Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.5 TDI rookt heel erg

  1. #1
    robinets
    Guest

    Standaard 2.5 TDI rookt heel erg

    Ik heb een A6 2.5 TDI V6.

    De laatste tijd rookt hij heel erg. Het is zwarte rook en doet het bij stationair en bij optrekken/gas geven. Het stinkt ook heel erg. Hij loopt niet warm en alle vloeistoffen zijn ook goed.

    Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

  2. #2
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.5 TDI rookt heel erg

    Kan in principe van alles zijn.....verstopte carterontluchting, EGR klep die blijft hangen (vervuild inlaattraject), lekke turboslang, luchtmassameter

    is dit plots gekomen?
    "Life in the fast lane"

  3. #3
    robinets
    Guest

    Standaard Re: 2.5 TDI rookt heel erg

    Hoi
    Hij rookte al een klein beetje, gewoon het normale. Maar sinds we van Frankrijk terug zijn heel erg.
    Zou ik er nog gewoon mee door kunnen rijden?

  4. #4
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.5 TDI rookt heel erg

    tsja, moeilijk te zeggen. Ik rijd zelf ook een 2.5 en houd bovenstaande dingen wel in de gaten.

    Ik zou even naar een garage rijden en om raad vragen, desnoods even laten uitlezen. Misschien ergens olielekkage...

    Als het echt ineens meer is geworden zou ik er niet gewoon mee doorrijden, om erger te voorkomen...het moet ergens door ontstaan zijn.

    Laat gewoon bovengenoemde zaken even checken.
    "Life in the fast lane"

  5. #5

    Standaard Re: 2.5 TDI rookt heel erg

    Ik zou eerst de de turbo-tube controleren op een fit.Elk geval is anders en is soms niet aanhoorbaar(pomp staat los,staat verkeerd,lmm,turbo blaast olie,intercooler vervuild, software-matige regeneratie van de knalpot,luchtfilter,mazoutfilter,slechte verstuivers.Natuurlijk met de diagnose kast is men er vlug bij wat er fout is


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •