Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 88

Onderwerp: Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

  1. #1

    Standaard Er lekt water in mijn auto, bijrijder zijde

    Ik weet niet hoe, maar het is zo ... inmiddels is ook mijn Airbag lampje gaan branden, waarschijnlijk door het water.

    Als het hard regent, loopt er water naar binnen onder het voetenmatje. Het is echt zeiknat. Een beetje aan het einde, als je je benen zou strekken zeg maar. Iemand ENIG idee waar dat er doorheen kan komen?

    Kan ik de mat er uit krijgen zodat die ook weer netjes terug kan?

    Gisteren zag ik dat er ook electronica naast de deurpost zit, is dat ook van je airbag? Bij de scharnieren ongeveer, als je de kap losmaakt.

    Audi A6, 2.4
    PP

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.478
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    De watervangbak (onder de motorkap tegen het tussenschot) aan de passagierskant ligt waarschijnlijk vol met bladeren.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3

    Standaard

    Dat zou goed kunnen, ik woon aan een laan met veel blad

    Hoe krijg ik die er dan weer uit? Ik vermoed dat het ook vogelpoep kan zijn.
    PP

  4. #4
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.478
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Motorkap open en de bekledingpanelen van de watervangbak los halen.
    Gezond verstand gebruiken, schroefjes, clips etc. loshalen enz.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #5

    Standaard

    dit helpt ook mischien

    Problem description
    Water ingress in passenger footwell, carpet may be soaked up to the back of the passenger compartment

    Cause
    1. A rubber valve of the condensed water drain is stuck. As a result the condensed water in the air conditioning unit rises and spills through the footwell vent into the footwell.

    2. The cowl in the RH windscreen area is not correctly slotted in. As a result the water runs along the windscreen cross member, where it gathers around the clip above the pollen filter and then drips on the pollen filter. This leads to water ingress into the air conditioning unit.


  6. #6

    Standaard

    Ik ben echt een enorme leek, heb dan ook geen enkel idee waar het precies om gaat.

    Als het gaat om de lange zwarte kap het dichtst bij het raam over de gehele breedte van de motorkap, dan snap ik niet waarom dat een bak heet. Deze is overigens ook niet verstopt en zit totaal ver verwijderd van het voetenmatje van de passagier. Ik ga er dus ook vanuit dat er nog iets anders moet zijn wat verstopt zit en onder de naam schuil watervangbak gaat

    Kan je het uitleggen in Dummy termen?
    PP

  7. #7

    Standaard

    lazybones, dat klinkt aannemelijk. Ga ik morgen nakijken.
    PP

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Hmm, geen edit knop ...

    De probleem omschrijving van lazyb is iig exact wat er bij mij is gebeurd. Achterbank aan passagier zijde was ook een grote plas.

    Betekent dat dat de airco vloeistof lekt, lees ik dat nu goed? Of gaat het wel om gewoon water?
    PP

  10. #9
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Water,,,, in een airco zit freon (dit is een gas) en olie!

    Hoe oud is je audi?,, wat voor type? Zitten alle rubbers er nog wel goed op en in,,,?

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  11. #10

    Standaard

    De Audi is van 1997, 121.000km.

    In juni is alles vervangen en nagekeken door onze forumvriend van Bosch.

    Ik neem aan dat alle rubbers er nog in/op zitten. Of ze er ook nog goed opzitten in de vraag, het stroomt iig aardig naar binnen als het regent.
    PP

  12. #11

    Standaard waterbak en airbag

    bij de Audi a4,a6 en passat komt het nog al vaak voor dat de waterbak verstopt raakt.
    oorzaak zijn meestal bladeren,steentjes,takkjes die zij dan in de afvoer rubber vast gaan zitten
    die rubber zit daar bij de accu kwestie van de afsluitrubber van de accuplaat wegtrekken en plaat even weg pakken en uitzuigen en zorgen dat de afvoer rubber weer open is zodat het water weer kan door stromen,doormiddel met water schoonspoelen. als de vloer nat is geweest laat de auto meteen controleren op storingen of de gaspedaal sensor niet schade heeft opgelopen en sterker nog het comfortmodule ligt onder de vloermat dus kans op storingen kan groot zijn.
    over dat kapje bij de gordel daar zit wel degelijk electronica van de airbag namelijk de gordelspanner die wat aangesloten zit op de airbag.
    als daar water komt is de kans op sluiting heel groot en de kans dat je een nieuwe gordelspanner moet aanschaffen groot.
    die voorgevallen hebben we op het werk al vaak genoeg gehad

    GreetZ Stylo
    If it doesn't say MEGUIAR'S it doesn't touch my AUDI

  13. #12

    Standaard

    Stylo, ik bedoelde aan de andere kant, dus niet de gordelspanner. Andere kant van de deur, daar waar hij vast zit aan de auto.

    Dat ik storing heb is duidelijk, airbag lampje blijft branden.

    Die lange plaat bij de accu heb ik al eens weggehaald. Is dat de watervanger? Ik zal alles nog eens goed nalopen zodra ik even tijd heb morgen.

    "plaat even weg pakken en uitzuigen en zorgen dat de afvoer rubber weer open is", die snap ik nog niet helemaal helaas. Die afvoer rubber, hoe ziet dat er dan uit? Lang? Breed? Vierkant? Dus? Hoeveel cm?

    Thanks,
    Paul.
    PP

  14. #13
    Aadje4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    230
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Waarschijnlijk zit de regengoot niet goed, er loopt dan water via de voorruit in het interieurfilter en zo je kachelunit in waarna het achterlangs je dashboardkastje en vloerbedekking loopt.

    Zie foto's. Eerst de windgeleiding verwijderen dan zie je de regengoot. Deze MOET in de geleiders zitten !
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  15. #14

    Standaard

    Kijk, da's nou handig voor iemand zoals ik

    Thanks!
    PP

  16. #15

    Standaard

    Doordat je tegenwoordig voetenverwarming bij de achterbank hebt, loopt het water via de goten onder de mat ook naar achteren.


    In de uithoeken van de parafaan, de wateropvangbak zeg maar, zitten gaten die normaal gesproken het water afvoeren langs de achterhoeken van het spatbord. Deze zitten dan dicht.

    "Even leeghalen" is er dan niet bij, de ruimte tussen binnen en buitenscherm zal vol blad zitten, en zal serieus doorgespoeld moeten worden. De tuinslang er op dus. Alles krijg je er nooit uit, tenzij je je spatborden demenoteerd, maar dat is zinloos.


    Tevens dien je degene die het reguliere onderhoud pleegt op z'n plaat te slaan, die hoort ten alle tijde de parafaan schoon te maken bij iedere beurt. Aldus m'n buurman, een jaar of 20 terug.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  17. #16

    Standaard

    Ugh, wordt het klote karwij dus ...
    PP

  18. #17

    Standaard

    Niet in paniek raken, op je gemakje aan beginnen, komt het altijd goed.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  19. #18

    Standaard

    Dat van de airbag zal de sensor van de dwarsversneller zijn. Zit onder de bekleding En die kan echt niet tegen vocht die van mij ,Is ook zo om zeep gegaan
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inveritas
    Ugh, wordt het klote karwij dus ...

    Valt mee, de waterstraal doet het meeste werk... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  21. #20

    Standaard

    Ik heb gisteren even gekeken en ik heb ook een foto gemaakt (die komt later). Ik heb even getest dmv water op de voorruit gooien met plantenspuit, volgens mij loopt het water door een ventilatie (?) gat naar binnen. Ik vermoedt dat die kap niet goed aangeklikt zat, ik heb die nu goed stevig vastgezet en ga het als ik tijd heb nog even testen met meer water. De hoeveelheid bladeren aan de bijrijder zijde (is dat nu links of rechts, nooit begrepen vanaf welke kant men dit bekijkt) viel ook wel mee, aan de andere kant is/was het erger
    PP

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •