Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Xenon verlichting

  1. #1

    Question Xenon verlichting

    Op mijn A6 zit Xenon verlichting, nou is er een kleurverschil tussen de linker en de rechterlamp. De ene is echt blauwig maar de andere is meer gelig. Betekent dat de ene bijna stuk is of is er een andere oorzaak?

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    ja, lamp aan vervanging toe.
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Kan ook een spanningsverschil zijn. Wissel de lampen even links/rechts; kijken of het probleem mee verhuist...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #4

    Standaard

    Welke type vervangingslamp moet er eigenlijk in en wat zouden die mogen kosten?

    A6 Avant 2.5 TDI 132 kw, bj 2000 met Xenon af fabriek.
    Laatst gewijzigd door Kruidenpotje; 14-07-09 om 14:14.

  5. #5
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    D2S.
    Philips is een aanrader. Prijzen variëren van € 45,- tot € 125,- voor dezelfde lampen...
    RS6 C5
    A3 TDIe


  6. #6
    airux's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    is het waar dat xenon lampjes (dus geen volledig set met andere dynamo ofzo).. gewoon een ander lampje.. je lampkappen vuil maken??

  7. #7

    Standaard Xenon verlichting...

    Hallo Kruidenpotje,

    Een vraag van mijn zijde, misschien een overbodige vraag, maar is het een originele Xenon van Audi af fabriek ?
    Waarom ik dit vraag, bij het ombouwen van een halogeen koplamp naar Xenon, daar heb je een aantal lichtgraden in.
    Te beginnen met de K 6000, de K 8000, en de K 10.000 en waarschijnlijk ook de K 12.000.
    Hoe hoger het K getal, hoe blauwer het licht, vanaf de K 10.000 word het licht zelfs paarser.

    TIP!!
    Maar let goed op, vanaf 1 mei 2009 is het bij de wet verboden, om Halogeen koplampen om te bouwen naar Xenon.
    Je mag enkel maar Xenon lampen monteren en gebruiken bij de originele Xenon koplampen.
    heb je omgebouwde Halogeen koplampen, dan kan je auto APK afgekeurd worden wegens ondeugdelijke verlichting, die ook nog verblindend is, en je kan tijdens een controle van de politie een prent tegemoet zien, lampen direct inleveren terplaatse.
    Maar als je dus originele Xenon koplampen hebt, dan zou het misschien kunnen duiden op slijtage, of misschien een spanningsval, die veroorzaakt kan worden door misschien een slechter wordende massa, dus wissel zoals al eerder gezegd werd de lampen even om, doe dit wel met een schoon doekje of tissue, niet met de blote vingers, ik weet dus n.l. niet of dit schadelijk is voor de lamp, bij Halogeen n.l. wel.
    Als dezelfde lamp nu nog het zelfde lichtbeeld geeft, dan weet je nu, dat de lamp binnenkort aan de beurt is voor vervanging, geeft de lamp nu beter licht, dan weet je dat er iets anders aan de hand is, dan moet je gaan meten, of de massa aansluiting schoonmaken, of in elk geval de aansluitingen bij de lamp.

    Ik hoop dat ik je op het goede spoor heb kunnen zetten, ik wens je in elk geval veel succes toe.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •