Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 44

Onderwerp: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Beste mensen,

    Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een trekhaak. Nu heb ik dit forum al afgezocht maar nog niet gevonden wat ik zoek.
    De montage zal wel lukken maar hoe zit het met de electra? Is het nodig om een speciale kabel te hebben voor de check controle aanhanger?
    Ik neem aan dat de kabel gewoon naar voren moet?

    Ik zie jullie reactie gaarne tegemoet.

    BVD
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Niemand ervaring met het monteren van een trekhaak bij een C5?
    Kan me niet voorstellen.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  3. #3
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.501
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Speciaale kabel is volgens mij niet nodig, trekhaak moet volgens mij wel aangeleerd(geactiveerd worden met vag-com/vcds.)
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  4. #4
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    aanleren is niet nodig.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Dank voor jullie reacties.
    Vdub, begrijp ik hieruit dat ik de kabel gewoon in de zekeringkast bij de juiste kabels moet aansluiten?
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011


  6. #6

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    kabels van de trekhaak worden aangesloten/doorverbonden met de bedrading achter de achterlichtunit.
    ik heb een afneembare trekhaak. staat mooi als je hem er inderdaad afneemt, maar ben je lui zoals ik en laat je hem gewoon zitten is het wel een lelijk geval dat een stuk groter is als een die niet afneembaar is. ook gaat de boel dan na verloop van tijd vastzitten, ook lastig.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    En het voordeel als je hem er op laat zitten is dat je minder kans hebt op schade als jezelf een keer achteruit moet parkeren tegen een muur c.q. iemand bij het inparkeren niet jouw achterkant raakt maar je trekhaak.....
    Maar zoals Willem zegt.... het is wel een lelijk geval die qua vorm je auto niet echt een positieve uitstraling geeft.

  8. Ad
  9. #8
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    de grootste onzin is een afneembare trekhaak monteren als je niet de moeite op kunt brengen om hem er af te halen, ik haal hem er gelijk met het verwijderen van de aanhanger/caravan af, altijd!
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Ja, daar is een afneembare trekhaak voor bedoeld. Na gebruik wegnemen.
    Ik denk overigens ook als je veel gebruik maakt van een trekhaak je misschien ook beter een vast exemplaar kunt aanschaffen.

    Zeg willemvandijk, het aanknippen o.i.d. van de bedrading heb ik 'vroeger' ook wel eens gedaan.
    Maar kan dit nog met check controle?

    Mensen bedankt voor jullie bijdrage.

    Slt
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  11. #10
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Als jij een goede kadel koopt dan is er niets aan te knippen, voor de knipperlichten is het stekker uit het achterlicht halen en in de kabel drukken en de stakker van de kabel aan de lichtunit klikken, dan moeten er twee constante kabels naar voren getrokken worden die je daar op constante en geschakelde plus aansluit. Verder nog een kabeltje naar de achterklep losmaken voor het mistlicht stekker truc en klaar. Kabel aansluiten is erg straigth forward. Kortom succes met het geheel en een afneembare is zoals mickey het ook zegt klaar met trekken kogel weg en da's wel zo mooi. Zelfs de stekkerdoos klap je omhoog en zie je dus niets meer van als je er achter rijdt/staat.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Ik heb een a6 c5 Avant Quattro (2004) hier heb ik zelf een trekhaak van Bosal onder geplaatst ( was de goedkoopste ) ongeveer 200 euro je moet er alleen op letten dat het wel een trekhaak voor een Quattro is ivm de 2 uitlaten de bedrading heb ik met een universeel kabelsetje aangesloten a 13 euro op de bedrading van de achterlichten met van die blauwe kabelblokjes en alles werkt. rijden met een caravan van 1500 kilo is geen probleem.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Hoi papa a6,

    Bedankt voor je reactie. Toevallig heb ik net van de week mijn bestelling de deur uitgedaan. Ik heb wel gekozen voor een 'originele' kabelset omdat ik geen gedoe wil hebben met de bc en check controle. Ik neem aan dat dit ook in je auto zit.
    Overigens zie je door het (kabel)bos de bomen niet meer, zoveel keus.
    Het gaat vast goed komen.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    hallo , ik heb op mijn a6 2.5tdi quattro avant 4jaar geleden de originele afneembare westfalia trekhaak gemonteerd , ik heb de electrische aansluiting gewoon achter de achterlichten agetakt dmv solderen , ik heb hier nog nooit problemen mee gekend , enkel mijn pdc tuut constant wanneer ik achteruit rijd met mijn aanhanger dit is wel storend , mischien heeft iemand een oplossing voor dit probleem??

  15. #14
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jo4rings Bekijk Berichten
    hallo , ik heb op mijn a6 2.5tdi quattro avant 4jaar geleden de originele afneembare westfalia trekhaak gemonteerd , ik heb de electrische aansluiting gewoon achter de achterlichten agetakt dmv solderen , ik heb hier nog nooit problemen mee gekend , enkel mijn pdc tuut constant wanneer ik achteruit rijd met mijn aanhanger dit is wel storend , mischien heeft iemand een oplossing voor dit probleem??
    ja, originele kabelboom gebruiken.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Bij mij kan ik de pdc uitzetten als ik achteruit rijd met de caravan of aanhanger via een schakelaar op je dashboard anders het systeem is gesloten en werkt als een kerstboom dus tussen 1 sensor een schkelaar zetten in je daschboard en je kan het systeem uitschakelen. ik heb met mijn universele kabelboom van 13 euro geen problemen met de bc en de check controle

  17. #16
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door papa a6 Bekijk Berichten
    Bij mij kan ik de pdc uitzetten als ik achteruit rijd met de caravan of aanhanger via een schakelaar op je dashboard anders het systeem is gesloten en werkt als een kerstboom dus tussen 1 sensor een schkelaar zetten in je daschboard en je kan het systeem uitschakelen. ik heb met mijn universele kabelboom van 13 euro geen problemen met de bc en de check controle
    ik heb ook een schakelaar om hem uit te zetten, maar die is gewoon standaard, heeft niet iedereen dat dan? (heb trouwens ook pdc voor, wellicht dat het daar aan ligt)
    de checkcontrol werk dus ook op je aanhanger, hoe heb je dat aangesloten dan als ik vragen mag?
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  18. #17
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door papa a6 Bekijk Berichten
    Bij mij kan ik de pdc uitzetten als ik achteruit rijd met de caravan of aanhanger via een schakelaar op je dashboard anders het systeem is gesloten en werkt als een kerstboom dus tussen 1 sensor een schkelaar zetten in je daschboard en je kan het systeem uitschakelen. ik heb met mijn universele kabelboom van 13 euro geen problemen met de bc en de check controle
    Deze schakelaar heb je alleen als je de combinatie PDC voor en achter hebt. Met alleen PDC achter heb je die schakelaar niet. Hier kan je het probleem heel simpel en lo-tech oplossen met een gewone schemerlampschakelaar in het draadje naar het speakertje in de auto. Ben je ook van het gepiep af.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Ik heb ook pdc voor en achter ik heb mijn kabelboom op de bedrading van beide achterlichten aangesloten 7 polig volgens universeel aansluitschema.
    Het makelijkste is de stekkers uit het achterlicht halen en hier meten met een 12v spaningszoeker dan weet je welke draad wat is en dan met kabelblokjes erbij steken
    Succes

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Thumbs up re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Hallo,

    Vandaag mijn bosal afneembare trekhaak gemonteerd. Dat was nog een hele klus. Een pijpsleuteltje 10 halen, een sleutel 16 nodig die je normaliter niet in je kist hebt liggen. Bovendien bleek de 2e bout verder naar voren gemonteerd te moeten worden. Hiervoor zou eigenlijk de hittebestendige plaat boven de einddempers gedemonteerd moeten worden. Gelukkig met veel gepriegel voor elkaar gekregen. Het resultaat is een ''niet zichtbare'' (..?) trekhaak met een mooie wegklapbare stekkerdoos.
    Hoewel de bevestiging nog wel beter doordacht zou mogen worden ben ik erg tevreden.
    Eigenlijk realiseer ik me nu pas dat een paar foto's wel leuk geweest zou zijn. Maar ja, met je smerige handen je mobieltje bedienen is ook niets.
    Deze week nog even de elektra voor elkaar maken.
    Jullie horen nog van mij.
    Laatst gewijzigd door slt; 28-02-12 om 21:48.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Aanschaf en montage trekhaak C5 Avant quattro (2001)

    Hoi SLT, Ik heb een A6 Allroad uit 2001. Ook ik wil een trekhaak gaan monteren. Het lijtk me een hele klus en ben eigenlijk niet zo'n sleutelaar. Ik heb begrepen dat het een hele toer is om zowel de uitlaat en de hitteschermen maar met name ook het interieur achterin de A6 Allroad los te peuteren. Mijn vraag is of je ook delen van de bumper hebt moeten wegslijpen om de trekhaak er achter te kunnen klikken?
    vr, gr, A Bakker

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •