Misschien de LMM? Had met m'n A4 hetzelfde, rond 3000rpm (tdi...) ook even een dipje. Nieuwe LMM erin en probleem opgelost.
Onlangs sinds lange tijd echt weer eens gas gegeven met m'n A6 biturbo en het viel me op dat bij flink doorhalen in 1,2 en 3de versnelling er 2x een hele lichte hapering is. Eerst bij +/- 4000rpm dan bij rond de 6000rpm.
De hapering viel mn bijrijder niet op en er is geen toerenterugval alleen een soort lichte aarzeling in het oplopen van het toerental. Als ik niet volgas accelereer is er geen hapering.
Enig idee? Uitlezen geeft geen foutmeldingen. Distributieriem en groet beurt is 3000km geleden gedaan.
Thanks en Greetz,T
idd maar je kunt de waarde die de lmm afgeeft wel uitlezen. En je krijgt wel een foutmelding als de LMM helemaal kapot is... maar goed tegen die tijd rijd je auto ook extreem beroerd.
Misschien is er wel helemaal niks aan de hand......en kwam het omdat je al heel lang het gaspedaal niet meer volledig ingetrapt had.
Oorspronkelijk geplaatst door marietje
Dacht ik ook in eerste instantie, even doorblazen en gaan maar het blijft te opvallend om ok te zijn.
LMM ga ik eerst maar eens bekijken, daarna de N75 kleppen. Het zou volgens de Audi monteur ook ergens een poreuze slang kunnen zijn. Gelukkig heeft de biturbo maar 4 km aan slangen..... :roll:
Kan echt van alles zijn helaas, lastige wagens om storing in te zoeken....zeker zonder ervaring.
De biturb heeft 1 lmm en 1 N75, dat scheelt, wel 2 diverters.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Vandaag langs Audi geweest. Uitlezen zonder resultaat. Monteur voelde het ook maar volgens hem is het zo licht dat hij adviseert om het erbij te laten. Om in zijn woorden te blijven, geen slapende honden wakker maken....
Ga toch zelf een beetje op zoek op basis van de tips hier, bedankt. Laat nog weten als ik iets heb gevonden.
Zou ik normaal gesproken ook zeggen maar deze monteur werkt dagelijks aan S/RS-en, heeft altijd goed voor mn S6 gezorgd en is juist geen "uitlees"monteur maar juist van het luisteren en meerijden.Oorspronkelijk geplaatst door Pascal RS
Ben zelf altijd voorstander van "if it ain't broke, don't fix it" maar een beetje speuren kan geen kwaad. Als het hinderlijk wordt gaat ie op de brug en wellicht lansg Pedro (maar dan komt ie niet standaard terug.... :-D )
Is niet zo erg als het klinkt hoor ;-)
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.