Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Biturbo hapering

  1. #1

    Standaard Biturbo hapering

    Onlangs sinds lange tijd echt weer eens gas gegeven met m'n A6 biturbo en het viel me op dat bij flink doorhalen in 1,2 en 3de versnelling er 2x een hele lichte hapering is. Eerst bij +/- 4000rpm dan bij rond de 6000rpm.

    De hapering viel mn bijrijder niet op en er is geen toerenterugval alleen een soort lichte aarzeling in het oplopen van het toerental. Als ik niet volgas accelereer is er geen hapering.

    Enig idee? Uitlezen geeft geen foutmeldingen. Distributieriem en groet beurt is 3000km geleden gedaan.

    Thanks en Greetz,T

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Misschien de LMM? Had met m'n A4 hetzelfde, rond 3000rpm (tdi...) ook even een dipje. Nieuwe LMM erin en probleem opgelost.

  3. #3

    Standaard

    Is toch iets electronisch , zou idd de lmm kunnen zijn. Kun je er eentje lenen? Dan weet je het zeker.

  4. #4

    Standaard

    Zou een defecte LMM een foutcode in de werkplaats moeten geven of komt dat er pas uit onder belasting?

    Is de LMM een plug and play onderdeel of ben ik er lang mee bezig?

  5. #5
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Een LMM kan zelf geen foutmelding te geven. Een slecht werkende LMM zal meestal ook geen foutmelding genereren.

    Vervangen is meestal vrij snel gedaan. Ligt eraan welk type en waar deze zit. Hoe dit bij een biturbo zit weet ik niet.


  6. #6
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    idd maar je kunt de waarde die de lmm afgeeft wel uitlezen. En je krijgt wel een foutmelding als de LMM helemaal kapot is... maar goed tegen die tijd rijd je auto ook extreem beroerd.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  7. #7

    Standaard

    Misschien is er wel helemaal niks aan de hand......en kwam het omdat je al heel lang het gaspedaal niet meer volledig ingetrapt had.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    dit kan net zo goed een defecte/brakke n75 klep zijn... heeft de zelfde symptonen
    trek anders eens de stekker van de lmm eraf dan merk je het zo..
    proud s4 owner

  10. #9
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    De N75 kan het ook zijn. Alleen bij mij had ik ze beide vervangen, LMM bleek toch de rotte appel te zijn.

  11. #10

    Standaard

    Ehm.. Heeft de BiT er niet 2?
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje
    Misschien is er wel helemaal niks aan de hand......en kwam het omdat je al heel lang het gaspedaal niet meer volledig ingetrapt had.

    Dacht ik ook in eerste instantie, even doorblazen en gaan maar het blijft te opvallend om ok te zijn.

    LMM ga ik eerst maar eens bekijken, daarna de N75 kleppen. Het zou volgens de Audi monteur ook ergens een poreuze slang kunnen zijn. Gelukkig heeft de biturbo maar 4 km aan slangen..... :roll:

  13. #12

    Standaard

    Kan echt van alles zijn helaas, lastige wagens om storing in te zoeken....zeker zonder ervaring.
    De biturb heeft 1 lmm en 1 N75, dat scheelt, wel 2 diverters.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  14. #13

    Standaard

    n75 klep vervangen valt mee kwa kosten .. zowiezo iets of mee te beginnen
    lmm redelijk duur.. maar goed mischien heb je ook wel een boost leak
    eerst maar ff uitlezen! dan weet je al heel wat meer
    proud s4 owner

  15. #14

    Standaard

    Vandaag langs Audi geweest. Uitlezen zonder resultaat. Monteur voelde het ook maar volgens hem is het zo licht dat hij adviseert om het erbij te laten. Om in zijn woorden te blijven, geen slapende honden wakker maken....

    Ga toch zelf een beetje op zoek op basis van de tips hier, bedankt. Laat nog weten als ik iets heb gevonden.

  16. #15

    Standaard

    Typisch dealer-advies...
    Mijn advies:maak een afspraak met Pedro(Hartog);heeft mijn biturbo en vele andere ook gefikst 8)

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal RS
    Typisch dealer-advies...
    Mijn advies:maak een afspraak met Pedro(Hartog);heeft mijn biturbo en vele andere ook gefikst 8)
    Zou ik normaal gesproken ook zeggen maar deze monteur werkt dagelijks aan S/RS-en, heeft altijd goed voor mn S6 gezorgd en is juist geen "uitlees"monteur maar juist van het luisteren en meerijden.

    Ben zelf altijd voorstander van "if it ain't broke, don't fix it" maar een beetje speuren kan geen kwaad. Als het hinderlijk wordt gaat ie op de brug en wellicht lansg Pedro (maar dan komt ie niet standaard terug.... :-D )

  18. #17

    Standaard

    Is niet zo erg als het klinkt hoor ;-)
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •