Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Spontaan alle ramen open.

  1. #1
    Zerix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Spontaan alle ramen open.

    Hallo,

    Een vreemde gebeurtenis op een ochtend: ik ontdekte dat alle elektrische ramen open stonden. Gelukkig stond mijn auto op de oprit bij huis. Bij het insteken van mijn hand door een geopend raam, ging het alarm af. De schakelaar van interieurbewaking in de deurpost was uit. Deze behoort volgens het boekje aan te staan.

    Heeft iemand dezelfde ervaring gehad en heeft dat te maken met die schakelaar?

    Ik ben in het bezit van een A6 type C5 2.0 uit 2002.
    Zerix

  2. #2
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zerix Bekijk Berichten
    Heeft iemand dezelfde ervaring gehad en heeft dat te maken met die schakelaar?

    Ik ben in het bezit van een A6 type C5 2.0 uit 2002.
    Heb een keer hetzelfde gehad. Een iets te strakke jeans en andere spullen in m'n broekzak. Als dat de verkeerde knop enige tijd indrukt, dan gaan de ramen en het dak open. Het alarm schakelt na 30 s. weer in.

    Zoiets?
    RS6 C5
    A3 TDIe

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik denk dat dat het idd zou kunnen zijn, de openknop lang ingedrukt houden opent alle ramen. Of het alarm automatisch aangaat durf ik niet te zeggen, ik heb zelf geen alarm.
    Audi A3 8L TDI van 130pk/310Nm naar 172pk/430Nm met dank aan Hartog!

  4. #4
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm, ik heb hetzelfde gehad. Echter bij mij hadden ze geprobeert in te breken in de auto. Hierbij hadden ze het deurslotmechaniek in bestuurders portier beschadigd. Deze geeft ook een signaal naar de comfortunit om de ramen open te sturen. Na het vervangen van het portierslotmechanisme en sleutelslot waren de problemen over. Aan de auto zelf geen schade, ze hadden met een schroevendraaier in het portierslot lopen poeren en stuk geslagen. Hier kwam ik achter doordat het slot in het portier zelf niets meer deed (slot bedoel ik mee dat ding waar je sleutel in gaat). Ik zou toch even controleren met de sleutel.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  5. #5
    Zerix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb geen inbraaksporen en met de sleutel kan ik soepel de deur openen.

    Misschien toch niet zo'n handige plek om juist daar een schakelaar te plaatsen. Heeft Audi die bij de opvolgende modellen nog steeds in de deurstijl zitten?
    Zerix


  6. #6

    Standaard Spontaan ramen open

    Hallo

    Ik heb een a6 Avant station van 2000, en vorige maand hebben we een Sloteenheid laten vervangen omdat bij ons steeds de ramen open gingen na het op slot doen.
    Ook tijdens het rijden gingen de deuren op slot en weer van het slot en dit soms een aantal keer achter elkaar.
    Nu kan het zo zijn dat je op de sleutel de centrale deurvergrendeling te lang indrukt en je de ramen opent maar dit merk je dan echt wel, en dan gaan ze zo ver open zolang dat je hem ingedrukt houd.
    Als ze allemaal echt helemaal naar beneden zijn dan lijkt het me ook een defecte module.
    Dit is een kwaal die meerdere audi van dit type en bouwjaar/serie hebben en kan soms ineens opduiken en ook weer een hele tijd weg zijn.
    Het is bij ons een half jaar geleden ook al eens gebeurd en daarna niet meer, tot een maand terug en dan steeds.

    Groet Martijn

  7. #7
    Zerix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Unhappy

    [QUOTE=martijnbooiman;769469]Hallo

    Ik heb een a6 Avant station van 2000, en vorige maand hebben we een Sloteenheid laten vervangen omdat bij ons steeds de ramen open gingen na het op slot doen.
    Ook tijdens het rijden gingen de deuren op slot en weer van het slot en dit soms een aantal keer achter elkaar.
    Nu kan het zo zijn dat je op de sleutel de centrale deurvergrendeling te lang indrukt en je de ramen opent maar dit merk je dan echt wel, en dan gaan ze zo ver open zolang dat je hem ingedrukt houd.
    Als ze allemaal echt helemaal naar beneden zijn dan lijkt het me ook een defecte module.
    Dit is een kwaal die meerdere audi van dit type en bouwjaar/serie hebben en kan soms ineens opduiken en ook weer een hele tijd weg zijn.
    Het is bij ons een half jaar geleden ook al eens gebeurd en daarna niet meer, tot een maand terug en dan steeds.

    ===

    Onlangs naar de dealer geweest voor o.a. die ramen. Ze hadden de optie met de sleutel uitgecodeerd (ingedrukt houden=ramen open/ sluiten). Achteraf bleek dat het niet werkte (hoezo gecontroleerd op functie?). Ik er weer heen en ben er bijgebleven. Nu kon de monteur het uitcoderen niet voormekaar krijgen en na een zelfdiagnose van de computer kwam er naar voren dat de linkerachterslot-unit niet of maar gedeeltelijk functioneert. Deze zou dan vervangen moeten worden. Erg vreemd, want de deuren sluiten en openen wel normaal. En als dat niet het geval zou zijn dan moest de aansturing bekeken worden.
    Zerix

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Lekker dan, wisten ze dat de 1e keer niet te vertellen dat dat slot niet juist functioneert?
    Ze poberen gewoon tijd te rekken om uit te zoekken hoe ze die functie uit moet zetten haha.
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  10. #9
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.616
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Als je een Avant hebt dan zou ik gewoon het hele slot weglaten en de deurgreep vervangen voor eentje zonder slot zoals rechts zit. Je gebruikt toch alleen de afstandbediening om hem te openen.

  11. #10

    Standaard

    deuren op slot/van het slot en aanverwante problemen (zoals het openen van de ramen) heb ik bij een chrysler wel eens meegemaakt, dat werd veroorzaakt door een foute montage van het binnenpaneel van de bestuurdersdeur. ze hadden bij schadeherstel een parker(schroef) dwars door de bekabeling van het deurslot gejast.....
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    30
    Kudos
    0

    Standaard

    hoe werkt het comfortsluiten is dit een optie???

  13. #12
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    kan idd een defect slot zijn (niet de cilinder), in je slot zit een hoop electronica die nog al eens kapot gaat.Uitlezen en kijken welk slot defect is.
    Audi A2 1.4 aua

  14. #13
    Zerix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Post

    Zoals het er nu naar uit ziet ligt het aan een defect slot. Ik heb hem intussen vervangen en nu moet ik nog naar de dealer voor het uitcoderen van de sleutel. Hopen dat het nu wel lukt!
    Zerix

  15. #14

    Standaard

    Ik heb op 13 augustus net hetzelfde gehad. De wagen, A6 avant 2003, op de oprit naast het huis. Deuren op slot gedaan en een uurtje later kwam ik bij de auto en zag ik ook dat alle 4 de ramen open stonden , de koffer los was en de deuren opslot het alarm nog aan. Bij de garage aangekomen hadden ze kort daarvoor net hetzelfde verhaal gehad van iemand met een A4 avant.
    Sindsdien wel niet meer gehad. Die functie van lang op de knop drukken ga ik ook eens proberen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •