Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

  1. #1

    Standaard A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    Hallo Allemaal,

    Ik heb sinds 6 maanden een a6 1998. Ik heb nu een probleem ermee dat hij niet wil starten na dat ie warm is gelopen!

    wat zou het probleem zijn? Ik ben langs Atu garage egwwest hij zegt misschien moet je maar eens startkap of zo laten schoonmaken. of erna bougies of zo.

    De auto start wel heel makkelijk als die koud is of als het koude weer is en of ik als ik verwarming aan had staan tijdens het rijden dus in winter of als het koud was dus buiten.

    Nadat ie dus warm is gelopen start hij moeilijk moet paak keer sleutel omdraaien, bij draaien hoor je zo'n raar geluid als rrrrrrrrrrr of zo iets en voltage meter gaat omlaag maar de motor slaat niet aan.

    hopelijk heb ik duidelijk uitgelegd wat probleem is en kunen jullie mij helpen.


    groetjes

  2. #2

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    niemand weet wat aan deze auto scheelt?
    Laatst gewijzigd door 19insh; 19-06-10 om 22:11.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.860
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    Niet in één dag in ieder geval. Ik heb wel je topic verplaatst naar het juiste subforum.

    Op je twaalfde een A6, dat doe je goed trouwens.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    Hewy tom,

    ja dankje. het was een gok waar ik hem moest plaatsen.

    njaa en leeftijd kan ik nu ni meer herstellen of zo.

    ik ben dus te snel. ik zal wel geduldig wachten..

  5. #5

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    Klinkt als defece startmotor
    Laatst gewijzigd door W; 20-06-10 om 08:13.


  6. #6
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.610
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W Bekijk Berichten
    Klinkt als defecte startmotor
    Mee eens.


    Maar: "Ik ben langs Atu garage egwwest hij zegt misschien moet je maar eens startkap of zo laten schoonmaken. of erna bougies of zo."

    Bij een TDI ?
    wat is een startkap ?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  7. #7
    bandenspanning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    54
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    Dat de voltmeter omlaag gaat is normaal maar geluid erbij, dat zeker niet. Lijkt op een defecte startmotor. Een diesel heeft gloei-elementen (gloeibougies) ten behoeve van koude start. Maar een warme start zou in orde moeten zijn ook al zijn deze defect. Eerste verdachte is daarom de startmotor.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    ja hahah startkap of zo. ik weet niet meer hoe hij die precies noemde. maar dat was volgens de garagist een soort van filter of zo onder de motorkap helemaal rechts boven. Dat moest dan schoongemaakt worden of zo.

    ik vroeg, is het misschien startmotor of stopcontact( je weet wel dat ding waarin je de sleutel in steekt om de auto te starten) maar hij zei Néé.

    ja sorry voor mijn half info, maar ik dacht dat hij iets met bougies. hij is een garagist wel raar dan dat ie dan maybe bougies heeft gezegd. maybe ligt het aan mij.


    ja ik hoop niet op een stratmotor dat defect of kapot is. hoeveel zou zo'n grapje wel kosten om te vervangen? en is defect dus startmotor verangen of kan di eook gewoon gemaakt worden?


    bednakt voor reacties.

    gr

  10. #9

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    uhmzzz niemand kan mich helpen of ideetje wat het zou zijn?

  11. #10

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    Ik laat dus een neiuwe startmotor inbouwen. ik hoop dat hiermee de probleem opgelost zal zijn!

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.860
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    Dat klinkt als maar een eind repareren. Ik zou eens naar een behoorlijke garage gaan en daar diagnose laten stellen, da's makkelijker dan via internet met mensen die je auto nog nooit gezien hebben en die moeten uitgaan van je nogal vage omschrijving.

    Een startmotor is wat te duur om raak te vervangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard Re: A6 TDI 1998 Start Niet snel als ie warm is gelopen

    Ja klopt. maar ik ga niet alleen af op de vermoedens van mensne hier. de garagist zegt ook startmotor. dus die gaat vervangen worden.

    dup op hoop van zege maar!!haha

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •