehaald en nooit terug geplaatst. We hebben gekeken bij andere een Audi en daar zat dus wel zo'n afvoer kapje. Kapje kost een paar euro, lekker verhaal dus dat het mij nu VEEL meer heeft gekost omdat iemand vergeten is het kapje er weer op te zetten.

    Oh well, live and learn.

    Mag wat kosten zeg... Mijn vraag, mijn stuurbekrachtiging lijkt nu na lekkage minder te werken. De auto stuurt wat zwaarder bij lagere snelheden. Mijn waterbak bleek tot aan de rand van het interieurfilter vol water staan. Weet iemand of dit ook iets met een computer of sensor of wat te maken heeft, die nu vervangen moet worden????

    Alvast bedankt.

    P.S. Wij waren op de Veluwe geweest en het viel me op dat er nu veel "dennennaalden" ervoor zorgden dat de drainage onder de accu verstopt raakte. Iets waar we tot heden nog nooit echt last van hadden. Er komen geen gehele bladeren in deze waterbak, echter alleen stukjes bladeren hooguit, maar die naalden is een ander verhaal.

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wilddreamer Bekijk Berichten
    Mag wat kosten zeg... Mijn vraag, mijn stuurbekrachtiging lijkt nu na lekkage minder te werken. De auto stuurt wat zwaarder bij lagere snelheden. Mijn waterbak bleek tot aan de rand van het interieurfilter vol water staan. Weet iemand of dit ook iets met een computer of sensor of wat te maken heeft, die nu vervangen moet worden????

    Alvast bedankt.

    P.S. Wij waren op de Veluwe geweest en het viel me op dat er nu veel "dennennaalden" ervoor zorgden dat de drainage onder de accu verstopt raakte. Iets waar we tot heden nog nooit echt last van hadden. Er komen geen gehele bladeren in deze waterbak, echter alleen stukjes bladeren hooguit, maar die naalden is een ander verhaal.
    Lang geleden maar toch nogeen reply... de 'afvoer' waar je het over hebt heeft ook een rubber en deze loopt tabs toe, ik heb deze eruit gehaald omdat ik in een straat woonmet veel bomen en vogels;-) Dit bleef verstoppen, na het weghalen nooit meer last van gehad. Nooit begrepen waarom dit zo is gefabriceerd.

    Ik rijd nog steeds in de in dit topic genoemde auto, maar ga er afscheid van nemen. Nog nooit zo lang een auto gehad, topauto!
    PP

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •