Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: A6 2.5tdi v6 onderdruk probleem

  1. #1

    Standaard A6 2.5tdi v6 onderdruk probleem

    Beste,

    Heb sinds vorige week problemen met de wagen. Vermogen verlies en veel zwarte rook. Gemerkt dat er geen beweging zit op de turbostang. Deze op gangbaarheid gecontroleerd, zelf onderdruk gestoken, positief resultaat. Terug gemonteerd. Gemerkt dat er 2 slangetjes gescheurd waren. (die 2 kleine bochtjes bij het filtertje) Vervangen door 2 stukjes slang die ik liggen had. Wanneer ik de wagen terug start, nog steeds geen reactie op de turbostang maar trek ik de stekker uit van het onderdruk ventiel en steek ik die weer in, dan reageert deze en volgt die mooi mee met het toerental. Na ongeveer 2 straten stopt de turbostang terug met reageren? Wat heb ik fout gedaan? Zit er eventueel een beveiliging op, zodat als er nog verlies zou zijn dat hij deze uitschakeld? Of mocht ik daar geen 2 willekeurige slangetjes opsteken?.

    Alvast bedankt
    Vriendelijke groeten
    Sander

  2. #2

    Standaard

    hmmmmm

    willekeurige slangetjes, klinkt niet goed maar zonder foto geen pijl op te trekken of het wel of niet OK is. kan OK zijn als alles dicht is en de slangetjes niet dichtknijpen bij buigen.


    je moet verderop in het systeem nog meer vacuumleidingen nalopen. Er zitten er vrij veel en dus vrij veel punten waar het kan lekken.


    Als de slangetjes etc allemaal goed zijn, is de volgende verdachte de "N75" Klep. Controleer eerst de stekker even, of dat een factor is waardoor deze misschien na los/vast doen weer even werkt.

  3. #3

    Post vervolg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio Bekijk Berichten
    hmmmmm

    willekeurige slangetjes, klinkt niet goed maar zonder foto geen pijl op te trekken of het wel of niet OK is. kan OK zijn als alles dicht is en de slangetjes niet dichtknijpen bij buigen.


    je moet verderop in het systeem nog meer vacuumleidingen nalopen. Er zitten er vrij veel en dus vrij veel punten waar het kan lekken.


    Als de slangetjes etc allemaal goed zijn, is de volgende verdachte de "N75" Klep. Controleer eerst de stekker even, of dat een factor is waardoor deze misschien na los/vast doen weer even werkt.

    beste,

    de N75 was dus nog steeds beweegbaar, kon worden samen getrokken door onderdruk, maar viel steeds weg... Heb deze gedemonteerd, onderdruk gestoken en dan de slang gebogen waardoor geen extra onderdruk naar de N75 kon lopen. deze viel direct omlaag, vandaag een nieuwe gaan halen, de test opnieuw gedaan, deze blijft wel vast staan tot de lucht kan ontsnappen. Even een tip voor mensen die hier ook problemen mee hebben: Afbraakcentra's hebben deze bijna niet binnen. ik heb op internet een turbo revisie bedrijf aangesproken en die konden mij deze leveren (Turbo's Hoet) Mogelijks kan je deze ook krijgen bij andere revisiebedrijven! ik heb er €125 voor betaald met garantie. Het afbraakcenter rekende mij €200 aan zonder garantie en een tweedehands stuk.

    Morgen ga ik het stuk monteren. Hopelijk is alles opgelost. Even nog een korte vraag. De EGR is afgesloten, kan ik eventueel het het kleppen mechanisme voor de onderdruk van de egr gebruiken voor dit van mijn N75 en gewoon de stekker wisselen en die van de egr gewoon eraf laten. of zou de computer dit detecteren. Ik heb namelijk 1 van de plugjes afgebroken die erop zitten. dit type: http://wiki.tdiclub.nl/Afbeelding:1J0906627B.jpg

    Alvast bedankt
    Groeten
    Sander
    Laatst gewijzigd door V6SANDER; 07-08-09 om 23:29.

  4. #4

    Standaard

    het ding wat je op de foto toont IS normaal gezien de N75 klep

    waarschijnlijk heb je bij jouw turbo de vacuumbalg op de turbo zelf kapot gehad, en deze zijn normaliter inderdaad niet zomaar los te koop.

    Die vacuumbalg heeft geen specifieke naam, anders dan "vacuumbalg van de turbo" De N-nummering is voor elektrische kleppen.


    Of je de regelklep van de EGR kunt gebruiken als "stand-in" van de N75 is de vraag. Ik zou eigenlijk willen adviseren om de elektrische klep zowieso nieuw te kopen, omdat deze ook 'slijten' en daardoor minder goed gaan werken. Het maakt vooral in de lage toeren een flink verschil in trekkracht als de N75 'vers' is.

  5. #5

    Standaard

    Beste,

    Momenteel heb ik die kleppen vervangen en kan ik zo rond rijden (het is dus mogelijk)... Maar, ga in de loop van de week eens gaan vragen voor zo een nieuw stukje... Kost maar iets van een 40 euro heb ik vernomen.

    Alvast bedankt
    Groeten
    Sander


  6. #6

    Standaard

    ja, dat is inderdaad de goedkoopste tuning die je er aan kunt doen.. scheelt echt ten opzichte van een oude...
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •