Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 44 van de 44

Onderwerp: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

  1. #41
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Dat is de groen/witte draad.
    Check voor het doorknippen met een spanningszoekertje met een scherpe punt of je de goede hebt! Er lopen daar veel draden, je moet dus de groene draad met een dun wit streepje erover hebben.
    Let op: er is ook een wit/groene draad (een witte draad met een dunne groene streep), die moet je dus niet hebben!
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    ABakker,

    Dat weet ik zo niet, ik dacht blauw of grijs, omdat ik dit ook heb laten zitten voor later. Ik rijd niet vaak met een aanhanger en heb dus besloten dit verder uit te zoeken wanneer ik de aanhanger er achter heb. Overigens is de aanwezigheid van een aanhanger niet noodzakelijk maar ik was het toen even zat, beetje koud en regenachtig weer, je weet wel. Volgens mij lopen er twee kabelboompjes in de achterste stijl naar boven. Even de buitenmanter losmaken, spanningzoeker (puntje) erin drukken, klaar.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  3. #43
    200T Dronten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Als jij een goede kadel koopt dan is er niets aan te knippen, voor de knipperlichten is het stekker uit het achterlicht halen en in de kabel drukken en de stakker van de kabel aan de lichtunit klikken, dan moeten er twee constante kabels naar voren getrokken worden die je daar op constante en geschakelde plus aansluit. Verder nog een kabeltje naar de achterklep losmaken voor het mistlicht stekker truc en klaar. Kabel aansluiten is erg straigth forward. Kortom succes met het geheel en een afneembare is zoals mickey het ook zegt klaar met trekken kogel weg en da's wel zo mooi. Zelfs de stekkerdoos klap je omhoog en zie je dus niets meer van als je er achter rijdt/staat.
    Hey Wazzup,

    weliswaar al een oud draadje, maar hopenlijk bereik ik je nog. (andere reacties natuurlijk ook zeer welkom)
    Ik ben bezig met het aansluiten van de trekhaak.
    Aangezien ik de aanwezige navi unit toch niet gebruik overweeg ik hiervan de geschakelde en zo mogelijk constante voeding te gebruiken.
    Ik ben niet bekend met de mistlicht stekker truc, kun je me die toelichten?

    Groet,
    Audi 200 Turbo 1986 (nu nog donor)
    Audi 100 CC 1985, KZ motor, KE-jetronic, LPG
    Hyundai Atos 1997
    Ford Transit 100VIL MK2 1980 (motor sierra, koeling mondeo, v-bak scorpio)

  4. #44
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Ja, je bereikt me hiermee nog steeds, gebruik voor je stekker aansluiting van de trekhaak nooit de kabels van de navigatie. Als je het kunststof plaatwerk onder je stuur wegneemt bij de C5 zie je daar achter/bij/rond de zekeringkast 3 m8 moeren zitten, dit zijn 2x constante plus en 1x geschakelde plus. Sluit de kabelboom hierop aan, dan werkt de constante en geschakelde plus voor de caravan altijd goed. Om het mistlicht aan de kabelboom te zetten dien je de lichtschakelaar los te nemen, (als ik het goed heb indrukken en naar links draaien daarna kan je de unit in z'n geheel uitnemen), de kabel voor het mistachterlicht zet je vervolgens hiertussen. Zodra je dit doet wordt door een schakelaartje in je stekkerdoos voor de caravan de verbinding verbroken naar het mistachterlicht van de auto zodra je de caravan aankoppelt, dan verblind je tenminste jezelf niet.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •