Punt 1 kan heel goed uitgelegd worden als dealeronderhoud, precies om de reden zoals ik zei. Ik verzin het niet zelf, dat zijn de praktijkvoorbeelden.
Eigenwijs zijn is soms goed, maar hiermee kom je geen stap verder.
Zo simpel werkt het gewoon wel, ook al willen mensen je anders doen geloven, hierbij de officiele voorwaarden van Audi, er staat niets vermeld over het feit dat de garantie niet geldt als je auto niet bij de dealer onderhouden is, dus dit houdt nooit stand;-)
Carrosseriegarantie
Voor alle Audi-modellen vanaf het modeljaar 1998 met vol-verzinkte carrosserie geldt een termijn van 12 jaar garantie op de gehele carrosserie voor gevolgen van roestschade, die ontstaat door oorzaken van binnenuit en die het vervangen van een carrosseriedeel ten gevolge van doorroesten noodzakelijk maakt.
Bepalingen carrosserie- en lakgarantie
Op elke nieuwe Audi is carrosserie- en lakgarantie van toepassing. Indien binnen de garantietermijn toch lak- of carrosserieschade optreedt en deze door uw Audi-dealer/-servicepartner is vastgesteld, zal deze schade worden hersteld, zonder dat daarbij loon- en materiaalkosten aan u in rekening worden gebracht. De lakgarantie en de carrosseriegarantie blijven ook bij verkoop van de auto van kracht. Denkt u er daarom aan de volgende eigenaar in het bezit te stellen van de garantiedocumenten.
Aanspraak op carrosserie- en lakgarantie is uitgesloten indien u uw betalingsverplichtingen jegens de Audi-dealer/-servicepartner niet bent nagekomen.
Aanspraak op carrosserie- en lakgarantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van:
• Het niet volgens fabrieksvoorschriften uitvoeren van onderhoud aan de carrosserie van de auto.
• Corrosieschade, die terug te voeren is op onvoldoende onderhoud of op invloeden van buitenaf, die niet binnen een door uw Audi-dealer/-servicepartner bepaalde termijn voor uw rekening zijn hersteld.
• Het herstellen van beschadigingen aan de carrosserie- en bodembescherming met niet door de fabriek geadviseerde producten.
• Schadereparaties aan de carrosserie die niet op vakkundige wijze volgens de fabrieksvoorschriften en niet met gebruik van originele carrosseriedelen zijn uitgevoerd door uw (tekst laten doorlopen)Audi-dealer/-servicepartner of een door hem erkend schadeherstelbedrijf.
• Het niet volgens fabrieksvoorschrift beschermd zijn van de carrosseriedelen tegen corrosie.
tuurlijk, dat staat er ook toch!!?? (wat jij wil, maar juridisch staat het er gewoon niet), Wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen? ik spreek uit ervaring niet uit eigenwijsheid, mijn tekst is duidelijk, jij hoeft er niets mee te doen en mag je lekker laten afschepen, ik adviseer gewoon hoe iemand wel zijn recht kan krijgen.
dat jij zelf (blijkbaar) je recht niet hebt gekregen (daar ga ik even vanuit omdat jij zegt te weten dat je hier geen stap verder mee komt) ligt meer in het feit dat je gewoon niet weet welke wegen je moet bewandelen...
sorry, maar het zit toch wel iets anders in elkaar;-)
micky,
nog een late reactie van mij. Wat ik geschreven heb is het verhaal wat ik bij een audi dealer te horen heb gekregen.
Aanvulling.
In mijn geval zou de discussie dus kunnen gaan of een voorscherm al of niet behoort tot de carrosserie. Ik ga dit toch even goed uitzoeken.
Het zal hier dan gaan om de noodzaak voor het vervangen van een onderdeel. Volgens mij zullen ze niet snel een stuk uit bv een dorpel halen en vervangen.
Daartegenover kun je een scherm makkelijk vervangen.
Inmiddels heb ik mijn voorscherm laten vervangen, maar zal ik, wanneer het voor echt duidelijk is of mijn redenatie klopt, teruggaan naar de dealer.
Beste forumleden,
Jotis en Jazes, welke dealers zijn jullie geweest? Mijn dealer Pouw Zwolle doet moeilijk en wil niet onderhandelen.
Heb aangegeven dat er zeker gevallen van dezelfde aard zijn waarbij het coleet vergoed is.
Steek zijn kop in de wind en doet niets.
Iemand anders nog tips in deze?
Pouw staat daar bij mij wel bekend om, ik heb over de jaren wel meer van dit soort zaken meegemaakt helaas (niet zo zeer Zwolle). bij mij hielp een brief naar de importeur, met een cc aan de aftersales manager van Pouw, mijn probleem was opgelost voordat Pon kon reageren, dit had wel betrekking op een ander probleem.
nu heb ik bijv. het zelfde met een nieuwe koplamp in de allroad, elke keer staat er enorm veel vocht in, druppels gewoon, de oude aan de andere kant heeft er helemaal geen last van, het antwoord is dat er echt water in moet blijven staan voordat het garantie is.....