Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: parkeersensoren demonteren?

  1. #1

    Standaard parkeersensoren demonteren?

    Ik heb een A6 uit 2001 waarvan ik de bumpers wil demonteren.
    De achterbumper heb ik er al af gehad, maar de kabel van de parkeersensoren bleef vast.
    Ik kon geen connector vinden om ze los te krijgen.
    Kan ik de kabel doorknippen en weer aan elkaar solderen of zelf een connector ertussen zetten?
    Weet iemand hoe de sensor werkt? soort signaal/stroom/weerstand?
    De sensoren zitten in een strip onderaan de bumper.
    Kan ik deze ook in de bumper boren?
    Verder heb ik last met een aanhanger (natuurlijk). Kan ik er een schakelaar tussen monteren om de sensoren achter uit te schakelen?
    Wie weet raad?

  2. #2

    Standaard

    Hoort er - als je een trekhaak monteert - niet een 'aanhangermodule' bij je A6?
    Dan worden de sensoren automatisch uitgeschakeld als er een aanhanger wordt gekoppeld.
    Piepen die sensoren overigens niet alleen als de bak in z'n achteruit wordt geschakeld?
    Volgens mij zit er een dikke connector aan de sensoren zelf (bij mijn A8 tenminste).

  3. #3
    Zerix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jmkoole Bekijk Berichten
    Hoort er - als je een trekhaak monteert - niet een 'aanhangermodule' bij je A6?
    Dan worden de sensoren automatisch uitgeschakeld als er een aanhanger wordt gekoppeld.
    Piepen die sensoren overigens niet alleen als de bak in z'n achteruit wordt geschakeld?
    Volgens mij zit er een dikke connector aan de sensoren zelf (bij mijn A8 tenminste).
    ====

    Het klopt. Als je in zijn achteruit zet, gaat begint ie te piepen. Bij mij is er 1 stuk gegaan. Eerst hoorde je een continue geluid bij het achteruitschakelen en dan was het weg. Nu blijkt volgens de computer dat er 1 defect is. Ik ga hem zelf vervangen, maar moet ook nog uitzoeken hoe het in mekaar zit.

    Het schijnt dat je een afneembare trekhaak moet nemen met daarbij een elektra die er voor zorgt dat je parkeersensoren uitgeschakeld worden, bij het gebruik van je trekhaak.
    Zerix

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •