Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: stationairtoerental te laag na loskoppelen computer

  1. #1

    Cool stationairtoerental te laag na loskoppelen computer

    Onlangs heb ik het ruitenwissermechanisme vervangen omdat een kant was vastgelopen.
    Om hierbij te kunnen moest de kast met de computer afgekoppeld worden.
    Ik heb dus alle stekkers losgemaakt, computer tijdelijk verwijderd en het ruitenwisser mechanisme vervangen.
    Vervolgens de computer terug geplaatst en alle stekkers weer aangesloten. De auto liep direkt weer goed en de ruitenwissers deden het ook weer fantastisch. Echter wanneer de motor op temperatuur is zakt het stationeertoerental telkens bij het terugschakelen (te) ver weg. Normaal is 900 maar hij zwaait tussen de 300 en 500. Wanneer hij vervolgens weer even loopt gaat hij weer terug naar de normale 900 toeren. Ik heb hem al uitgelezen echter geen fout code kunnen ontdekken. Weet iemand hoe dit op te lossen is ??

    Bedankt

    Guido

    Heren, Inderdaad was het probleem de gasklep. Die is schoon gemaakt, opnieuw ingelezen en hij rijdt weer als een zonnetje.
    Het gaat hierover een 2,8 l 5v motor die ligt in een Audi A6 ( nieuw type ) 1997.
    Laatst gewijzigd door westje; 11-01-10 om 18:42. Reden: Probleem opgelost....

  2. #2

    Standaard

    heb je de batterij los gemaakt voordat de computer eruit ging?

  3. #3

    Standaard

    heb je de batterij los gehaald voor het verwijderen van de computer.

    temperatuur sensor los gehaald toevallig

  4. #4

    Standaard

    Waarschijnlijk zal je je gasklep opnieuw moeten inleren. ( nulstand inleren )

    Vaak is een reiniging van deze gasklep ook geen overbodige luxe.


    Ervan uitgaande dat je een benzine motor hebt.

    Bas

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Verrekte handig om er even bij te vermelden om wat voor auto/motortype het gaat, inderdaad.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •