Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Verwijderen zitgedeelte A6 Avant bj 2001 (met stoelverwarming en airbags)

  1. #1

    Standaard Verwijderen zitgedeelte A6 Avant bj 2001 (met stoelverwarming en airbags)

    Kan iemand mij vertellen hoe het zitgedeelte van de achterbank van een Audi A6 Avant bj 2001 te verwijderen is? Ik vond op het forum dat je gewoon moest trekken maar ben daar een beetje huiverig voor. De zijkanten zijn wel een stukje omhoog te trekken maar in het midden (waar de bekerhouders zitten) zit hij muurvast. Nu heb ik even rondom de bank gevoeld maar kan geen schroeven o.i.d. vinden. De achterbank heeft stoelverwarming en airbags in de wangen van de rugsteun. (tenminste, daar zit het labeltje).

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door R.C. Rust; 13-09-10 om 12:29.
    AUDI A6 Avant 2.7T eigenaar
    Ex - AUDI A6 Allroad 2.7T eigenaar

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.201
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Verwijderen zitgedeelte A6 Avant bj 2001 (met stoelverwarming en airbags)

    Je moet een rukje aan de zitting geven ter hoogte waar de passagiers zitten, het is een U vormig steuntje wat in plastic geklikt zit. (bij mijn A4 maar A6 zal niet anders zijn) Dan kan de zitting omhoog en kan je de verwarming stekkers aan de linker of rechterkant loshalen. Rugleuning is vaak een kapje verwijderen tussen de 2 delen in en een torx bout losdraaien, dan klap je een steuntje om enkan je de 2 delen uitpakken.
    Airbags zitten in de zijkanten en blijven zitten, die moeten appart los met de slotbout en boutje op de vloer, wijst vanzelf. Airbag stekkers er alleen uit trekken met de accu pool er af en een paar minuten wachten, dan kan er niet gebeuren en geen storingen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: Verwijderen zitgedeelte A6 Avant bj 2001 (met stoelverwarming en airbags)

    Misschien even ter verduidelijking; Ik wil een set ISOFIX beugels installeren dus hoef alleen de zitting te verwijderen.

    @ Rol-Co : Bedankt voor de snelle reactie, ik begrijp dat de achterbank uit drie delen bestaat (links/midden/rechts)? Ik denk dat de A4 en A6 wel redelijk overeenkomen maar ik hoop dat iemand met een A6 jouw verhaal kan bevestigen.
    AUDI A6 Avant 2.7T eigenaar
    Ex - AUDI A6 Allroad 2.7T eigenaar

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.201
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Verwijderen zitgedeelte A6 Avant bj 2001 (met stoelverwarming en airbags)

    Zitting is 1 stuk, rugleuning is 2 delen bij gedeelde achterbank en dan de zijstukken, voor alleen de zitting kan je het af met een rukje aan de zitting geven ter hoogte waar de passagiers zitten.
    2 handen beetpakken en recht omhoog trekken.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.877
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwijderen zitgedeelte A6 Avant bj 2001 (met stoelverwarming en airbags)

    Topic verplaatst naar het juiste subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    seninha's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    449
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verwijderen zitgedeelte A6 Avant bj 2001 (met stoelverwarming en airbags)

    Gewoon een ruk geven aan het zit gedeelte.Op die manier komt alles in een keer los.
    Is volgens mij al eeuwen zo bij Audi.

    Kan me namelijk herinneren dat het bij mijn Audi Ur-quattro uit 1982 dit ook zo werkte.
    Yes....Eindelijk een Audi :-)

  7. #7

    Standaard

    Alles komt met een grote ruk natuurlijk los. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat het daarna weer goed in elkaar past :-)
    AUDI A6 Avant 2.7T eigenaar
    Ex - AUDI A6 Allroad 2.7T eigenaar

  8. Ad
  9. #8
    seninha's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    449
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verwijderen zitgedeelte A6 Avant bj 2001 (met stoelverwarming en airbags)

    Wees maar niet bang.Komt echt wel goed.

    Paar maanden geleden heb ik nog de achterzittingen van mijn Allroad verwijderd om de bekerhouders schoon te maken.
    Moest ook aardig wat kracht zetten.

    Terug plaatsen gaat net zo zwaar.Gewoon hard er op zitten en alles klikt weer op z'n plaats.
    Yes....Eindelijk een Audi :-)

  10. #9
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verwijderen zitgedeelte A6 Avant bj 2001 (met stoelverwarming en airbags)

    Met een rukje hier rukje daar kom je vast niet ver, tenminste ik niet
    Ik had er ook aardig grof geweld voor nodig
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg 01.jpg (72,1 KB, 69 keer bekeken)
    Laatst gewijzigd door Funkystuff; 18-09-10 om 23:48.
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •