Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Condenswaterafvoer airco, waar te vinden?

  1. #1

    Standaard Condenswaterafvoer airco, waar te vinden?

    Hallo,

    Ik ben helemaal nieuw op deze site.

    Wie kan mij goed omschrijven waar de airco condenswater afvoer zit van een Audi A6 ( type C5 van bouwjaar 2003 ).
    Er staan wel antwoorden van oudere type`s maar ik weet niet of die het zelfde zijn.

    Alvast bedankt voor de informatie.

    Groetjes

    John

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    ja, die zijn hetzelfde.onder de mat van de bijrijder loopt het slangtje.
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3

    Standaard Airco afvoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    ja, die zijn hetzelfde.onder de mat van de bijrijder loopt het slangtje.
    Bedankt voor je snelle reactie,

    Er zat inderdaad een zwart plastic afvoerpijpje. Dit pijpje loopt vanaf kachel/airco unit naar een rubber doorvoer in het schutbord. Ik heb het zaakje schoon gemaakt en door geblazen. Na het testen zag ik weer afgevoerd condenswater onder de auto dus denk dat het probleem opgelost moet zijn.

    Groetjes en tot een volgende keer,

    John

  4. #4

    Standaard

    geld dit ook voor de a4 (03) de mijne ruikt nog al muf
    Ook als je geen schizofreen bent betekent dit niet dat je niet achtervolgd kan wordt.

  5. #5

    Standaard

    Dan heb je gewoon schimmel op je verdamper staan, of is je interieur filter heel erg vies. Oplossing is: Airco laten reinigen, nieuw interieurfilter en voortaan 2 km voor eindbestemming airco uit zetten, zo kan je verdamper mooi droog blazen door de aanjager, en komt er ook geen schimmel op.


  6. #6

    Standaard

    Ik zet bij mij de verwarming eens volle bak op hoog om die schimmels te vemijden, elk jaar de boel onsmetten (setje aankopen) en elk halfjaar filter vervangen . Sindsdien geen problemen meer gehad.

  7. #7

    Standaard re: Condenswaterafvoer airco, waar te vinden?

    mijn vraag op dit,,, ben een leek.. ik heb onder de bijrijders stoel water.. en waar kan ik dit afvoer pijpje dan precies vinden. Moet ik binnen of buiten de auto zoeken.. naar dat pijpje..

    groetjes henk

  8. Ad
  9. #8
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard re: Condenswaterafvoer airco, waar te vinden?

    wat voor auto ? ik vermoed eerder lekkage via de parafaan.
    Audi A2 1.4 aua

  10. #9

    Standaard re: Condenswaterafvoer airco, waar te vinden?

    Hallo Audi vrienden, hallo coupé,

    Zeer scherp opgemerkt, de spijker recht op zijn kop, beste coupé
    Het kan inderdaad een lekkage zijn via de parafaan, het water gaat dan onder het interieurfilterhuis door.

    Tenminste als dit gebeurt tijdens een regebui, waarbij het flink plenst.

    gebeurt dit ook als het droog is en bij het gebruik van de airco, dan zal de condenswater afvoer verstopt kunnen zitten.

    Dus even de afdekplaat van de nattebak verwijderen, zo ook de ruitenwisserarmen, en de parafaan.

    neem eens een grote gieter van 10 liter, vul deze, en gooi eens een flinke kwak water rechts langs het interieurfilterhuis, je dient wel even van te voren het dashboardkastje te verwijderen, 5 schroefjes 8 mm zeskant.
    Je kunt het op die manier echt goed aanschouwen of het vis de onderzijde van het huis van de interieurfilter komt.
    het water zal via de binnenzijde van het schutbord de auto instromen, let wel, als het deze lekkage betreft.

    Als het deze lekkage is, dan dien je het interieur filterhuis te demonteren, en deze te voorzien van een nieuwe pakkingring.
    Maak wel de plaats waar het huis gemonteerd zit geheel goed schoon, vetvrij en droog.
    Smeer voor de zekerheid een beetje butyleenkit op de pakking ring, echt geen siliconekit, je gaat op die wijze alls lijmen, en je krijgt dit spul bijna niet meer los.

    Na de montage nog even checken, of het nu droog blijft.

    Een goede tip nog:

    Haal de rechter voorstoel weg, maar kijk wel eerst of er een airbag gemonteerd zit in de stoel, is dit het geval, demonteer dan even de minpool van de accu, en wacht even 10 tot 15 minuten.
    Nu kunt u de stoel en de bedrading gerust verwijderen, verwijder ook de dorpelstrips van degehele rechterzijde, en til de vloer bekleding op, en maak het geheel droog, eventueel met een waterzuiger.
    U ziet nu ook de zwarte doos op de rechter voorzijde van de auto bodem, hier in zit een besturingseenheid van de motor.
    Deze mag echt niet vochtig worden.
    Dus neem geen risico's, en maak het echt goed droog.

    Dit verhaal was onlangs nog als topic gestart, u had even de zoek functie kunnen gebruiken.

    Ik wens u veel succes toe, met het drogen van uw rechter zijde van de auto.

    Is het niet deze lekkage, prik dan eens uw condenswater afvoer door.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Condenswaterafvoer airco, waar te vinden?

    Weet iemand waar deze airco condenswater afvoer zit? Hoe is dit in de auto los te maken om door te prikken of kan dit via de onderzijde van de auto?
    Grt William

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Condenswaterafvoer airco, waar te vinden?

    Ik zou zeggen: lees dit topic eens door, antwoord is al gegeven.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Condenswaterafvoer airco, waar te vinden?

    Beste William,
    Ik heb destijds de afvoer onder de auto doorgeprikt. De slang zat klem tussen het hitteschild om de versnellingsbak en de bodem. Daarna een moer naast het slangetje om opnieuw dichtdrukken te voorkomen.
    Groet Jonkheer
    2009 A6 2.0 TDIe, 2003 A4 Avant 2.0, 1990 100 2.3 E, 1989 90 2.3 E aut

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Condenswaterafvoer airco, waar te vinden?

    Geld dit ook voor een A6 4g

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •