Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Koppeling A6 versleten?

  1. #1
    Audi2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Koppeling A6 versleten?

    Beste,
    Als de koppeling (Ambriage) van boven optrekt wil dit zeggen dat de koppeling (ambriage) Versleten is ?

    Het is een Audi A6 2003
    Hij trekt goed patineren enz is allemaal goed op de autobaan enz geen last van

    help me a.u.b ik moet binnen een maand met deze wagen opreis vertrekken wil ook niet in panne liggen

    Mvg,

  2. #2

    Standaard re: Koppeling A6 versleten?

    Hoe bedoel je van boven optrekken?

    Indien je bedoel dat die hem hoog pakt, dan is hij waarschijnlijk aan het verslijten ja.

    Zolang die niet slipt, dan hoef je hem nog niet te vervangen. Je kan zelfs met een af en toe slippende koppeling nog een KM of 2000 rond rijden. Tenzij je koppeling zelfs slipt wanneer je geen gas geeft, dan is het hoog nodig om hem te vervangen.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Inderdaad, in een hoge versnelling optrekken en als de toerenteller omhoog schiet terwijl je snelheidsmeter niet echt meegaat slipt je koppeling. Daarmee niet blijven doorrijden, anders ben je ook aan een (duur) nieuw vliegwiel toe.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Audi2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SaTiSFaCTioN Bekijk Berichten
    Hoe bedoel je van boven optrekken?

    Indien je bedoel dat die hem hoog pakt, dan is hij waarschijnlijk aan het verslijten ja.

    Zolang die niet slipt, dan hoef je hem nog niet te vervangen. Je kan zelfs met een af en toe slippende koppeling nog een KM of 2000 rond rijden. Tenzij je koppeling zelfs slipt wanneer je geen gas geeft, dan is het hoog nodig om hem te vervangen.
    Als de wagen patinneert wil dit nog zeggen dat hij niet nog niet versleten is?

    Mvg

  5. #5
    Audi2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SaTiSFaCTioN Bekijk Berichten
    Hoe bedoel je van boven optrekken?

    Indien je bedoel dat die hem hoog pakt, dan is hij waarschijnlijk aan het verslijten ja.

    Zolang die niet slipt, dan hoef je hem nog niet te vervangen. Je kan zelfs met een af en toe slippende koppeling nog een KM of 2000 rond rijden. Tenzij je koppeling zelfs slipt wanneer je geen gas geeft, dan is het hoog nodig om hem te vervangen.
    Beste,
    hoe kan ik verstaan dat hij slipt, en als hij versleten is rijd hij ook niet goed op de autobaan ?

    Mvg,


  6. #6
    Audi2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Inderdaad, in een hoge versnelling optrekken en als de toerenteller omhoog schiet terwijl je snelheidsmeter niet echt meegaat slipt je koppeling. Daarmee niet blijven doorrijden, anders ben je ook aan een (duur) nieuw vliegwiel toe.
    Op welke versnelling bvb 4de of de 5deen moet ik de handrem trekken of niet

    Mvg

  7. #7

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Wanneer je in een constante snelheid rijdt en je toerenteller gaat ineens van 3000 naar 5000 bv terwijl je geen extra gas bij geeft en de auto blijft op de zelfde snelheid rijden, dan slipt je koppeling.

    Probeer hem maar eerst in de 3 op te trekken. Dus zolang je koppeling niet slipt, hoef je hem niet te vervangen.

  8. Ad
  9. #8
    Audi2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SaTiSFaCTioN Bekijk Berichten
    Hoe bedoel je van boven optrekken?

    Indien je bedoel dat die hem hoog pakt, dan is hij waarschijnlijk aan het verslijten ja.

    Zolang die niet slipt, dan hoef je hem nog niet te vervangen. Je kan zelfs met een af en toe slippende koppeling nog een KM of 2000 rond rijden. Tenzij je koppeling zelfs slipt wanneer je geen gas geeft, dan is het hoog nodig om hem te vervangen.
    Beste, Santisfaction
    ik heb net geprobeerd met 4 de versnelling en de ambriage los gelaten de wagen heeft 2 sec getrild en hij is stil gevallen wil dit zeggen dat versleten is ?

    Mvg

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Audi2003 ben je Franstalig en daarmee dat je het niet goed begrijpt? of lees je niet aandachtig?

    hij bedoelt niet dat je in 4de of 5de versnelling moet vertrekken (denk ik).
    Bijvoorbeeld je rijdt op de autosnelweg (autostrade, l'autostrade) in 5de versnelling tegen 100 km/u (km/h) bij 2000 tr/min en ineens zonder gas bij te geven gaat je toerental ( tr/min ) van 2000 naar 2500 dan is je koppeling (ambriage) versleten.

    Maar van wat ik lees is dat je koppeling nog NIET (N'EST PAS) versleten.

    Een waarom zou je je handrem moeten trekken ??

    Ik hoop dat dit een beetje duidelijker was MVG Bolleken
    Laatst gewijzigd door bolleken; 11-03-10 om 20:41. Reden: zomaar

  11. #10
    Audi2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bolleken Bekijk Berichten
    Audi2003 ben je Franstalig en daarmee dat je het niet goed begrijpt? of lees je niet aandachtig?

    hij bedoelt niet dat je in 4de of 5de versnelling moet vertrekken (denk ik).
    Bijvoorbeeld je rijdt op de autosnelweg (autostrade, l'autostrade) in 5de versnelling tegen 100 km/u (km/h) bij 2000 tr/min en ineens zonder gas bij te geven gaat je toerental ( tr/min ) van 2000 naar 2500 dan is je koppeling (ambriage) versleten.

    Maar van wat ik lees is dat je koppeling nog NIET (N'EST PAS) versleten.

    Een waarom zou je je handrem moeten trekken ??

    Ik hoop dat dit een beetje duidelijker was MVG Bolleken
    Beste, Bolleken
    Op de Autostrade heb ik geen propleem alleen bij rode lichten bij optrekken ben ik beetje laat maar ik hoor van vrienden dat dit nog geregeld kan worden zonder een stuk te vervangen dat hij van laag zou optrekken

    Mvg,

  12. #11

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Zo lang je koppeling niet slipt, dan kan het versteld worden dat die wat lager pakt ja.

  13. #12
    Audi2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SaTiSFaCTioN Bekijk Berichten
    Zo lang je koppeling niet slipt, dan kan het versteld worden dat die wat lager pakt ja.
    Beste, Satisfaction
    Veel bedankt en ik zal één aan mijn Garage vragen aan Merendree.

    Bedankt voor Jullie Reactie's

    Mvg

  14. #13
    Josiphel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    179
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    volgens mij heeft ie problemen met z'n massa vliegwiel.

  15. #14
    Audi2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josiphel Bekijk Berichten
    volgens mij heeft ie problemen met z'n massa vliegwiel.
    Ik ben vandaag naar garage geweest en heeft gezegt dat het ambriage is die begin te versleten maar nog niet
    Hij heeft gezegt dat hij drukgroep koppeling (ambriage) ging veranderen voor 567.00Euro alles inbegrepen
    Is dit een hoge prijs of een redelijke prijs

    Mvg

  16. #15

    Standaard Re: Koppeling A6 versleten?

    Mwa, als de koppelingset wordt vervangne (compleet) is het best een aardige prijs volgens mij. Maar laat je niet verleiden tot bezuiniging op onderdelen. Als je druklager straks gaat kan je nog een keer beginnne...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •