Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 52 van de 52

Onderwerp: Roest dak Audi A6 Avant 2002

  1. #41
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plorie Bekijk Berichten
    Zo simpel werkt het helaas niet, dealeronderhoud kan wel degelijk 'nodig' zijn zoals bv ook Mercedes hanteert. Simpelweg om het feit dat een dealer het dan eerder kan constateren en goedkoper kan verhelpen dan wanneer je nog jaren zou doorrijden en grotere schade laat ontstaan. En coulanceregelingen kunnen wel degelijk per land verschillen.
    Dus ja, vergelijkbare verhalen verzamelen is zeker verstandig.
    Zo simpel werkt het gewoon wel, ook al willen mensen je anders doen geloven, hierbij de officiele voorwaarden van Audi, er staat niets vermeld over het feit dat de garantie niet geldt als je auto niet bij de dealer onderhouden is, dus dit houdt nooit stand;-)

    Carrosseriegarantie
    Voor alle Audi-modellen vanaf het modeljaar 1998 met vol-verzinkte carrosserie geldt een termijn van 12 jaar garantie op de gehele carrosserie voor gevolgen van roestschade, die ontstaat door oorzaken van binnenuit en die het vervangen van een carrosseriedeel ten gevolge van doorroesten noodzakelijk maakt.
    Bepalingen carrosserie- en lakgarantie
    Op elke nieuwe Audi is carrosserie- en lakgarantie van toepassing. Indien binnen de garantietermijn toch lak- of carrosserieschade optreedt en deze door uw Audi-dealer/-servicepartner is vastgesteld, zal deze schade worden hersteld, zonder dat daarbij loon- en materiaalkosten aan u in rekening worden gebracht. De lakgarantie en de carrosseriegarantie blijven ook bij verkoop van de auto van kracht. Denkt u er daarom aan de volgende eigenaar in het bezit te stellen van de garantiedocumenten.
    Aanspraak op carrosserie- en lakgarantie is uitgesloten indien u uw betalingsverplichtingen jegens de Audi-dealer/-servicepartner niet bent nagekomen.
    Aanspraak op carrosserie- en lakgarantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van:
    • Het niet volgens fabrieksvoorschriften uitvoeren van onderhoud aan de carrosserie van de auto.
    • Corrosieschade, die terug te voeren is op onvoldoende onderhoud of op invloeden van buitenaf, die niet binnen een door uw Audi-dealer/-servicepartner bepaalde termijn voor uw rekening zijn hersteld.
    • Het herstellen van beschadigingen aan de carrosserie- en bodembescherming met niet door de fabriek geadviseerde producten.
    • Schadereparaties aan de carrosserie die niet op vakkundige wijze volgens de fabrieksvoorschriften en niet met gebruik van originele carrosseriedelen zijn uitgevoerd door uw (tekst laten doorlopen)Audi-dealer/-servicepartner of een door hem erkend schadeherstelbedrijf.
    • Het niet volgens fabrieksvoorschrift beschermd zijn van de carrosseriedelen tegen corrosie.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    Punt 1 kan heel goed uitgelegd worden als dealeronderhoud, precies om de reden zoals ik zei. Ik verzin het niet zelf, dat zijn de praktijkvoorbeelden.
    Eigenwijs zijn is soms goed, maar hiermee kom je geen stap verder.

  3. #43
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plorie Bekijk Berichten
    Punt 1 kan heel goed uitgelegd worden als dealeronderhoud, precies om de reden zoals ik zei. Ik verzin het niet zelf, dat zijn de praktijkvoorbeelden.
    Eigenwijs zijn is soms goed, maar hiermee kom je geen stap verder.
    tuurlijk, dat staat er ook toch!!?? (wat jij wil, maar juridisch staat het er gewoon niet), Wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen? ik spreek uit ervaring niet uit eigenwijsheid, mijn tekst is duidelijk, jij hoeft er niets mee te doen en mag je lekker laten afschepen, ik adviseer gewoon hoe iemand wel zijn recht kan krijgen.
    dat jij zelf (blijkbaar) je recht niet hebt gekregen (daar ga ik even vanuit omdat jij zegt te weten dat je hier geen stap verder mee komt) ligt meer in het feit dat je gewoon niet weet welke wegen je moet bewandelen...

    sorry, maar het zit toch wel iets anders in elkaar;-)
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    Wat jij wil joh, de topicstarter heeft er vast iets aan...

    Btw, ik heb geen roest

  5. #45
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plorie Bekijk Berichten
    Btw, ik heb geen roest
    Weet je dat wel zeker? gezien de leeftijd zou ik wel extra voorzichtig zijn..
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat


  6. #46
    barrya6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    kom net bij de audi vandaan moet vanmiddag langs een schade expert en dan afwachten of het goed gekeurd word wel krijg ik 30% voor eigen rekening. volgens hun mag ik dan al blij zijn?

    gr barry

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    niet mee eens, als je spatbord aan de rand begint te roesten en origineel is, valt dat gewoon onder de garantie, spatbord is namelijk carrosserie net als alle overige plaatwerk..
    micky,
    nog een late reactie van mij. Wat ik geschreven heb is het verhaal wat ik bij een audi dealer te horen heb gekregen.

    Aanvulling.
    In mijn geval zou de discussie dus kunnen gaan of een voorscherm al of niet behoort tot de carrosserie. Ik ga dit toch even goed uitzoeken.
    Het zal hier dan gaan om de noodzaak voor het vervangen van een onderdeel. Volgens mij zullen ze niet snel een stuk uit bv een dorpel halen en vervangen.
    Daartegenover kun je een scherm makkelijk vervangen.
    Inmiddels heb ik mijn voorscherm laten vervangen, maar zal ik, wanneer het voor echt duidelijk is of mijn redenatie klopt, teruggaan naar de dealer.
    Laatst gewijzigd door slt; 13-10-12 om 22:16.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    Beste forumleden,

    Jotis en Jazes, welke dealers zijn jullie geweest? Mijn dealer Pouw Zwolle doet moeilijk en wil niet onderhandelen.
    Heb aangegeven dat er zeker gevallen van dezelfde aard zijn waarbij het coleet vergoed is.

    Steek zijn kop in de wind en doet niets.

    Iemand anders nog tips in deze?

  10. #49
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin Quattro Bekijk Berichten
    Beste forumleden,

    Jotis en Jazes, welke dealers zijn jullie geweest? Mijn dealer Pouw Zwolle doet moeilijk en wil niet onderhandelen.
    Heb aangegeven dat er zeker gevallen van dezelfde aard zijn waarbij het coleet vergoed is.

    Steek zijn kop in de wind en doet niets.

    Iemand anders nog tips in deze?
    Pouw staat daar bij mij wel bekend om, ik heb over de jaren wel meer van dit soort zaken meegemaakt helaas (niet zo zeer Zwolle). bij mij hielp een brief naar de importeur, met een cc aan de aftersales manager van Pouw, mijn probleem was opgelost voordat Pon kon reageren, dit had wel betrekking op een ander probleem.

    nu heb ik bijv. het zelfde met een nieuwe koplamp in de allroad, elke keer staat er enorm veel vocht in, druppels gewoon, de oude aan de andere kant heeft er helemaal geen last van, het antwoord is dat er echt water in moet blijven staan voordat het garantie is.....
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    Bedankt Micky!

    Ik was al van plan een brief te sturen.
    Ga denk ik van het weekend ook maar even naar Autohaas Apeldoorn en/of Auto Flevo Harderwijk
    Ken je die toevallig ook?

  12. #51
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    ken ze van naam, maar geen ervaring mee.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  13. #52
    DeckedM
    Guest

    Standaard Re: Roest dak Audi A6 Avant 2002

    De mijne heeft het ook, toch maar even een mail aan gewaagd, misschien nog wat ruimte voor coulance ofzo, altijd mooi meegenomen in ieder geval

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •