Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Achtersproeier doet het niet

  1. #1

    Standaard Achtersproeier doet het niet

    Mijn achter ruitensproeier doet het niet.Ik hoor de pomp wel maar er komt niks.Deed het heel even,toen niks meer.Het reservoir voor de voorruit heb ik gister compleet gevuld.De voor en achter sproeier delen toch hetzelfde reservoir?

    Wat kan dit zijn??

  2. #2
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Leidinkjes al nagekeken? Geen idee of dat bij de C5 achter ook zo is maar vaak zijn deze van diverse plastic buisjes die in elkaar schuiven. Wat in elkaar kan, kan dus ook uit elkaar . Zou dat even nakijken.
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  3. #3
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Of je bent linksachter de kofferbak aan het vullen. (befaamde slangbreuk bij de achterklep)
    Of je sproeistangetje in de wisser is vasstgeroest en dient vervangen te worden.

    Over beide is dit forum al volgeschreven er staat zelfs een how-to(dacht ik tenminste) over het wisselen van het stangetje.

    In beide gevallen sterkte.......
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  4. #4

    Standaard

    Kan iemand me vertellen waar de leiding langs loopt? kan ik deze even nakijken.Zal de 'how to" even proberen te vinden.

  5. #5

    Standaard

    Heb even de zoekfunctie gebruikt,kan zo niks vinden.Weet iemand waar de "how to" staat?


  6. #6
    vissermax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    47
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    haal de bekleding van de achterklep los ,zodat je tegen de achterkant van de ruitenwisser kijkt.
    vaak gaat het messing pijpje in de ruitenwisser kapot.Hier is een reperatiesetje voor verkrijgbaar!
    Vervangen stelt niet veel voor.
    Ruitenwissermoer losdraaien,ruitenwisser verwijderen,ruitenwissermotor loshalen(3 bouten?)
    Nu kun je het messingpijpje vervangen,goed schoonmaken en nieuwe pijpje uitwendig goed voorzien van het vet wat bij de reperatieset zit.
    Omgekeerde voor het terugplaatsen,eventueel ruitenwisser vervangen voor een van een touran.

    groet martijn

  7. #7

    Standaard

    Idd stoppen met proberen totdat je de oorzaak hebt gevonden.

    Je bent waarschijnlijk al de vloeistof ergens je kofferbak in aan het pompen.....
    Bescherm iig je apparatuur linksachter in de kofferbak want als het lek verkeerd zit, zet je dat onder water.....

    Een how to kun je hier vinden dacht ik.

    http://www.fileden.com/files/2007/3/...b.92-07-01.pdf
    http://www.fileden.com/files/2007/3/...b.92-06-01.pdf

    Met dank aan Giel die mij van deze links voorzien heeft.

    Succes,
    Danny.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Vanmorgen de hele zooi in de achterklep los gehaald.Tot de conclusie gekomen dat het gedeelte in de motor(het buisje door de motor)verstopt zat.Met wat gefriemel deze weer los gekregen.
    Alles meteen goed schoongemaakt en ingevet en ge-olied.Hopelijk gaat het nu weer een tijd goed.
    Zag wel dat de leiding die van voor komt aan de rechterkant van de auto zit in plaats van links zoals de meesten zeggen.Weet niet of dit standaard is?

  10. #9
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Ik heb een A6 C4 en ik heb een apart reservoir voor de achterruit. Waarom is dit bij een C5 veranderd dan?
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  11. #10

    Standaard

    Kostenbesparingen , 1 resevior , 1 pomp. ipv 2.
    En idd. het slangetje schuift wel eens uiteen aan de chauffeurs zijde in het opbergpaneel in de kofferruimte. Gelukkig zit er een gaatje in het rubber bij mij en liep de hele bak niet vol.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •