Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 42

Onderwerp: Avant, alarm gaat willekeurig af

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    40
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    jaja... ik hoor er nu ook bij
    vanochtend 3 uur, en vervolgens tot 6 uur non-stop dat getoeter en de alarmlichten aan.

    kan ik ook de centrale vergrendeling inschakelen zonder het alarm te activeren? hoe?
    (heb een A6 Avant uit 1999)
    Laatst gewijzigd door tag001; 22-02-10 om 09:55.

  2. #22
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Bij origineel alarm zit er bij de B5 in elk geval een schakelaar in de B-stijl, achter de bestuurdersstoel. In de C5 neem ik aan ook, maar da's niet zeker.

    Die schakelaar schakelt de interieurbewaking uit, maar slotbewaking blijft volgens mij wel actief...

  3. #23
    RS197768's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    600
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Was het niet zo door 2 keer te sluiten op de AB het alarm niet geactiveerd word en de auto alleen op slot staat?
    Audi A4 Avant (B7) 3.0TDI Quattro Advance 2007 s-line
    Audi A6 Avant (C5) 2.5TDI (132kw) Quattro Exclusive Sport 2003

  4. #24
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Talking re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Ik wil ook meedoen met deze gezellig club natuurlijk! Ook mijn A6 (4B/C5 uit 2000) begon gisteravond te loeien. Boze buren, je weet het wel. Nu had ie dat 4 weken geleden op vakantie ook, maar toen zaten we 2 dagen bij temperaturen rond het vriespunt in harde wind in open terrein in de provincie Groningen en ik dacht dat dat hem even teveel was geworden . Maar gisteravond was gewoon thuis; in wind en regen weliswaar. En de schakelaar in mijn B-stijl daar ontbreekt de knop van, dus groot feest Khoop dat ie vanavond stil blijft, dan kan ik morgen naar oorzaken gaan zoeken.
    Laatst gewijzigd door atjong; 19-03-10 om 11:40. Reden: 4B/C5
    90 km/h-astronaut

  5. #25
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Mijn fabrieksalarm (C5 2002) klasse B gaat gelukkig niet zomaar af. Wel heeft het de rare gewoonte volstrekt willekeurig af en toe de knipperlichten even te laten oplichten. Soms 3x in 10 minuten en dan zie ik het weer dagen niet. Het heeft niets te maken met voorbijrijdende auto's, geluiden of watsoever. Gewoon zo'n berichtje " I'm alive " Herkenbaar?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.


  6. #26
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Ik wil ook meedoen met deze gezellig club natuurlijk! Ook mijn A6 (B5 uit 2000) begon gisteravond te loeien. Boze buren, je weet het wel. Nu had ie dat 4 weken geleden op vakantie ook, maar toen zaten we 2 dagen bij temperaturen rond het vriespunt in harde wind in open terrein in de provincie Groningen en ik dacht dat dat hem even teveel was geworden . Maar gisteravond was gewoon thuis; in wind en regen weliswaar. En de schakelaar in mijn B-stijl daar ontbreekt de knop van, dus groot feest Khoop dat ie vanavond stil blijft, dan kan ik morgen naar oorzaken gaan zoeken.
    Met Vagcom kun je uitlezen welke sensor of schakelaar het alarm heeft getriggerd. Bij mij was ooit de microswitch in het deurslot passagierszijde de boosdoener. Let wel, in zo'n geval vind je GEEN foutmelding! Het systeem denkt dat het portier wordt geopend en laat het alarm afgaan, weliswaar ten onrechte maar het is dus geen fout. Even uit (laten) lezen zou ik adviseren.

  7. #27
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Enig idee waar die switch zit? Want ik zie geen zichtbare schakelaar. Het lullige is natuurlijk dat ie het maar heeeel zelden doet (na afgelopen dinsdag niet meer), dus er valt niks uit te lezen.
    90 km/h-astronaut

  8. Ad
  9. #28
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Switch zit binnenin het deurslot, het slot moet er uit voor je erbij kunt.
    Maareh, wanneer je alarm is afgegaan, blijft de melding welke switch het alarm heeft getriggered in het geheugen staan totdat het gewist wordt. Zonder deze kennis wordt het zoeken naar een naald in een hooiberg.....

  10. #29
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Vanmorgen ging die weer af (regen). Ik ben aan het testen geweest:
    • Als je een voordeur of de achterklep open laat en de auto op slot zet gaat het alarm niet aan (geen waarschuwingslampje in de deur). Gooi je de deur dicht dan gaat het alarm alsnog aan (wel waarschuwingslampje).
    • Als je een achterdeur open laat en de auto op slot zet gaat het alarm wel aan. Na 30 sec begint ie dan te loeien.
    • Bij geen van de 4 deuren kon ik het voor elkaar krijgen om het alarm ongewenst af te laten gaan, wat ik ook doe.
    • Bij de achterklep wel: als ik de achterklep open zet, de auto op slot doe en na enige tijd de klep dicht gooi, gaat het alarm aan. Na 30 sec begint ie dan te loeien, in alle situaties die ik heb uitgeprobeerd: klep normaal dicht, klep zachtjes dicht, klep hard dicht, klep dicht op 1 klikje en daarna helemaal dicht. Erger nog, daarna lukte het me niet meer om de auto op slot te zetten zonder dat het alarm na 30 sec ging loeien.

    Conclusie: bij mij is de schakelaar van de achterklep kapot. Wel vreemd dat ie wel detecteert dat de klep wordt gesloten (alarm gaat aan) maar niet detecteert dat de klep volledig gesloten is. Ook het dashboardlampje voor geopende deuren merkt niet dat er iets met de achterklep aan de hand is.

    Is het moeilijk om de schakelaar/sensor van de achterklep van een 4B/C5 te vervangen?
    90 km/h-astronaut

  11. #30

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    hallo allemaal,

    heb een A6-c5 Sedan 2.4 Quattro BJ'98

    heb sinds enkele weken ook een spontaan afgaand alarm.
    eerst dacht ik aan een spin, die op de snelweg mij tegemoet kwam wandelen en ik een zetje gaf.
    echter zo ondertussen moet er iets anders aan de hand zijn. ik herken de meeste opmerkingen wel, maar een directe oplossing lijkt er niet te zijn.

    heb na een paar dagen boze buren, de zekering verwijderd van het alarm.
    dit zorgt ervoor dat de hoorn niet meer afgaat, echter het alarmknipperen blijft wel steeds afgaan.
    daarbij zijn mijn el. ramen en complete binnenverlichting nu ook uitgeschakeld.

    ik heb wel de B-stijl schakelaar, maar deze lijkt defect, althans het verklikker ledje gaat niet branden.

    voordat ik onderdelen ga bestellen ga ik eerst de sloten af en alle schakelaars.
    VRAAG:
    Waar zitten de portier- koffer- motorkap-schakelaars?

    Alvast bedankt
    Robert
    Laatst gewijzigd door noogA6; 12-11-10 om 22:06.

  12. #31
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Die zitten binnenin de sloten.... Daar kun je alleen bij na demontage van het betreffende slot.
    Advies: eerst uit (laten) lezen (met VCDS oftewel Vagcom) welke sensor het alarm steeds triggert. Dit staat in het geheugen totdat het wordt gewist en is dus altijd op te roepen. Alleen dan weet je welk slot onder handen genomen moet worden.
    Let wel: in het geval van een defecte microschakelaar in een slot vind je GEEN FOUTMELDING! Het systeem "denkt" namelijk dat er een deur / klep wordt geopend en laat -terecht- het alarm afgaan. Dus geen fout als zodanig.

  13. #32

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Dank voor je reactie & tip Kees.
    Ik zal dit op korte termijn laten uitlezen. Word gestoord van dat geknipper.

    Hou jullie op de hoogte ;-)

    Robert

  14. #33
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Deze week is bij mij 2x het alarm afgegaan. Aangezien het BIS niet registreet dat het rechtervoorportier openstaat en de deurverlichting soms blijft branden terwijl de deur dicht zit, denk ik aan een deursensor. Bovendien ging gisteren onder het rijden de interieurverlichting knipperen. De boel is instabiel.

    Zit bij de c5 de sensor in het rechtervoorportier in het deurslot?, nieuw deurslot?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  15. #34
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Idd. Hier staat een prima (Duitse) handleiding.....
    http://www.reconty.de/Audi/A6_4B/Ele...uerkontakt.pdf
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  16. #35
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Dank! Dat wijst zich bijna vanzelf, daarkan ik zeker wat mee, kan ik meteen ook eens kijken naar de draden van de spiegelverwarming. Die heeft het iig. in mijn tijd nooit gedaan terwijl ze wel dimmen.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Helaas ik mag me ook bij deze club voegen. Heb een A6 avant bj 2002 (C5) waar ook om de haverklap het alarm van afgaat. Pas gekocht en gelijk raak. Bij de garage waar ik deze heb gekocht eerst laten uitlezen, aantal foutmeldingen waaronder: -motorkapsluiting -Interieur -portier ra. Alles een keer schoon gemaakt ed, mocht niet baten. Vandaag bij de dealer de auto laten uitlezen kwam uit op: -portier ra -pieper vh alarm zelf.

    Ik ga nu proberen eerst het slot ra te vervangen, mocht het probleem dan nog niet zijn opgelost vervang ik alsnog de pieper.

    Misschien hebben sommigen hier iets aan...

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    De mijne doet nog vreemder, het alarm gaat meestal af als ik de motor stil leg... en al enkele malen gehad dat het alarm gewoon begint af te gaan als ik aan het rijden ben.... iemand hier info of hulp over?

    grtz steven

  19. #38

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Hallo
    mijn audi A6 allroad geeft steeds " extern alarm " melding om 5 uurnachts
    word ik gebeld door de meldkamer.
    maar heb geen idee wat extern alarm is en waar ik het probleem moet zoeken.
    daarbij vind ik het vreemd dat het telkens rond 5 uur nachts is
    heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken
    en wat extern alarm betkend
    de auto zelf staat niet te loeien en ook heen knipperlichten ,net als er niks aan de hand is
    maar toch word ik steeds wakker gebeld

    HELP !!

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    Hoi allen,
    Ik heb een A4 B5 van bj.2000, met originele alarminstallatie. Deze gaat ook spontaan op de alarmsirene.
    Alarmlichten gaan steeds aan als ik hem start.Daarom zekering alarmlichten verwijderd.

    Vagcom geeft aan: " alarm triggered by anti theft sensor front left"

    Weet iemand waar deze sensor zich bevindt?
    Dealer Century zegt dat alarm niet uit te programmeren is 😁

  21. #40
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Avant, alarm gaat willekeurig af

    In het slot van de linkervoordeur, ws is de microswitch gammel.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •